Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
spoekie schreef:jij moet voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt:
Het feit dat deze fjord van je overleden oom is en een gift van je opa of het willen springen.
Ten eerste een vraag: Wat is jouw rij-ervaring? Welk niveau rij je nu?
Dat is veel belangrijker. Misschien kun jij nog wel een heleboel leren van deze fjord en is dat misschien juist wel slim om te doen. Als je weinig ervaring hebt en je koopt meteen een super springpaard dan is dat vragen om problemen. Met deze fjord heb je wellicht een fijn opstapje om ervaring op te doen en kun je later alsnog beslissen hem weg te doen..
vrouwke schreef:ik heb even de foto's zitten bekijken, maar zo klein is die toch niet?
waarom zou je met een fjord niet kunnen springen?
dat denken ze ook van een haflinger, moet je kijken wat je daar allemaal mee kan doen
LadyElmira schreef:Ook met een fjord kun je ver in de sport komen, zo ook met springen. Kwestie van oefenen. Ligt de pony je niet en vind je het geen leuke combinatie, jullie twee..dan zou ik een leuk baasje zoeken. Dit heeft natuurlijk ook geen zin, een pony houden die je niet leuk vind.
LadyElmira schreef:Sja nu begrijp ik het niet meer hoor, je bent gek van de pony waarom heb je hem anders..maar je zit er over te denken om hem weg te doen omdat je er niet mee kan springen bij de paarden. Bedenk bij jezelf wat je wilt, want wij zullen allemaal wat anders zeggen en het is uiteindelijk toch jouw keuze..
cissy schreef:pony is pas 4, ik zou rustig aan beginnen met hem en dan springlessen gaan volgen, dan kun je ook aan je eigen angst werken en ondertussen de pony opleiden, als hij dan straks leuk kan springen heb jij ervaring opgebouwd en verkoopt hij ook beter! Je bent 15 volgens je profiel, dan kun je nog tot je 18e lekker met hem rijden en dan is hij 7, dan kun je m ook nog prima verkopen.
Of je vraagt aan je opa of hij het goed vindt dat je de pony nu verkoopt, tenslotte heb je m van je opa gekregen en misschien is hij het wel met je eens?