Gloednieuwe spullen meteen weer doorverkopen!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Gloednieuwe spullen meteen weer doorverkopen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 00:13

Ik had werkelijk geen idee waar ik dit moest plaatsen :o

Het valt mij de laatste tijd enorm vaak op dat mensen bijna nieuwe dingen weer verkopen. Als je paard komt te overleiden (ik noem maar iets), dan snap ik dat je je spullen weg doet, maar ik lees de laatste tijd zo vaak dan mensen gloednieuwe spullen verkopen. Voordat ik iets koop denk ik even na of ik het wel nodig heb en ik zorg dat ik een goede maat koop en een zadel pas ik van te voren. Ik kan er echt met m'n pet niet bij dat mensen een zadel van ruim duizend euro kopen wat dan niet goed blijkt te zijn (niet past) 8)7 Mensen doen hier tegenwoordig zo makkelijk over.....

Zijn er meer mensen die dit opvalt, of heeft misschien iemand een verklaring.....

juf_esther

Re: Gloednieuwe spullen meteen weer doorverkopen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:19

Ik zie inderdaad ook veel spullen langskomen "met de kaartjes er nog aan"

Toch denk ik dat er meestal wel een goede reden voor zal zijn. Iedereen doet wel eens een miskoop.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 00:22

ja klopt, maar een zadel.......

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:25

Inderdaad! Vooral dekjes.. ik vind het eigenlijk ook behoorlijke onzin. Maar goed, misschien iets gekocht in een opwelling.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:33

Ik heb laatst ook nog een dek verkocht die ik maar een aantal keren had gebruikt. Het was een dressuurdek onder een veelzijdigheidszadel en daar was ik niet tevreden over. Helaas een dure miskoop, maar omdat het in goede staat verkeerde nog flink wat geld voor gekregen.

Dat men vrij nieuwe spullen verkoopt kan ik begrijpen, toch niet helemaal tevreden, wordt niet veel gebruikt, te klein/te groot gekocht etc. Maar de bedragen die daar dan op geboden worden vind ik wel vaak erg hoor.
Maar een gloednieuw zadel aanbieden omdat het toch niet past vind ik ook wat raar :p

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:49

Ik heb op het moment op marktplaats vier advertentie's staan met nieuwe spullen. Twee rijbroeken die ik gekocht heb op vakantie en die doordat ik wat afgevallen was gewoon te groot waren toen ik ermee wilde gaan rijden.
En nog twee dingen die ik heb gewonnen met een prijsvraag, maar waar ik nu weinig aan heb.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:51

Als je iets koop en het blijkt niet te passen.. ja dan maar in de verkoop.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:00

iedereen doet wel eens een miskoop, dan blijkt het toch net niet te passen enzo.
maar ik denk zeker dat mensen makkelijker 'zomaar' dingen kopen, omdat ze weten dat ze het toch wel weer door kunnen verkopen als het niet past. :+

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:04

als ik iets koop en het past niet dan mag ik het ruilen bij de winkel?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:27

Mjay schreef:
als ik iets koop en het past niet dan mag ik het ruilen bij de winkel?

Ja dat mag inderdaad wel. Maar ja soms is die mogelijkheid er niet.

Bv. ik was in december bij een vriend van mij 3,5 uur in de bus/trein. Ben daar naar een ruitersportzaak geweest. Bij thuiskomst passen... tja past niet. Kan ik moeilijk weer 3,5 terug. Kost mij 40 euro. Kan ik het beter doorverkopen.

En hier zit geen ruitersportzaak ik de buurt. Is allemaal minimaal een uur openbaar vervoer.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:30

In mijn onderschrift staat ook een nieuw zadel, maar 10 keer op gereden.

Tsja miskoop is hier een duur grapje geweest dat ons €1200 eruo heeft gekost. Wij kochten ons paard en de fokkers verkochten ook westernzadels. Wij kochten dus een zadel bij ons paard, wij wezen een zadel aan en hun gingen kijken of hij paste. Wij hebben geen verstand van zadels passen (na dit grapje wel, geloof me je leert snel) en gingen dus uit van de deskundigheid van de mensen die het zadel aan ons verkochten. Thuis kwamen de problemen al snel, ons superbrave paard wilde ineens niet meer rijden. en van niet meer willen rijden kwam pijn bij het lopen over harde dingen. Dat ging over na een week niet rijden, wij weer erop, paard loopt goed, 5 minuutjes later bokken, weer bokken. Afgestapt en de dag erna paard weer overal pijn. Dierenarts gebeld, die adviseerde de fysio omdat hij niks kon vinden. Iedereen zei dat het apsoluut niet aan het zadel kon liggen, die was tenslotte 2 maanden eerder nog 'opgemeten' dus dat kon niet. Fysio zei dat het uit zijn rug kwam, en adviseerde toch maar eventjes de zadelmaker. We hebben oefeningen mee gekregen en de zadelmaker hoefde niet eens te komen, vroeg een aantal dingen, hoe het zadel lag, welke delen bedekt waren door het zadel en zei meteen dat het zadel te groot was. Dus wij hebben nu een ander zadel die wél past, en nu gaat het super! niks geen klachten meer, geen gebok, gewoon weer braaf zoals altijd.

Zo zie je maar, overal zit een verhaal achter en een nieuw zadel staat écht niet zomaar te koop, geloof me, wij konden ook wel janken.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:22

Ik denk dat het er ook veel mee te maken heeft dat er nu zoveel via internet ver- en gekocht wordt. Dan is passen e.d. ook wel erg moeilijk en op plaatjes zien veel dingen er toch net iets anders uit...

Kess88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:54

Ik denk dat iedereen daar wel eens last van heeft.. het is idd wel zonde maarja..

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:55

manutjuh schreef:
In mijn onderschrift staat ook een nieuw zadel, maar 10 keer op gereden.

Tsja miskoop is hier een duur grapje geweest dat ons €1200 eruo heeft gekost. Wij kochten ons paard en de fokkers verkochten ook westernzadels. Wij kochten dus een zadel bij ons paard, wij wezen een zadel aan en hun gingen kijken of hij paste. Wij hebben geen verstand van zadels passen (na dit grapje wel, geloof me je leert snel) en gingen dus uit van de deskundigheid van de mensen die het zadel aan ons verkochten. Thuis kwamen de problemen al snel, ons superbrave paard wilde ineens niet meer rijden. en van niet meer willen rijden kwam pijn bij het lopen over harde dingen. Dat ging over na een week niet rijden, wij weer erop, paard loopt goed, 5 minuutjes later bokken, weer bokken. Afgestapt en de dag erna paard weer overal pijn. Dierenarts gebeld, die adviseerde de fysio omdat hij niks kon vinden. Iedereen zei dat het apsoluut niet aan het zadel kon liggen, die was tenslotte 2 maanden eerder nog 'opgemeten' dus dat kon niet. Fysio zei dat het uit zijn rug kwam, en adviseerde toch maar eventjes de zadelmaker. We hebben oefeningen mee gekregen en de zadelmaker hoefde niet eens te komen, vroeg een aantal dingen, hoe het zadel lag, welke delen bedekt waren door het zadel en zei meteen dat het zadel te groot was. Dus wij hebben nu een ander zadel die wél past, en nu gaat het super! niks geen klachten meer, geen gebok, gewoon weer braaf zoals altijd.

Zo zie je maar, overal zit een verhaal achter en een nieuw zadel staat écht niet zomaar te koop, geloof me, wij konden ook wel janken.

Arme jij.... :(:)

Caresse07
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:56

Tja ik heb ook een splinternieuwe deken te koop staan.
Had hem wel terug kunnen brengen, maar de reistijd die me
dat weer kost, dan maar zien dat ik hem door kan verkopen aan
iemand die er wel wat aan heeft.....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:57

Ik heb ook wel eens een broek gekocht die ik bewaarde voor het voorjaar (mooi lindegroen met streep). Maar doordat ik van maar 40 naar 36 ging pastte hij me totaal niet meer.
Wel zie je soms oude aanbiedingen voorbij komen. Dan denk ik wel dat mensen bewust goedkoop inkopen om ze daarna voor meer te verkopen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:58

Ik ben ook iemand die geregeld splinternieuwe dingen verkoopt.
Maar dat komt omdat ik een paardje heb met hele afwijkende maten. Ik moet dus veel op de gok kopen.
En aangezien ik veel online bestel of in winkels in Duitsland haal, is het voor mij vaak voordeliger om het dan te verkopen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:04

Wat mij opvalt is dat vooral met dekjes.
Dan vooral anky, eurostar. Dan zelfs nog gewoon gebruikt en dan vraagt men er gewoon de nieuwprijs voor?
Of soms gewoon spulletjes als beugelriemhoesjes van 8 euro en dan als vraagprijs 5 euro, met verzendkosten kan je dan net zo goed nieuwe halen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:16

Het kan zijn met een dekje dat je het niet leuk vind staan op je paard en je het niet meer kan ruilen..

Zadels vind ik een beetje dom :o

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:40

Ja inderdaad! Dit is precies wat mij ook opviel. Zoooveel dekjes... dan denk je toch even wat beter na voordat je iets koopt? Uitzonderingen niet meegerkend.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:46

Ik denk dat heel veel mensen die iets nieuws te koop aan bieden, het doen om er meer geld voor te krijgen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:06

Ooteman heeft Anky-pads in de aanbieding voor 35 euro. Dat wordt er 2ehands ook voor gegeven. Denk dat als je goed struint, dat er op deze manier wel wat geld te verdienen is. Kost mij alleen teveel moeite om op deze manier een paar stuivers te verdien. Heb pas ook 2 waterdichte gevoerde dekens gekocht voor 75 euro samen incl. verzenden. Zouden ze niet passen dan had ik er ook 1 nieuw verkocht. Die heb ik bewust nog even in de verpakking laten liggen zodat ik de ander kon uittesten. Maar ze liggen perfect.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:06

XxriieterxX schreef:
Ik denk dat heel veel mensen die iets nieuws te koop aan bieden, het doen om er meer geld voor te krijgen.

Dat denk ik ook en ik ga dat niét sponsoren.

Same met die actie bij ooteman van scapa spul voor 50% korting.
Inneens barst het op bokt van de mensen die veel scapa spullen aanbieden. :r
Ondertussen vissen alle mensen die gewoon een dekje willen achter het net omdat alles daardoor op is.
Dan bied men de dekjes aan voor 6 euro minder als de nieuwprijs ex verzenden.

Caresse07
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:53

XxriieterxX schreef:

Uhm, nou in mijn geval toch echt niet. Heb netjes in de advertentie gezet
dat de deken in de winkels (toen) 119 euro was, dat ik hem voor 67,50 heb gekocht
en dat er wel graag terug voor wilde hebben (moet namelijk ook weer een andere deken kopen
die wel past) en heb nu al bij dekenzoekende mensen gereageerd dat ze maar een goed
bod moeten doen.......

Misschien dat het in veel gevallen zo werkt, maar je kunt toch niet iedereen over 1 kam scheren he ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:16

Daarom zeg ik ook, heel veel mensen...