wat zit er op de laadklep van jullie trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manex

wat zit er op de laadklep van jullie trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:12

Op de klep van mijn trailer zit spuitrubber en daar zitten dan houten dwarslatten overheen. Aangezien mijn trailer buiten staat en het nu al wekenlang vochtig is, is dat rubber wat aan de gladde kant.
Laatst is mijn tinker daar flink op uitgegleden.
Nou is ze gelukkig wel zo cool dat ze er nog steeds braaf in en uit gaat, maar ik ben zelf toch wel behoorlijk geschrokken en heb niet graag dat dit nog een keer gebeurt. Ik wil dus eigenlijk van dat rubber af. Maar wat dan?

Nu ben ik dus benieuwd wat er in andere trailers op de klep zit. Bij ons op stal staan er nog 2 en daar zit ook rubber op de klep met van die noppen erop zeg maar. Alleen worden die trailers niet gebruikt en kan ik dus niet aan de eigenaren vragen wat hun ervaring is.

frankiej

Re: wat zit er op de laadklep van jullie trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:20

heb ook rubber met rubber "latten". ik wilde eigenlijk zo'n grindspul erop gelijmd hebben maar de leverancier raadde dat af omdat het giga veel werk is om dat telkens schoon te boenen. het rubber bevalt me achteraf eigenlijk heel erg goed. ik denk dat jij de houten latten moet proberen te vervangen door rubberen indien mogelijk. informeer eens bij van hooff voor een nieuwe klepbekleding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:45

Ik heb van dat 'grintspul' wat Frankiej beschrijft en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Heb niet meer moeite om het schoon te houden dan een rubberen laadklep, echt vuil wordt hij ook niet. Van gladheid hier geen last.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:51

ik heb ook rubber maar dan met nopjes. geeft ook veel grip en is ook wel goed schoon te maken. mijn paard is een keer heel hard uitgegleden op een klep met houten latten dus voor mij geen latten meer in de trailer.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:47

rubber met van die latten in de mat verwerkt en met ribbels in het rubber nooit geen last van gladheid maar ja ik doe ook altijd de klep meteen weer dicht als het paard erin staat of er af is gegaan en altijd het achterkleedje dicht bij stalling word dus nooit nat

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:26

Wij hebben gewoon de laadklep helemaal van hout, hij is er laatst idd wel flink op uitgegleden wat je al zegt.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 11:04

frankiej schreef:
informeer eens bij van hooff voor een nieuwe klepbekleding

Welke van hooff is dat? Heb je daar een internetadres van?

Ik heb al op het net zitten zoeken naar van dat grit. Maar stel dat ze daar ook op valt omdat ze bv onbesuist de trailer uit komt, ligt ze dan niet helemaal open of is het alleen stroef en niet scherp?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:40

wij hebben een gietvloer volgens mij en gewoon rubber op de klep. Het is wel heel stroef en zacht rubber en heb nog geen een keer gehad dat mijn paard ging glijden.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:26

Rubber met ingegoten klimlatten van Hotra. Werkt perfect, wordt niet glad bij mest/ vocht.
Hiervoor een trailer gehad met houten klimlatten, maar dat werkt wel, maar rubber is veel comfortabeler voor paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:06

Het grit is alleen stroef, maar ik moet zeggen dat onze trailer ook al wat ouder is, heb geen idee hoe het is als het er net op ligt :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:43

aidatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:36

wij hebben ook maten met rubberen latten werkt perfect bij ons. hij is er nog nooit op uitgegleden

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 01:00

Bedankt voor alle info. Daar kan ik wel wat mee.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 01:46

Wij hebben geen latten, maar een zeer stroeve rubbermat. Is absoluut niet glad. Maar wel een drama als je 'm wilt schoonmaken. :+

aidatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:14

ja en schoonmaken ff lekker metde harde bezemen dan is ie zo schoon en inde zomer maak ik hem vaak lekker schoon met een sopje gaat super

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:16

Ik heb een oude trailer en op de laadklep zitten ouderwetse kokosmatten met houten klimlatten, werkt tot nu toe prima :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:39

Kokosmatten, daar heb ik ook al eens iemand over gehoord. En dat wordt dus niet glad als ze nat zijn?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

kokosmatten werken echt perfect, kennis van ons heeft ze ook op de trailer liggen en dat paard kan zo gek doen als hij zelf wil, maar blijft staan als een huis op de laadklep :D!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:04

Wij hebben een hele stroeve rubbermat op de laadklep, zonder latten. Met een bezem is het zo schoon en we hebben nooit problemen gehad met uitglijdende paarden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:06

paar jaar terug had ik ook een trailer met kokosmatten en houten latten, maar ik geef toch zeker de voorkeur aan rubber met rubber latten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:37

manex schreef:
Kokosmatten, daar heb ik ook al eens iemand over gehoord. En dat wordt dus niet glad als ze nat zijn?

Mijn ervaring is dat ze niet glad worden als ze nat zijn, maar als ze kaal beginnen te worden moet je ze wel vervangen. Dus dat is 2x 10 euro voor 2 kokosmatten, er op schroeven en klaar :Y)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 09:11

Waar haal je die matten?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:31

Boerenbond, Welkoop, bouwmarkt, maar ook zaken waar ze vloerbedekking verkopen hebben matten (zoals Kwantum of Ben de Graaff).

Ook onder dit topic staat een aanbieder --> www.matenco.nl

manex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 11:07

Bedankt!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:40

ik heb er een soort tapijt op zitten van kunstof, dit zit er al op af fabriek dus ik weet niet of je het los kan kopen. Het is een Hunter trailer en die worden volgens mij niet meer gemaakt.

Dit spul is altijd stroef, ook al is het erg nat buiten. Het enige nadeel is het schoonmaken, dit is lastig.