Hoe gaan de jury's straks om met de nieuwe kledingregels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Hoe gaan de jury's straks om met de nieuwe kledingregels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 16:07

Per 1 april mag er bij de dressuur in springoutfit worden gestart, om het maar even makkelijk te omschrijven.. Hoe kijken de jury's daar tegen aan, wordt het lastiger te beoordelen ofzo?

Ik zou bijv. heel graa met dit jasje rijden..

Afbeelding

Pebblesther

Re: Hoe gaan de jury's straks om met de nieuwe kledingregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:11

Goeie vraag......
Ik denk dat sommige juryleden (onbewust) een iets lager cijfer zullen geven bij de verzorging als ze de kleur van de outfit niet aanstaan.
Maar over het algemeen mag dit niet zo zijn.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:12

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 16:22

hahah dankje :P Daar ben ik dus ook bang voor, maar dat weerhoudt mij niet om lekker in wat ik mooi vind te starten :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:27

Ik denk ook dat je smaakverschillen zult tegenkomen.

Van de ene kant oneerlijk, maar ik vind wel dat de outfit netjes moet zijn en op elkaar moet aansluiten. Als de outfit als geheel als minder netjes overkomt, snap ik dat daar lager voor gepunt word.
Dressuur is toch een beetje etiquette, en betekend strak in het pak zonder tierlantijntjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:33

verzorgt is verzorgt. Heb een keer bij een (flink bejaard) jurylid geschreven die helemaal ondersteboven was van de spatvrije blauw met creme outfit van de jonge dame en bijpassend zadeldekje. Die heeft er echt aandacht aan besteed zij hij en gaf een 9.
Als het mooi is, is het goed. Te overdreven niet. Extra bling zodat je verblind wordt of overdreven kleuren die niet bij elkaar passen gaat voor een onvoldoende zorgen.
Het jasje hierboven vind ik heel mooi, vooralals je ook bruine laarzen en tuig hebt.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:03

De verzorging moet gepunt worden zoals omschreven in het reglement, dus niet op kleur. Het enige wat er meegenomen moet worden van de kleding is, dat het schoon en in uitstekende staat verkeerd. verder is de verzorging gebasseerd op het paard en harnachement.
Als iemand bij mij in de ring komt in een paars jasje met een goud randje prima...ik hou er niet van...maar ga hier niet mijn punt op baseren

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:13

Pebblesther schreef:
Goeie vraag......
Ik denk dat sommige juryleden (onbewust) een iets lager cijfer zullen geven bij de verzorging als ze de kleur van de outfit niet aanstaan.

Jawel, daar gaan we weer! Ik heb het elders opBokt al aangegeven, er is weer een nieuw excuusverhaal geboren met het vrijgeven van de kleding kleur.
Het zal me worst wezen waar je in start, als het maar binnen de regels valt.
Toch wordt er nu al weer gesuggereerd( zie hier boven) dat de kleur van je outfit van invloed kan zijn op je punten.
Dus aan het rijtje smoezen kun je toevoegen: de jury vond mijn outfit niet mooi.

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:21

En zelfs al vindt de jury je outfit niet mooi, dan zal je dat hooguit 1 punt in de verzorging schelen.
Gewoon goed rijden, dan doet de verzorging helemaal niet terzake. (en gauw het M in :+ )

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:36

CharleyT schreef:
Pebblesther schreef:
Goeie vraag......

Jawel, daar gaan we weer! Ik heb het elders opBokt al aangegeven, er is weer een nieuw excuusverhaal geboren met het vrijgeven van de kleding kleur.
Het zal me worst wezen waar je in start, als het maar binnen de regels valt.
Toch wordt er nu al weer gesuggereerd( zie hier boven) dat de kleur van je outfit van invloed kan zijn op je punten.
Dus aan het rijtje smoezen kun je toevoegen: de jury vond mijn outfit niet mooi.

Nee hoor, ik heb nog nooit van mijn leven de jury de schuld gegeven van mijn lage punten, ik geef ALTIJD mij zelf de schuld. Ik ben tenslotte degene die de proef rijdt.

Maar het kan toch zo zijn dat als de jury een combinatie voorbij ziet komen met gewoon geen mooie kleur zadeldekje i.c.m de kleding of iets dergelijks. Dat hij dan twijfelt of hij een 6 of 7 voor de verzorging wil geven en dat hij het dan toch maar (misschien onbewust) afrond naar beneden omdat hem net die kleuren(combi) niet aanstaat.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:37

Fitzroy schreef:
En zelfs al vindt de jury je outfit niet mooi, dan zal je dat hooguit 1 punt in de verzorging schelen.
Gewoon goed rijden, dan doet de verzorging helemaal niet terzake. (en gauw het M in :+ )

Precies, daar heb ik het ook over. Het zou hooguit 1 puntje kunnen schelen.
Maar de vraag van de TS is hoe de jury om gaan met de nieuwe kledingregels. En dit is dus mijn antwoord.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:39

Ja, of naar boven omdat hij het geweldig vindt...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:52

Bijvoorbeeld.....

Ach, ik maak mij er verder ook absoluut niet druk om. Blijf voorlopig nog gewoon in zwart/wit rijden.
M'n zusje heeft nog wel een leuk grijs jasje hangen die ze droeg toen ze nog sprong. Die kan ze nu ook weer mooi aandoen :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:51

Ik maak me er ook niet druk om, maar kan me wel voorstellen dat jury's deze verandering niet op prijs stellen...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:02

Het zal me echt een rotzorg zijn waar iemand in komt starten, als het schoon is en compleet krijg je van mij gewoon je 7 of je 8. Hoger dan dat ga ik toch niet, dat vind ik echt onzin.

Daarbij zou ik het volslagen belachelijk vinden als je hogere punten krijgt omdat je blijkbaar meer te besteden hebt.......dus voor mij is iedereen gelijk mits ze aan de voorwaarden voldoen en krijgen ze dus ook een gelijk cijfer!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:33

CharleyT schreef:

:D :D :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:37

Ok, maar als je iemand hebt die start in een grijze krijtstreep of je hebt iemand die start in zuurstokroze, en ze rijden gelijkwaardig....
DAn denk ik toch dat je de neiging hebt om de outfit de doorslag te laten geven ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:40

En als je vanaf de M komt kan je dus in de meest afschuwelijke kleuren starten, want ze kunnen je er niet meer op afrekenen :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:30

Billy schreef:
Ok, maar als je iemand hebt die start in een grijze krijtstreep of je hebt iemand die start in zuurstokroze, en ze rijden gelijkwaardig....
DAn denk ik toch dat je de neiging hebt om de outfit de doorslag te laten geven ;)

Ik durf voor mijzelf te spreken van niet, ik let niet op ras, leeftijd, afstamming en dus ook niet op kleur jasje!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:54

Ik persoonlijk vind dat het bij zwart moet blijven, als ik jury zou zijn en iemand in een knalroze jasje zie rijden dan krijgt die een minder punt als iemand met een redelijke kleur jasje.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:11

Jester_LeX schreef:
Ik persoonlijk vind dat het bij zwart moet blijven, als ik jury zou zijn en iemand in een knalroze jasje zie rijden dan krijgt die een minder punt als iemand met een redelijke kleur jasje.

Dan hoop ik voor je dat je nooit jurycursus gaat doen, want dat is dan zonde van je tijd en geld, slagen zul je namelijk niet met zo'n redenatie.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:29

Jester_LeX schreef:

Dat slaat echt als een taart op een regenpijp.
Je wordt toch beoordeeld op je rijden? Niet op je kleur jasje 8)7
Als jij idd een jurycursus gaat doen krijg je vast de bijnaam zury

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:30

Ja en wat als de kleur van het jasje nou pijn doet aan je ogen? Dan kan je toch ook niet eerlijk zureren?

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:45

Alleen voor het punt van verzorging.
En ze vragen toch naar je mening ? Dan geef ik die.
Ieder mens heeft recht op zijn eigen mening.
En bytheway mijn moeder is Z jurylid. Zoek maar op KNHS site bij juryleden. EN zodra ik achttien ben doe ik die cursus.

Riena-Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:49

Ik ben het vrijwel met Jester_LeX eens.
Iedereen mag zelf weten met wat voor kleur jas diegene rijdt. Maar als iemand met een fel-gekleurd jasje rijdt krijgt diegene een minder hoog punt op de verzorging van het geheel als iemand die een kleur aan heeft als grijs, zwart, kaki enz.