Hoe zit een Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloesXpaco

Hoe zit een Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 10:05

Hallo Bokkers! }:0 Voor ponykamp is een bodyprotector verplicht met springen. Ik wil dus graag weten hoe zo'n ding zit en ook met dressuur rijden enz.

Ik hoop dat jullie dat weten.

just_kiki

Re: Hoe zit een Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:07

móet je springen ?

Als je hem alleen voor ponykamp zou moeten aanschaffen vind ik dat wel een duur grapje :=

Hebben ze er daar geen die je kan lenen ?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:12

Ik heb er 1 om mee te crossen, verder gebruik ik hem niet. Als je een goedpassende koopt moet je er in principe geen last van hebben tijdens het rijden.
Mijne zit lekker en geeft toch wel een veilig gevoel.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:21

Mijn ervaring met die dingen is redelijk. Ik heb er een tijd een gebruikt bij het inrijden van een jonge pony. Hij is wel heel de tijd "aanwezig" zeg maar, maar je kunt er goed mee rijden. Waar je wel goed op moet letten is dat hij ook echt past. Als hij knelt op je schouders rijdt dat echt niet fijn. Ook moet hij kort genoeg zijn op je rug.

Ben echt wel een paar keer blij geweest met dat ding ;) Je voelt je toch wel een stukje veiliger.

Veel plezier op ponykamp, en succes met springen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:32

Ik heb een vrij dure bodyprotector, en ik vind deze lekker zitten, en ik heb genoeg bewegingsvrijheid, wat ik bij de goedkopere niet had.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:16

Ik trek hem niet aan omdat ik hem nou zo geweldig vind zitten maar echt voor de veiligheid.
Maar een cap draag je ook niet omdat hij zo heerlijk zit maar alleen omdat hij goed beschermd ;) .
Je kunt het beste langs een ruitersportzaak gaan en verschillende gaan passen.
Als je een goed passende hebt zit hij niet vervelend hoor.
Alleen met die vorst periode had ik hem in mijn zadel kast laten liggen en toen leek het wel een stuk beton :D .
Koud en keihard, maar na een tijdje opwarmen in huis ging het prima.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:19

ik vind dat als je een keer aan het rijden bent dat je t eigenlijk niet eens meer in de gaten hebt! Het geeft wel een veilig gevoel!

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:44

just_kiki schreef:
móet je springen ?

Als je hem alleen voor ponykamp zou moeten aanschaffen vind ik dat wel een duur grapje :=

Hebben ze er daar geen die je kan lenen ?

Ik ga hem dan natuurlijk niet alleen gebruiken op ponykamp maar ook op de manege en bij me vz paarden. :D anders is het inderdaad duur. Maar ze hebben maar 2 bodyprotectors die je kan lenen en die zijn niet in mijn maat.

Maar heb je dan wel gewoon genoeg bewegingsvrijheid met een bodyprotector? En is een HIT AIR vest ook misschien wat?

Lis_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:23

zit best strak.. maar het is voor je veiligheid dusja :D ..
niet te groot kopen!
gr.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:26

Als je bodyprotector goed past (laat je daarom ook goed adviseren!), dan hoor je er geen last van te hebben tijdens het rijden. Na een tijdje zul je niet eens meer merken dat je hem draagt. Succes!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:29

Ik rijd al tijden met een bodyprotector. Heb hem toendertijd gekocht voor stevigheid om mijn rug(heb rugklachten) maar intusen wil ik hem niet meer kwijt. Het voelt veilig en als je er aan gewend bent, heb je er geen last meer van.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:30

Ik heb ook een bodyprotector en ben der ook héél blij mee!
Liever een dure bodyrotector dan de gevolgen.! Ik spring er altijd mee, en als mijn pony toch te heet is( lees: bokken en echt gek doen) Doe ik hem ook echt aan.
Ik vind het een veilig gevoel geven, en heb er totaal geen last van met rijden.!

Laat je iig wel goed adviseren voor een goede bodyprotector!

Iris_Absan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:44

Als je hem in de goede maat koopt etc zou je er geen last van moeten hebben! Gewoon is naar de ruitersport zaak zou ik zeggen :)

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:12

mijn vriendin heeft er een en ik heb hem 2x gepast.
eerst lijkt het net of dat je je rug gebroken ofso hem want je kan bijna niet draaien zegmaar maar als je hem langer heb gedragen gaat ie vervormen naar jou lichaam en zit ie al een stuk beter

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:03

Als je een goede bodyprotector hebt, die je lekker zit. Merk je er eigenlijk heel weinig van met paardrijden. Eigenlijk alleen met het opstappen ;)
Het geeft mij vaak net een veiliger gevoel, en ik geloof dat het vooral mijn moeder een beetje geruststeld :p
Ik rij nu sinds een krap jaar altijd met bodyprotector. Heb er eerder één gehad, maar die zat gewoon niet en deed ik ook nooit aan.

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:03

Heb er ook 1.
Gebruik hem voor springen of bij het rijden van lastige pony's.
Als hij goed past, vergroot hij je veiligheid echt wel.
Zeker als je eens met je rug op een balk tottert, ben je blij dat je hem aanhebt.
De eerste 2 min. voel ik me altijd als een sardientje in zo'n bokaaltje, maar daarna voel ik hem niet meer zitten.
Het zeker een goede investering!

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:55

Ok je hebt hem ook in verschillende klasse toch? Welke moet je hebben?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:59

Mijne kostte maar 60 euro en is van HH
Hij zit perfect en stoort totaal niet bij het rijden.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:43

Gewoon een level 3 kopen, dan zit je altijd goed.
Mijne was 70 euro, eentje van Equitheme. Vind hem zelf erg fijn doordat hij een iets kortere rug heeft dan de meesten,d an zit hij niet zo tegen je kont te drukken. :+

Ik heb er totaal geen last van als ik er mee rijd, vind het eignelijk wel lekker zitten ofzo. :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:46

Als je wilt weten hoe ie over het algemeen zit, ga dan gewoon naar ruitersportzaak en pas hem? Je kunt dan misschien beetje nabootsen alsof je op het paard zit ;)

Blover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:48

Ik heb ook wel een aantal x met een bodyprotector gereden, alleen die van mij was niet helemaal goed qua maat, dus dat zat voor geen meter! Zat er ook steeds mee tegen de achterkant van het zadel. Geen pretje dus! Maar als tie goed aansluit moet het geen probleem zijn! Lekker warm zitten ze ook!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:50

Ik moest in de ruitersportzaak zelfs met mijn bodyprotector op hetzelfde zadel gaan zitten als waar ik mee spring :D Zat ik daar een beetje springbewegingen na te bootsen 8-)

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:52

Je moet vooral zorgen dat hij erg goed past. In de ruitersportzaak hebben ze meestal verschillende merken en kunnen ze goed advies geven :).
Vooral veel passen en je kan ook vragen of je even proef mag zitten op een zadel. Bij voorkeur met een redelijke tot een diepe zit heb je er dan ook geen last van en zit die lekker (houd in je hoofd dat die nog naar je eigen lichaam moet vormen) moet je hem gewoon nemen :)

Ik heb er zelf ook een en vergeet soms dat ik hem aan heb zo lekker zit die. Het is e bodyprotector van Harry's Horse deze is ook niet zo duur :)
Laatst bijgewerkt door Amrah op 02-03-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:53

als je een goede hebt zit ie wel lekker hoor!

alleen om er nou 1tje aan te schaffen voor een ponykamp lijkt me wel erg overdreven duur (ik heb het hier over 'kwaliteit's bodyprotectors'). je kan er dan beter 1tje lenen.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:58

HerAndHorse schreef:
als je een goede hebt zit ie wel lekker hoor!

alleen om er nou 1tje aan te schaffen voor een ponykamp lijkt me wel erg overdreven duur (ik heb het hier over 'kwaliteit's bodyprotectors'). je kan er dan beter 1tje lenen.

Ik had al neergezet dat ik hem dan ook na ponykamp ga gebruiken ;)