Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sanna_ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens, heb er idd ook wel aangedacht als mensen weer eens overdreven fanatiek reageerde op iemand zonder cap
Ik rij altijd op mij ene pony met een cap, en met springen heb ik ook een bp aan, bij mijn andere pony heb ik altijd mijn pb aan, omdat ze erg onberekenbaar is..
Ik vind dat ieder het zelf moet weten..

En je moet het ook maar net lekker vinden zitten, want erg veel bewegingsvrijheid heb je er niet in, het is altijd even wennen...shera schreef:En daarom rijden mijn kids met cap en bodyprotector
splash1999 schreef:waarom zou ik dat onding aantrekken als ik geen linke dingen doe. Lees, crossen, paarden inrijden. Bij het buitenrijden als je een druk paard hebt snap ik het ook wel maar verder niet hoor. Een cap is daarentegen ook handig in het bos tegen laaghangende takken (auw)
). Als je zo'n ding hebt, en het ligt in de kast, waarom zou je hem dan niet aan doen..? Stel je voor dat je net een keer valt als je hem niet aan hebt
splash1999 schreef:waarom zou ik dat onding aantrekken als ik geen linke dingen doe. Lees, crossen, paarden inrijden. Bij het buitenrijden als je een druk paard hebt snap ik het ook wel maar verder niet hoor. Een cap is daarentegen ook handig in het bos tegen laaghangende takken (auw)
Tevens ben ik in mijn paard rij cariere als vreselijk vaak gevallen maar een BP had mij echt niet geholpen dan hoor. Mijn moeder is op haar schouder gevallen en ook dan helpt deze niet.

totaly_H schreef:Persoonlijk vind ik paardrijden sowieso een risico, eentje die wij allemaal willen nemen. Een cap vind ik meer dan logisch, over een bodyprotector moet ik langer nadenken.
Uiteindelijk is het en blijft het een eigen keuze van jou om aan je veiligheid te denken en dus een cap of bodyprotector te gebruiken.

, je kiest maar voor wat jejezelf aangesproken voelt) Chrissy_ schreef:De afstand wat je er mee rijdt is toch niet van belang?
Apple schreef:Paardrijden is hoe je het ook bekijkt een sport met risico's. Hoofdletsel is daarbij het meest voorkomende letsel en ook het letsel dat het meest blijvende impact danwel de dood tot gevolg kan hebben.
Door het dragen van een cap kan dit gemakkelijk voorkomen worden![]()
Uiteraard, als je gevaarlijkere/andere dingen gaat doen met paarden kan een bodyprotector extra bescherming bieden.
sjaantje schreef:Als je met je kop tegen de muur valt is die toch net iets sneller kapot dan als je op je kont of zij valt.
Bovendien spring en cross ik niet. Als ik dat wel zou doen zou ik ook een BP dragen.
florrtje schreef:sjaantje schreef:Als je met je kop tegen de muur valt is die toch net iets sneller kapot dan als je op je kont of zij valt.
Bovendien spring en cross ik niet. Als ik dat wel zou doen zou ik ook een BP dragen.
je neemt niet veel risico's in je leven...
wat wel in je eigen voordeel speelt,
ik vind je redenering wel erg moedig hoor.
maar geloof me ook als je niet springt of crosst heerst er gevaar,
en wie weet wel meer...