Ik doe op een kinderboerderij vrijwilligerswerk waar ik mijn 2 geitjes heb staan.
Hier staan een ezel (hengst) van 2 jaar oud en een groepje van 6 dwerggeitjes bij elkaar in.
Mijn geitjes zijn er bij gekomen een paar maand geleden, was eerst ruzie onderling maar gaat nu heel goed met de andere geiten. Alleen heeft de ezel sinds kort het voorzien op een van mijn geitjes.
1 week geleden heeft hij haar zo opgejaagd tot ze neer viel en heeft hij haar bij de nek vast gepakt en is boven op haar gaan liggen (leek een soort van moordpoging)
Nu vandaag weer een poging gedaan maar hij zag haar staan en het was weer hetzelfde verhaal. De andere geitjes jaagt hij ook wel op maar dat gaat niet zo ver als bij dit geitje
De beheerder van de kinderboerderij kan ook niet met de ezel opschieten en heeft al eens gezegd dat ie hem weg wil doen maar dat komt er maar niet van. (ik vind het ook niet aan mij om daar op door te hameren gezien mijn geitjes daar gratis mogen staan)
Iemand nog tips voor mij of een goeie reden waarom de ezel dit gedrag vertoont?
Ik heb verstand van paarden gedrag en neem aan dat ezel gedrag redelijk vergelijkbaar is?

Hij is echt gewoon gevaarlijk voor dier en mens!!