Buitenrijden in Hierden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

Buitenrijden in Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:30

Hallo,

sinds 1 dec. 2008 sta ik met mijn paard in Hierden net achter de Zwaluwhoeve.

Vroeger heb ik gereden bij Stal de Zomerstee en ik weet nog wel te herinneren dat wij heel wat buitenritten hebben gemaakt, maar ik vraag mij nu af waar ik dan allemaal heb gereden.

Ben gister de Molenweg af geweest, iets doorrijden, klein stenen bruggetje over en daar het bos in, maar dat was niet echt fijn rijden, erg smalle, bochtige paden en slecht begaanbaar.

Kan iemand mij zeggen hoe, wat en waar ik het mooist kan buitenrijden zonder de snelweg over te moeten.

Groetjes,
Daphne

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:18

Kun je mbv Google maps niet een route naar het bos uitstippelen?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:19

Staan iets veel bomen voor := Ik weet de route naar het bos wel, alleen in het bos ben ik benieuwd naar de mogelijkheden.

Sim

Re: Buitenrijden in Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:23

Oh, dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je een route náár het bos bedoelde.
Rijd je dan in het Leuvenumse bos richting het Beekhuizerzand?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:29

Wil ik daar komen dan moet ik de snelweg over en dat wil ik eigenlijk vermijden :o (althans denk dat je aan de kant van de zandverstuiving bedoeld).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:31

Ja dat bedoel ik idd.
Aan de andere kant is toch niet zo heel veel bos?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:33

ik vind dat er niet veel leuks is zonder het spoor en de snelweg over te gaan. (waarom wil je daar niet over?)

Het enige wat er dan is is "het politiebosje" (waar de bereden politie vroeg zat) en omgeving: daar kun je komen via Molenweg, dan bij de Witte steen links de Zomerweg op, dan eind van de zomerweg rechts de Wijtgraaf op. Dan óf voor de beek rechts het grindpad op, of de Wijtgraaf verder volgen. Als je de Wijtgraaf verder volgt kun je aan het eind rechts het politiebosje in: klinkerweg. Voor het gebouw waar vroeger de politiepaarden stonden is er dan zowel links als rechts een ruiterpad. Als je het pad links neemt, kom je op een gegeven moment bij de "oude weg" die kun je nog oversteken, daar is ook ruiterpad, en dan kom je uiteindelijk op het begin stuk van "onder de bos" terecht ("onder de bos" is een weg die helemaal doorloopt tot Nunspeet).

Als je voor de beek rechts het grindpad op gegaan bent, dan moet je bij het watervalletje links, die weg een stukje af, en dan kun je op een gegeven moment links het politiebosje in.

Je kunt ook de Molenweg helemaal uitrijden, dan vlak voor het spoor (bij de Hof van Hulshorst) links (parallel aan het spoor), dan een paar honder meter verderop naar links: daar is ook een stukje ruiterpad.

Wat je ook nog kan doen is de Wijtgraaf de andere kant op rijden: richting Zuiderzeestraatweg, die oversteken, Wijtgraaf uitrijden (richting zee), aan het eind rechts. Daar heb je heel veel weilanden etc, als je wat doorrijdt kun je dan weer ergens recht (het bos bij de Essenburgh in). Heeeeel vroeger was daar ook een ruiterpad, hoe dat nu is weet ik niet: ik kom daar niet meer, ik ga eigenlijk altijd het grote bos in (aan de andere kant van de snelweg).

Hopelijk heb je hier iets aan?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:34

haha en dat is nu het punt, ik weet dat ik vroeger veel buiten heb gereden daar en niet de snelweg over. Of alles moet groot hebben geleken omdat ik toen jong was :D

Op de een of andere manier heb ik niet zoveel trek in de route over het viaduct :o al kan je daar prachtig buiten rijden.

Sta je zelf ook in Hierden?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:36

@Kelan, thanx :j

Wat jij nu beschrijft is wat ik gister ongeveer gereden heb. Kwam 1 pad tegen waar ik even een galopje kon doen, maar pad was ook vrij kort.

Ik zie echt rampscenario's voor mij mbt het viaduct, zo hoog is het hekwerk aan beide zeiden ook niet :o

Wat dat betreft kon ik in Ermelo wel mooier buitenrijden.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:54

vroeger met de pony vond ik het daar ook best groot lijken, maar valt uiteindelijk tegen (zeker als je het vergelijkt met het grote bos). Bovendien vind ik het vaak modderig, in ieder geval niet fijn rijden.

Ja, mijn paard staat ook in Hierden (Wijtgraaf), dus ik ga altijd bij de hof van Hulshorst het bos in, en dan is er enorm veel keus.

En als je voor het viaduct afstapt? en dan daarna weer er op? Voelt dat veiliger?
Of met een ervaren paard mee (als je wil mag je wel een keer met mij mee)

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:58

Je bedoeld dus het viaduct over ...??

Denk op zich niet dat die van mij schrikkerig zal zijn, het is meer mijn gevoel denk ik :o

Altijd leuk om een x samen te rijden :-)

Waar aan de Wijtgraaf sta je, als je vanaf de Zomerweg komt dan links of rechts?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:03

Mag ik dan ook mee????? :P ;)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:04

vanaf de Zomerweg links, net voor de Zuiderzeestraatweg

en het viaduct over is gewoon een kwestie van een paar keer doen, in het begin vond ik het ook best eng, maar tegenwoordig maakt het me echt niet meer uit (hoewel met een paard dat het niet gewend is ik nog steeds zou afstappen)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:08

wat mij betreft hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) :D

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:34

Leuk Patries :j en lijkt mij wel gezellig Kelan om dan eens af te spreken. Altijd fijn om dan een paard mee te hebben die het gewend is.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:17

Als het mag ga ik dan ook weer mee :+ (ik sta bij Kelan op stal *D )

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:23

Gezellig om met een groep buiten te gaan rijden :-)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:12

He Kim, tuurlijk mag jij ook mee. *D

we moeten alleen helaas even wachten tot het pootje van Ri weer beter is (naar verwachting met een week of 2)

en hopelijk het weer ook wat mooier 8-)

Zal ik dan iedereen even een PB sturen? Kunnen we een moment prikken.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:36

Hai Kelan,

Lijkt me leuk om een keer met zijn allen te gaan, alleen verhuis ik net dit weekend met mijn paard naar Hierden toe en moet wel even afwachten hoe hij dat oppikt :D

Ik ga naar pridestables van natasja keijser.

Maar afspreken met zijn allen kunnen we sowieso doen om gezellig met zijn allen te gaan hobbelen!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:58

als je het grote bos in wilt, volgens mij moet je dan over de snelweg heen.
IK rij daar ook vaak, maar ik kom met de trailer :P dus dan ga ik bij het oude station de snelweg over met de auto en dan parkeer ik hem op de grote parkeerplaats.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:23

Patsab schreef:
Hai Kelan,

Lijkt me leuk om een keer met zijn allen te gaan, alleen verhuis ik net dit weekend met mijn paard naar Hierden toe en moet wel even afwachten hoe hij dat oppikt :D

Ik ga naar pridestables van natasja keijser.

Maar afspreken met zijn allen kunnen we sowieso doen om gezellig met zijn allen te gaan hobbelen!

Dat is echt super dicht bij ons:D Is de verhuizing overigens gelukt?:P

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:42

Verhuizing gelukt :D Ging allemaal super gelukkig, hij mag nu nog even rustig wennen aan al die paarden om hem heen!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:43

Heb nu al zin om een fikse buitenrit te maken, hoop alleen wel dat het goed gaat in een wat grotere groep :=

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:11

Oh dit lijkt mij ook wel leuk! (vriend woont in hulshorst). Paardje staat vlakbij elburg...Heb daar alleen nog nooit gereden dus als ik ook mee zou mogen??

Ik kom wel met een trailer...

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:44

@Rpride: gezellig :j en even off-topic, maar wat een ongelooflijk leuk paard heb jij. Ben gek op bont :-)