over een week is het zover, dan gaan we mijn paardje ophalen!
Hij staat nu nog helemaal in Friesland en heeft dus een reis van zo'n twee uur op de trailer voor de boeg. Nou vroeg ik me af of ik er onderweg iets van bescherming om moest knopen? Hij is dat helemaal niet gewend, er is niet zo gek veel mee gedaan en ik vrees dat hij van dingen als een dekentje, transportbeschermers e.d. nog veel onrustiger wordt dan hij toch al is, hij heeft niet zo vaak gereisd. Al dat soort dingen aan z'n lijf is hij niet gewend, naar mijn weten heeft er nooit een deken op gelegen, hij heeft dacht ik wel eens springschoenen om gehad toen zijn huidige eigenaar wat met de tölt wilde knutselen maar meer ook niet, hij staat gewoon dag en nacht op de wei in een redelijk grote kudde en kent niet zo heel veel. Wat zouden jullie doen? Gewoon paard zo hup op de trailer of er toch wat op/om ter bescherming met het risico dat hij daar gestresst van raakt? Moet er ook even bij zeggen dat we een paar jaar geleden met een paard dat ik destijds verzorgde (de haflinger in mijn profiel) eens op pad zijn geweest, 2 uur heen en 2 uur terug op een dag, met alleen wat hakbeschermers en uiteraard een hooinetje
achterin bij het paard. Wat is wijsheid voor mijn eigen rosje? Een jaar of vier geleden is hij vanaf de fokker (in Noord-Brabant) naar Friesland verhuisd, toen zat er ook niks om en dat wilde ik eigenlijk volgende week ook zo doen.
Zou ik in plaats daarvan eventueel ook strijklappen kunnen gebruiken? Sorry als het dom klinkt, ik ben helemaal niet thuis in die dingen
Van transportbeschermers heb ik nooit wat begrepen, zo'n stukje stof doet toch niks voor je paard? Zo heel jong is hij trouwens niet, hij wordt in mei 10. Hij heeft alleen weinig ervaring.

Bedoel je uitkijken dat hij niet van de klep afdondert? Ik heb geloof ik pas 2 of 3 keer een paard geladen, gelukkig gaat er een (wat dat betreft) ervaren iemand mee
Met inladen zijn we minstens met z'n vieren, met uitladen met nog meer. Ben zelf wel van het type húp erin en geen gemuts, ik zal verslag uitbrengen hoe het nou uiteindelijk is gegaan