Wat ik afgelopen zondag meegemaakt heb is wel een bijzonder verhaal (vind ik
)Ik had wedstrijd, L1. Toen ik de bak inkwam om mijn eerste proef te rijden en de voorlezer begon te lezen, werd ik onwel. Ik kreeg het heet, benauwd en had het idee dat ik over moest geven. Bij oefening 5 dacht ik echt het niet meer binnen te kunnen houden en ben ik stil gaan staan tijdens de proef. Ik hing voorover op mijn paard. Mijn instructrice die mee was vroeg of het goed ging. Toen ik nee antwoordde, liep zij naar me toe. Bewust heeft zij mij of mijn paard niet aangeraakt, ze stond op zo'n 2 meter afstand van ons en vertelde me dat ik rechtop moest zitten en rustig in en uit moest ademen. Dit werkte en ik heb de voorlezer een seintje gegeven weer verder te lezen. Ik hervatte mijn proef. Aan het einde van mijn proef netjes afgegroet en de baan verlaten en in een andere ring mijn tweede proef gestart.
Een uur later, bij de prijsuitreiking, kreeg ik mijn protocollen. Op het protocol van mijn eerst proef stond "uitgesloten wegens hulp van derden" en had ik een 0 gekregen voor het onderdeel waarin ik stil was gaan staan. Helaas was de jury niet meer aanwezig op het wedstrijdterrein om hierover te praten. Ik vond het vreemd dat ik uitgesloten was. Helemaal al omdat de jury het mij niet had aangegeven. Bij het afgroeten groette ze zelfs vriendelijk naar mij terug. Inmiddels heb ik de KNHS ingelicht, omdat je bij uitsluiting, naar ik begrepen heb, ook verliespunten kan krijgen. De KNHS had begrip voor mijn verhaal en zou er in ieder geval voor zorgen dat ik geen verliespunten krijg.
Wat ik mij nu afvraag is, zijn er meer mensen hier die onwel zijn geworden tijdens de proef en hoe is dat toen verlopen? Zijn er juryleden die mij misschien hierover in kunnen lichten?
Van de KNHS begreep ik in ieder geval dat hulp van derden in deze situatie betwist kan worden. Maar waarom dan die uitsluiting? Ik begrijp er niets van. Bij het optellen van mijn punten kwam ik er ook nog achter dat ik anders winst had gereden..
) dat ik dan inderdaad de jury uitleg wat er precies gebeurde. Bij deze wedstrijd echter zag en hoorde de jury alles en was het volgens mij wel overduidelijk dat ik niet mijn tenen probeerde aan te raken ofzo haha.
En daar ben ik erg blij mee!