Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lijkt me wel leuk! vincentlover schreef:ik heb ook mn ruiterbewijs, je leert inderdaad erg veel wat dat betreft is het heel nuttig, maar het ruiterbewijs zelf heb ik nog nooit ergens voor gebruikt! Heb ook niet meer betaald, want je moet elk jaar een bedrag betalen om um te behouden...
joplin_1 schreef:Misschien wel een hele stomme vraag of opmerking maar ik heb begrepen dat het dit jaar verplicht gaat worden of dat het sinds dit jaar verplicht is.
yildiz schreef:In steeds meer natuurgebieden wordt het verplicht gesteld om een ruiterbewijs te hebben. Das 1 reden.
Verder is het niet verkeerd om wat kennis te hebben over paarden, transport, giftige planten, ruiter etiquetten (ooooooh, wat heb ik een hekel aan die ruiters die je in galop inhalen), verkeersregels, etc. Of je nu manegeruiter of niet bent, het is altijd handig!

emmyfloris schreef:waar kun je hem eigenlijk halen en hoe doe je het als je voor jezelf en je paard geen vervoer hebt ?
kimlovelana schreef:Ik las net dat het superhandig is om in bezit van een ruiterbewijs te zijn. Maar kan iemand mij vertellen wat de voordelen van een ruiterbewijs zijn???
Alvast bedankt