Versoepelen kledingvoorschriften, hoe beinvloed het jou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Versoepelen kledingvoorschriften, hoe beinvloed het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:44

Versoepelen van de kledingvoorschriften

Vanaf 1 april zijn de kledingvoorschriften voor de wedstrijdjasjes, laarzen en caps versoepelt, waardoor je zelf de stof en de kleur van je wedstrijdjasje mag bepalen, het leersoort en de kleur van de laarzen en de kleur van je cap.

Nu is mijn vraag of jullie direct een nieuw jasje gaan aanschaffen omdat je al zolang op het versoepelen van de kledingvoorschriften zat te wachten of dat jullie heel graag een nieuw jasje willen kopen maar bang zijn voor de reactie van juryleden, of juist een nieuw jasje gaan kopen omdat je denkt zo meer indruk op de juryleden te maken.

Officieël mogen de juryleden hun mening over jou outfit niet terug laten komen in de cijfers maar ik kan me voorstellen dat je denkt als een jurylid mijn jasje nou echt verschikkelijk vindt, dat je dat niet alleen in het cijfer van je verzorging terug vindt maar in alle cijfers.
Of juist het tegenovergestelde, een jurylid vindt jou jasje helemaal het einde waardoor de rest van de cijfers ook beinvloed worden door jou orginaliteit.
Of denken jullie dat juryleden zo goed opgeleidt zijn dat ze alleen naar het paard kijken en geen mening over jou kleding hebben.

Daarnaast krijg je natuurlijk ook het gezeur dat ruiters gaan zeggen als ze geen winstpunt krijgen dat het aan hun jasje ligt.

Hoe denken jullie over dit onderwerp, over de mening van juryleden, over de verschillen per niveau (B, L1/2, M1/2, Z etc) en gaan jullie zelf een nieuw jasje aanschaffen?

opgeheven

Re: Versoepelen kledingvoorschriften, hoe beinvloed het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:50

ik denk nog steeds dat het een 1 april grap zal zijn...

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:57

Als het er maar netjes uitziet dan lijkt het mij geen probleem voor juryleden.
Ga bijvoorbeeld niet met een bruin jasje rijden en een blauwe cap. Ik denk als het er ntjes uitziet en een mooi geheel is dat juryleden er geen andere beoordeling aan geven dan voorheen.

Ik houd het gewoon bij de zwarte/blauwe wedstrijdkleding.
Iemand bij ons op stal heeft een zwart paard en ze vertelde dat ze een bruin wedstrijdjasje heeft gekocht. Persoonlijk vind ik dit niet mooi als je een zwart paard hebt en ook zwart tuig. maar zo zie je maar hoe persoonlijk je wedstrijdkleding is.
Ben benieuwd wat voor outfits we tegenkomen op wedstrijden vanaf 1 april.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:59

Montignac schreef:

je bent niet de enige hahaha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:02

Ik heb momenteel sowieso geen geld voor een ander jasje, dus rijd lekker door zoals ik deed. Wanneer ik voor een nieuw jasje ga kijken overweeg ik zéker donkergrijs, maar 'gewoon' weer donkerblauw vind ik ook prima.
Denk idd dat zolang de combinatie stijlvol is de juries er niet over vallen hoor. Natuurlijk moet je niet met domme kleurencombinaties komen, maar dat lijkt me logisch.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:06

Ik ga mijn wedstrijdkleding hiervoor niet veranderen, mijn jasje, rijbroek, cap en laarzen zijn nog prima. Als ze aan vervanging toe zijn denk ik er wel over na of ik in een andere kleur ga. Maar denk dat ik toch weer op zwart/wit uit kom (met grijs of zwart dekje) omdat ik dat toch het netste en mooiste vind op mijn schimmel.

Een nette andere kleur vind ik trouwens ook wel mooi Bijv. grijs, blauw of bruin. Maar het moet geen kleurenparade worden. Bijv met rose en felgroen ofzo. Dit leid wel erg af.

admiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:07

Ik vind het wel leuk om zelf een jasje en bijpassende spullen te ontwerpen. Bijvoorbeeld in de kleuren van mijn stal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:09

Pas als ik nieuwe kleding nodig heb, zal ik eens gaan kijken wat er mogelijk is en wat ik netjes vind.
De eerste tijd is dat nog niet het geval :o

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:12

Montignac schreef:

Nee het is nu officieël, het staat ook op de site van de KNHS vermeldt, wijzigingen van het regelement worden altijd op 1 april ingevoerd, net voor het buitenseizoen

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:18

Ik ga geen nieuwe outfit kopen, zwart -wit staat best mooi. Paardrijden is een klassieke sport en daarom zijn de kleuren ooit ook zo gekozen, om uniformiteit na te streven. Ik denk dat kleuren het beeld wel veranderen en dat jury leden zich daardoor kunnen laten afleiden. Het is hun taak natuurlijk om objectief te zijn.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 12:21

Maar een jasje met een ruit is ook erg klassiek toch?
Ik stoor me ook niet aan de verschillende kleuren bij het springen, zoals een rood jasje met een zwart fluwelen vindt ik er klassiek.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:22

Kadansje..daar heb je gelijk in maar van deze heb ik echt zoiets van :"eerst zien ...dan geloven!"

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:05

maar als het een grap is, dan kunnen ze het toch ook op de knhs site vermelden.. ? Of denken jullie dat het officieel is als het op de knhs site staat.. Wat ik wil zeggen is dat de knhs site ook een grap kan maken, toch? :P

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:05

Ach ja ik denk dat ik eerst mijn zwart wit outfit af rij
En als dat aan vervanging toe is miss wel zwart met een dun krijtstreepje
en anders gewoon weer zwart wit

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:09

ik blijf gewoon in blauw/champagne rijden, wil ooit nog wel eens bruin, maar daar heb ik nu het geld niet voor.

ben wel blij dat ik nu met mijn bruine laarzen mag starten, hoef ik geen dure blauwe te kopen :D

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:13

annie88 schreef:
maar als het een grap is, dan kunnen ze het toch ook op de knhs site vermelden.. ? Of denken jullie dat het officieel is als het op de knhs site staat.. Wat ik wil zeggen is dat de knhs site ook een grap kan maken, toch? :P

Ja tuurlijk kan het een grap zijn maar ik noem het dan eerder mensen voorliegen dan een grap, je wilt niet weten hoeveel mensen nu een nieuwe outfit aanschaffen, en aangezien het in het springen ook vrijgegeven is, is het toch realistisch dat dat ook in de dressuur gebeurt?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:13

annie88 schreef:

Natuurlijk kunnen ze een grap maken. Maar ik denk dat het wel een stomme actie van hun zal zijn. Vooral omdat er beslist een aantal mensen tussen zitten die nu nieuwe outfits gaan kopen. Die zullen niet erg blij zijn dat hun uitgaven voor niks waren. :D
Ik zelf moet eerst maar eens zorgen dat mijn paard wedstrijd klaar is. Dan ga ik daarna mijn oufit wel bepalen. Ik denk echter dat ik bij zwart blijf, wel zo mooi op een Fries. :P

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:38

Als het dan echt zo mocht zijn.....dan koop ik het roze jasje ;)...met een witte rijbroek en een wit dekje en zwarte laarzen natuurlijk....en ik heb ook een oranje set...ook leuk..zwart jasje met oranje bies en oranje dekje of het witte KNHS dekje...en zwart hoofdstel met oranje onderlegd...

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:05

Montignac schreef:

Bij de KNHS gaan nieuwe dingen zowat altijd in per 1 april...

Ik koop niks nieuw, hou het mooi bij zwart :j

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:29

I know maar toch...eerst zien dan geloven...

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:23

Ik heb net mijn aanvraag voor een nieuwe startkaart weg gedaan, en moet ook op zoek naar andere wedstrijd kleding daar mijn oude te klein is geworden. :o Maar het zal gewoon zwart/wit zijn vind ik nogaltijd het mooist. Ik heb op verschillende topics wel mooie kleuren gezien maar ik blijf bij de ouderwetse zwart/wit comdi.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:47

Mijn aanvraag is ook net de deur uit :D en heb mijn zinnen gezet op een paar bruine De Niro laarzen.
Die wilde ik al langer, maar was zo aan het twijfelen omdat ik daar niet mee mocht starten. Gelukkig mag dat nu wel, dus die worden het dan ook. Jasje zal wat moeilijker worden, heb nog niks gezien wat ik mooi vind.

Ik rijdt een schimmel en daar vind ik bruine laarzen en een bruin jasje mooi bij staan, zwart vind ik persoonlijk erg saai.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 16:28

Of donkerblauw is ook mooi bij een schimmel en rood is dan weer heel stoer :D
Heb je ook een bruin tuig dan?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:19

Montignac schreef:
I know maar toch...eerst zien dan geloven...

neem maar van mij aan dat het klopt en waar is ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:51

Houd je wel bezig als je alle reglementswijzigingen voor het nieuwe buitenseizoen in twijfel blijft trekken tot het 1 april is geweest ;)

Ik blijf rijden zoals ik rijd :j Dressuur is voor ons maar bijzaak en heb toevallig vorig jaar een nieuw, blauw jasje gekocht.