Geld terug zonder bon, maar met prijskaartje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Geld terug zonder bon, maar met prijskaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:45

Een stalgenoot heeft maandag voor mij een kaptoom meegenomen bij Divoza. Blijkt niet goed te passen, prijskaartje zit er nog aan, maar stalgenoot is bon kwijt. Nu wil ik de kaptoom dus terugbrengen. Is Divoza verplicht de kaptoom terug te nemen en mijn mn geld terug te geven?
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 13-03-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_Robin

Re: Geld terug zonder bon, maar met prijskaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:47

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:48

Als ze netjes zijn dan nemen ze hem gewoon terug :j maar tja ze kunnen ook moeilijk gaan doen omdat je geen bon hebt. Ik zou ze eerst eens bellen en het probleem voorleggen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:49

Dat ligt er aan of er echt staat op het kaartje dat het van de divoza is en hoe coulant ze zijn. Mijn vader heeft ook een winkel, in amsterdam, en je wilt niet weten hoe vaak er iets gestolen wordt en vervolgens wordt teruggebracht met de opmerking ík ben de bon kwijt'. Hoe sneller je terug gaat hoe makkelijker het zal zijn!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:51

ja ik neem aan dat ze hun eigen kaartjes toch wel herkennen, voglens mij zit er zelfs een scancode op dat kaartje....

Edit: aangepast om verwarring te voorkomen
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 13-03-09 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:53

Esther28 schreef:
ja ik neem aan dat ze hun eigen kaartjes toch wel herkennen, voglens mij zit er zelfs een scancode op dat kaartje....
K ga morgen terug ermee, maar zou er wel enorm van balen dat door een blunder van een ander, ik mn geld dus niet meer terugkrijg....

Dat snap ik niet zo goed? Je bent toch niet verplicht iets door een ander te laten halen. Het is hoe je het went of keert je eigen verantwoording dat het juiste niet gekocht is ;)

umiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:57

Ik meen me te herinneren dat je dan wel m.b.v. een afschrift moeten tonen dat je het daar gekocht hebt, maar dat zal waarschijnlijk wel staan op de site van consuwijzer.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:01

Het gaat er mij eigenlijk om of iemand ervaring hierin heeft met Divoza

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:04

Nou jaaaa.. iemand is zo vriendelijk iets voor jou mee te nemen en dan wil je diegene verantwoordelijk houden als het niet goed gaat! De enige die hier verantwoordelijk is ben jijzelf.
Maar waarom bel je niet gewoon even, dan weet je het meteen??

Edit .. ik zie dat je je reactie van net hebt weggehaald.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:09

heeft ze niet een klantenkaart van divoza? Dan staat daar toch op vermeld wat ze gekocht heeft en wanneer? Denk dat je dan nog wel kans maakt hoor.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:17

Volgens mij is een winkel nooit verplicht om geld terug te geven, ook niet mèt kassabon. Dat doen ze uit klantvriendelijkheid.
Ruilen tegen een kaptoom die wel past, of iets anders, willen ze waarschijnlijk wel doen als hun prijskaartje er nog aan zit.
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 13-03-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:19

Nee volgens mij contant betaald en volgens mij ook geen klantenkaart. Puma je moet lezen, dat dat ding niet past, hou ik niemand verantwoordelijk voor, maar wel dat ik dus geen bon heb. Teminste ik vind het vrij normaal als ik iets voor jou meeneem, jou ook de bon geef van betreffend artikel. Maar goed k ga daar geen discussie over voeren want dat is het issue niet.

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:23

Merlijn schreef:
Volgens mij is een winkel nooit verplicht om geld terug te geven, ook niet mèt kassabon. Dat doen ze uit klantvriendelijkheid.
Ruilen tegen een kaptoom die wel past, of iets anders, willen ze waarschijnlijk wel doen als hun prijskaartje er nog aan zit.

Winkels zijn soms zeker wel verplicht geld terug te geven :j Alleen denken veel winkels slim te zijn om je verplicht een tegoedbon aan te smeren := en het werkt nog eens ook :oo

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:27

K weet niet in welke situatie dat ze dat wel verplicht zijn. En ook geen idee hoe deze winkel daar mee omgaat.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:31

Vaak als je direct belt bij het constateren van het probleem en uitlegd hoe het gegaan is doen ze toch niet echt moeilijk...?

Dat is mijn ervaring, en dan in de winkel bij het retourneren wel even melden dat je direct gebeld hebt, dat weten ze dan vaak ook nog..

Met Divoza zelf heb ik dit niet gehad...

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:34

Divosa is niet de moeilijkste. Ik heb voor de jaarwisseling een bestelling gedaan en de neckrope zou na bezorgd worden. Vorige week nog niks ontvangen, dus gemailt (wel met bevestiging) en ik kreeg gelijk een mail terug wanneer ik heb kon verwachten. Ik weet niet hoe ze dit verder kunnen controleren, maar mijn ervaring is dat ze wel behulpzaam zijn. Gewoon even bellen, dan weet je het zo.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:37

Als je een geldig aankoopbewijs hebt wel toch?! *denkt terug aan de reclame van het jongetje die zijn speelgoedauto oid terug kwam brengen omdat die stuk was*
Je kan een kopie oid van je bankafschift laten zien. Dat is een geldig aankoopbewijs !

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:40

Het laten zien van een bankafschrift wordt lastig als het contant betaald is marije ;)

Wat is verder een geldig aankoopbewijs? Een bonnetje, maar laat die nu net kwijt zijn :P

Ik zou gewoon langsgaan en zeggen dat je de bon kwijt bent. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik werk zelf ook in een winkel en wij willen nog weleens ruilen zonder bonnetje :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:46

Bel ze gewoon even op, de ene divoza is de andere niet.

Je kunt wel een topic openen en gaan bakkeleien, maar bel ze gewoon NU even op, wellicht is er koopavond.
Leg je probleem voor en vraag evetueel naar de manager asl er moeilijk gedaan word.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:50

Thats_Me schreef:
Merlijn schreef:

Winkels zijn soms zeker wel verplicht geld terug te geven :j Alleen denken veel winkels slim te zijn om je verplicht een tegoedbon aan te smeren := en het werkt nog eens ook :oo

Wanneer zijn ze dan verplìcht om geld terug te geven vlgs jou?
Het gaat hier dus niet om iets wat kapot is (gegaan). Zelfs in dat geval moeten ze je een goed exemplaar ervoor terug geven, pas als dat niet kan moeten ze geld terug geven.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:51

Naar mijn ervaring is divoza (zoetermeer) de lastigste niet... ik zou het zeker proberen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:49

Als er met de pinpas betaald is kun je je vriendin meenemen met een afschrift van haar pinpas misschien dat ze dat accepteren maar daar staat volgens mij alleen het betaalde bedrag op en niet de artikelen. En bel ze anders eerst voordat je er voor jan doedel heen rijdt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 15:33

Heb gebeld, maar ik moet toch echt of een afschrift hebben of ze moet haar klantenpas gebruikt hebben....

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:37

ja daar staat het idd wel op.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:00

Waarom vraag je niet of je mag ruilen tegen een kaptoom die wel past? Dan is misschien het prijskaartje wel voldoende. Ik zou er niet over bellen, maar er zelf naar toe gaan.