het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chelss

het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:26

heeeeeehoi :D
ik ga samen met een vriendin de 20ste een bosrit maken en dan bij het fjordenpaard de paarden huren, maar nu is mijn vraag heeft iemand daar al ervaring mee? en welke paarden zijn dan leuk en mag je kiezen?
ik had al beetje rond gekeken mij leken macho en sahara wel heel leuk.
nouja, als je ervaring hebt, ik zou wel graag ingelicht worden of het leuk is zo'n bosrit en of de paarden leuk zijn. :o

WiskyBokjes

Re: het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:32

Er is geloof ik een huiskamer topic van het fjordenpaard
Moet je even kijken bij manege-huiskamer-topics. ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:33

Ik vind t 3x niks daar.
Vroeg om een dier met pit, kreeg een fjord waar heul veel pit in schijnt te zitten, maar wat was dat een dood beest. Verder hoe ze daar met de paarden en spullen omgaan, tsjah, niet mijn manier..

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:53

oh dat is wel balen :(
nouja ik kijk dan wel evne hoe het gaat, hoop dat het nu dan wat beter is :D want we betalen er wel geld voor, dan wil ook wel een beetje leuk paard waar pit in zit.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:36

Als je niet te veel verwachtingen van de paarden en het tuig hebt, dan is het wel leuk. Maar voor mij was het 3x niks.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:07

ik ben er 1x geweest , ritje was erg leuk :)
zijn met de paarden wezen zwemmen , en je kan er supper rijden .
het tuig is 3x niks ... paarden zijn wel leuk . en je mag zelf 1 uitzoeken :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:18

Ik ben er ook wel eens geweest. Je kan er in de omgeving heel mooi rijden, je moet alleen van het tuig en de paarden niet te veel verwachten. Ze worden er nu niet bepaald supergoed verzorgd en ze zijn ook allemaal niet even actief. Ik had er 1 die steeds naar andere paarden ging bokken. Nou daar werd ik op dat harde zadel wat ik had niet echt blij van.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:21

chelss schreef:
heeeeeehoi :D
ik ga samen met een vriendin de 20ste een bosrit maken en dan bij het fjordenpaard de paarden huren, maar nu is mijn vraag heeft iemand daar al ervaring mee? en welke paarden zijn dan leuk en mag je kiezen?
ik had al beetje rond gekeken mij leken macho en sahara wel heel leuk.
nouja, als je ervaring hebt, ik zou wel graag ingelicht worden of het leuk is zo'n bosrit en of de paarden leuk zijn. :o

Het Fjordenpaard is helemaal gewleidg, heb daar veel herinneringen aan.
Mijn favoriet was Marinde O:) Sahara is trouwens haar nichtje en persoonlijk vind ik het echt een hele leuke pony!
Zeker de moeite waard om daar naartoe te gaan.
Ik ben er zelf jaren achtereen met veel plezier geweest!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:32

hihi ik hoor positive en negatieve reacties :D nou laat ik dan maar het beste er van maken, maar idd ik had foto's bekeken en daar zat het hoofdstel aan het halster aan geknoopt ofzoiets? toen dacht ik wel een beetje van; hmm ja vreemd.
Nou ja, nu ik weet dat ik van het tuig en zo niet te veel moet voorstellen kan het misschien nog best leuk worden. En XxSultanxX zei dat je een paardje mog uitzoeken dus daar ben ik wel blij mee :D , want ik wil niet op zo'n sloom beessie rijden die alléén maar vervelend doet, want ik betaal er tenslotte wel voor.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:03

Ja klopt, ze hebben geloof ik altijd hun halster om waar een soort van bit met teugel aan vast geknoopt wordt. :? Heb er zelf een keer gereden en op zich was het wel een leuke rit hoor, maar vind persoonlijk wel dat de paarden wel wat beter verzorgd kunnen worden, de hoeven zagen er echt slecht uit vond ik. De omgeving is wel leuk, lekker in het bos en er is een open veld waar je lekker mag racen. Ik zat zelf op een kleine dikke fjord die ergens halverwege, toen voor mij de groep ineens abrupt stopte, een weiland in schoot :D(leek meer op een rijstveld met een halve meter water erop)
Je kan trouwens zelf een paard kiezen dus als je er een met wat meer pit wilt kun je dat gewoon aangeven.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:12

oohja oke :D
ja ik moest trouwens alleen nog van me vriendin vragen of je daar met sporen mag rijden? maar volgens mij is dat niet echt nodig toch, of kan ze ze beter wel mee nemen?
(ja ze heeft zelf geen bokt dus daarom vraag ik het even :D )

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:15

Mijn paardje komt daar vandaan :)
Ik heb er een westernkamp gereden
en ik vond het er echt helemaal super super gaaf!
maar... tis maar hoe leuk je het zelf ook maakt natuurlijk
De omgeving is er super
en ik vind de paarden daar ook echt geweldig (anders had ik er zelf niet 1 mee naar huis genomen natuurlijk ) ;)

Heel veel plezier daar
en laat je weten hoe het was?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:16

De bitten zitten inderdaad aan het halster en daar zitten de teugels aan. En ik voel me er absoluut onveilig mee.
Als ze toestaan dat klanten op eigen houtje met sporen komen aanzetten voor een bosrit vind dat ook zeker geen positief punt :x

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:18

volgens mij mag je daar niet met sporen rijden?
Teminste
Toen niet...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:50

Toen ik er was ook niet inderdaad, heb er verder ook nog nooit iemand met sporen zien rijden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:58

Bij het fjordenpaard is het niet toegestaan om met sporen en zweep te rijden. Indien dit nodig zou zijn, hebben ze zelf zweepjes liggen. Verder is het niet duur, maar daar is alles verder ook naar. Het materiaal is oud (Bij onze rit brak er een beugelriem door) en de bitten worden inderdaad dmv gespjes aan een halster bevestigd. Hoe de hoeven eruit zien varieert sterk per seizoen. De ritten zijn (meestal) zonder begeleiding, dus de kans is aanwezig dat je sommige plekken vaker zult zien ;) (verdwalen kan haast niet, aangezien het gebied daar niet zo groot is)
Veel plezier, en als tip voor een paard: Duke! (grote bonte) heerlijk paard, zonder fratsen maar wel voorwaarts.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:51

dank jullie wel voor de reacties :D
ja ik zie eigelijk ook geen reden om met sporen te rijden als ze ook zonder kunnen, maar ja ze dacht voor de zekerheid. ik laat het zeker weten hoe het was, maar ik heb nu echt geen idee wat me staat te wachten, haha :D hoop wel dat het leuk word.

alleen ik lees steeds vaker dat mensen hun paard daar vandaan hebben. maar hebben ze al die paarden daar te koop staan ofzo?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:54

Mijn pony komt er ook vandaan.
Wat ze toen zeiden is dat in principe ieder paard wel te koop staat op een enkeling misschien na. Maar van wat ze vertelde is misschien 90% wel te koop.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:55

Ze hebben best veel paarden, en volgens mij wordt er ook nog al eens een perongeluk gedekt.
Het ziet er best armzalig uit,de paarden de manege, de omheining en het tuig.

Voor de omgeving hoef ik het niet te doen, rijdt er zelf elke week met m'n eigen :D

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:06

Bij het Fjordenpaard kan je superleuke buitenritten maken. De paarden zijn leuk. De ritten zijn zonder begeleiding en als je goed kunt rijden kan je leuke tochtjes maken.
De bitten zitten idd aan de halster en dat werkt super. (gaat al jaren zo, en gaat altijd goed, werkt hetzelfde)
Sporen zijn niet nodig en al helemaal niet toegestaan dus je hoeft ze niet mee te nemen.
Als je aangeeft dat je goed kunt rijden dan krijg je heus wel een leuk paardje. Het ligt er ook aan wie erop zit he?! Als de paardjes merken dat je niet zo goed kunt rijden dan kunnen ze idd gaan klieren...lijkt me logisch

Ik heb mijn paardje ook op het fdp gekocht. In de zomer werk ik hier en komen er ook vaak mensen paarden huren.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:07

Dat dekken gaat echt niet per ongeluk hoor. Er worden elk jaar ongeveer 30 veulens geboren. En dat is geef 'foutje'

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:16

Ik heb tijdens mijn vakantie in drenthe 2 keer een paard gehuurd bij het fjordenpaard en daarmee een heerlijke buitenrit gemaakt!
De omgeving is werkelijk prachtig!
Ik heb toen inderdaad aangegeven dat ik al ervaring had! Kreeg ook een pittig ding om te rijden ;)
Ik zou het zo weer doen! was allemaal heel netjes geregeld en hele leuke paarden!

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:01

Oké, dan neem ik dat terug!! Fijn dat er dan goed gefokt wordt!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 01:32

oeh het klinkt allemaal wel heel leuk :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:30

Ik heb er echt zeer slechte ervaringen mee. Wat een bende zeg, paarden die zich niet laten vangen staan in zo'n schuur in stands zonder enige bodembedekking (ik zie mest niet als bodembedekking) Verdere slechte ervaringen zijn voor jou niet echt van toepassing omdat dat meer te maken heeft met de ponykampen.

Maar de omgeving is mooi, dat is dan nog enigsinds positief.
Ik ga er iig nooit meer heen.