Deze staat onder water en is dat niet zo dan is ie bevroren (in deze tijd dan)
Ik sta op een pensionstal waar ik het best naar mijn zin heb (had eigenlijk).
Maar het belangrijkste is dat mijn paard het hier erg goed heeft.
Ze heeft hier elk seizoen weidegang,wat bij haar wel moet anders gaat ze haar stal slopen.
Sinds ik op deze stal sta zijn al haar stalsloperij acties opgehouden,wat voor mij een heel belangrijk signaal is.
Toen ik hier vorig jaar kwam staan,was het inclusief alles:brok/hooi,vloerbedekking,binnen en buitenzetten,mesten.
Dat laatste was voor mij heel luxe en ik vond het geweldig dat ik het eindelijk niet meer zelf hoefde te doen,ook al betaal ik daar ook naar.
Mijn paard stond op vlas.
Maar na een maand kwam de nieuwe regel dat het exclusief mesten werd en wild je dat houden kwam er 75 euro stalgeld bij.
Ook moest er 40 euro extra betaald worden voor vlas.
Zo begon het allemaal,maar ik had er niets tegenin te brengen.
Nu is het geval dat we 12 pensionklanten hebben,ongeveer.
Waarvan 3 constant tegen de stalhoudster lopen te zeuren dat ze last hebben van kuilen in de bak door het longeren.
Nu ben ik met mijn paard aan het freestylen en werk best vaak met dubbele lijnen in de bak.
Ik heb hier ook les in en wilde deze zomer er weer op klimmen,omdat mijn paard deze training erg hard nodig heeft,lichamelijk gezien.
Ik rij op het moment helemaal niet,maar richt me echt op mijn paard met grondwerk etc.
Ik longeer heel bewust door constant te bewegen in de bak en niet te lang op 1 plek te blijven staan.
Maar er zijn ook mensen die steeds op dezelfde plaats blijven staan,en zij maken wel diepe sporen in de bak,wat ik zelf nogal egoistisch vind.
Nu is er afgelopen een radicale regel ingevoerd dat niemand meer mag longeren in de bak
En dat terwijl ik mijn pensionhoudster nog heb meegenomen om de bak te laten zien na mijn training met mijn paard,zij zag ook niets van kuilen.Daar gaat mijn training dus!!!
Aanstaande zaterdag is er een soort van vergadering,mede op mijn verzoek,om hierover te praten.
Maar ik vrees het ergste....
Van de stalhoudster mag ik in de weide longeren,wat ik dus net heb gedaan.
Ten eerste zie ik niets,want de verlichting is net te ver weg.
Ten tweede is het zo drassig als de pest
Een andere stal is verrekte moeilijk te vinden hier in Leusden,dus dat is ook niet direct een optie.
Wat denken jullie hiervan en heb ik in dit geval niet ook rechten?
*sorry voor het lange verhaal,maar wilde de situatie zo duidelijk mogelijk schetsen,
Tevens hoop ik ook dat dit topic hier goed staat*

balen zeg en dat terwijl de stalhoudster met eigen ogen gezien heeft dat jij niet de veroorzaker bent van al die kuilen!