[EG] Afstamming merrie gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steffie__xx

[EG] Afstamming merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:52

Hallo,
ik ben op zoek naar de afstamming van mijn merrie, de vaderlijn is helemaal bekend maar die van haar moeder niet. Dit vind ik heel jammer daarom probeer ik ze zelf te achterhalen. Op de volgende link zijn 3 foto's van haar. De eerste twee foto's zijn van toen ze haar laatste veulen had. De laatste foto is van haar brandmerk.

http://www.mijnalbum.nl/Album=EOQWXRLZ

Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen!

IJp

Re: Afstamming merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:55

Foto van het brandmerk: een KWPN brandmerk?

patriciah

Re: Afstamming merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:08

idd kwpn brandmerk de mijne heeft hetzelfde.
kun je niet informeren hoe de moeder haar naam was of weet je niet hoe ze eruit ziet of waar ze ergens staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:43

kans is klein dat ze op paardenfokken.nl staat. neem aan dat ze wel papier heeft?. anders kun je de vaderlijn ook niet weten. en ja brandmerk is KWPN.

Anoniem

Re: [EG] Afstamming merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:47

Ze moet een papier hebben, anders had ze ook geen brandmerk ;) want dit heeft ze gekregen bij stamboek-opname.
Verder mis ik in de openingspost zaken als leeftijd, stokmaat, vader, etc. Zonder die gegevens wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg namelijk...
TS, waar heb je het paard vandaan? Wellicht weet degene waar je haar hebt gekocht je meer te vertellen.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:13

IJp schreef:
Foto van het brandmerk: een KWPN brandmerk?

ja bedankt voor reactie

patriciah schreef:
idd kwpn brandmerk de mijne heeft hetzelfde.
kun je niet informeren hoe de moeder haar naam was of weet je niet hoe ze eruit ziet of waar ze ergens staat?

ik heb een naam , maar of het haar echte naam is weet ik niet. ik heb de papieren niet in bezit...
ik weet waar ze staat maar dan?

Judith_M schreef:
Brandmerk heeft Minerva ook, ook kwpn.

Staat ze niet op paardenfokken.nl?

site heb ik nog niet van gehoord, 'k ga direct eens kijken
bedankt!

newt schreef:
kans is klein dat ze op paardenfokken.nl staat. neem aan dat ze wel papier heeft?. anders kun je de vaderlijn ook niet weten. en ja brandmerk is KWPN.

ik ben dus op zoek naar mijn merrie haar moederlijn, haar vaderlijn weet ik ( van mijn merrie dus) maar haar moeder is totaal onbekend...

suleilitha schreef:
Ze moet een papier hebben, anders had ze ook geen brandmerk ;) want dit heeft ze gekregen bij stamboek-opname.
Verder mis ik in de openingspost zaken als leeftijd, stokmaat, vader, etc. Zonder die gegevens wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg namelijk...
TS, waar heb je het paard vandaan? Wellicht weet degene waar je haar hebt gekocht je meer te vertellen.

voor alle duidelijkheid, mijn merrie heeft papieren, ik zoek naar de afkomst van haar moeder zodat ik mijn merrie haar stamboom kan aanvullen... misschien staat het niet zo duidelijk in de openingspost, sorry daarvoor. haar moeder is ongeveer nu 17 (zeggen ze , maar het kan ook totaal een andere leeftijd zijn..)
al bedankt voor de reactie..

Moderatoropmerking:
Aub alles in 1 post plaatsen, aan iedereen apart een antwoord plaatsen in een nieuwe post is niet toegestaan, graag alles in 1 post plaatsen. Ben je iets vergeten dan kun je met de editknop je bericht bewerken.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-02-09 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Alle reacties samengevoegd en opmerking toegevoegd.

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:55

maar hoe kan iemand u helpen zoeken als er geen naam, mogelijke plaats van verblijf of andere bekend zijn.
zo weten wij toch niet wie je zoekt. buiten de foto's is alle info welkom voor t te vergemakkelijken.
heb je al eens gegoogeld op die gegevens?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 05:01

Als de merrie(van jou) papieren heeft, dan heb je ook de moederlijn!!!.
En als moeder als onbekend staat op het papier, dan kan het ook niet zijn dat haar vaderlijn bestaat, Dit is namelijk KWPN wettelijk bijna niet mogelijk, want je krijgt een geboorte register bij je merrie wanneer er een veulen is geboren dei je weer terug moet sturen naar het KWPN waarna je een papier krijgt van het veulen, en dat is al heel wat jaren zo.
De naam van de moeder moet bekend zijn bij het KWPN, waarna ze gekoppeld is aan een hengst, waaruit een veulen is gekomen, en dat betreft jou merrie. Staat er op je papier geen moederlijn, dan zul je daar ook nooit achter komen! en dan zal daar Onbekend op moeten staan, maar dan kunnen ze ook niet de naam van de hengst er op zetten, want je moet bewijs hebben dat het die hengst betreft!

Wil je het verder uitzoeken, dan kun je zoals al eerder geschreven door meerderen op paardenfokken.nl kijken, en daarbij de naam intoetsen, en misschien zal ze er in staan.
wat heb je dan nodig
Naam: Merrie (jou)
Naam: Hengst (Vader)

Ik heb de naam van jou merrie al eens ingetoetst en dat leverde geen zoekresultaten op. De kans in minimaal dat je de moederlijn zou kunnen achterhalen, aangezien je al zegt dat deze niet op het papier staat. Maar als ze een papier heeft, waarom weet je dan niet welk ras ze is of bijhoort, en schrijf je op je profiel BWP, want op het papier zou KWPN moeten staan, tenzij je er alleen een papoort bij hebt.

Het BWP brandmerk is deze (zonder de letters)

Afbeelding

De jouwe heeft deze, en dat is KWPN

Afbeelding

Als je er achter wilt komen, dan moet je echt véél duidelijker zijn in je informatie!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:16

Dus je hebt het papier van je eigen paard, maar je wilt meer weten van de moeder?

Als de moederlijn blanco is op je papier, dan is die lijn gewoon onbekend, en niet te achterhalen, wellicht alleen door oude eigenaars, die je dan op hun woord moet geloven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:53

Jouw paard heeft papieren (alleen blijkbaar niet in jouw bezit als ik het zo lees) en is zeker geen reg B paard, dus alles is bekend (anders was ze niet in het stamboek opgenomen en dat is ze wel, want ze heeft een brandmerk). Je kunt bellen met het KWPN en het chipnummer daar natrekken of (als het papier al langer weg is) vragen of er een DNA test gedaan kan worden. Op deze manier moet het mogelijk zijn een duplicaat van de stamboekpapieren erbij te krijgen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:58

TS, wat is de reden dát er geen papieren aanwezig zijn?
Wat Lante zegt klopt, het kan inderdaad geen B-register zijn, want die werden niet gebrand.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:09

crossmonster schreef:
Dus je hebt het papier van je eigen paard, maar je wilt meer weten van de moeder?

Als de moederlijn blanco is op je papier, dan is die lijn gewoon onbekend, en niet te achterhalen, wellicht alleen door oude eigenaars, die je dan op hun woord moet geloven.

idderdaad, dit bedoel ik. Ik heb de papieren van mijn paard (BWP ingeschreven) met een halve stamboom. De kant van de moeder is volledig leeg! Ik wil deze in laten vullen door het BWP maar dan moet ik wel de moederlijn kennen. Dit is dus mijn probleem, misschien niet zo duidelijk geformuleerd, sorry daarvoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:18

BWP papier en een KWPN brandmerk???
Dan is de kans groot dat jouw paard een papier heeft van een ander paard.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:37

suleilitha schreef:
BWP papier en een KWPN brandmerk???
Dan is de kans groot dat jouw paard een papier heeft van een ander paard.

mijn merrie heeft BWP papieren, haar moeder heeft het KWPN brandmerk. hier worden 2 paarden door elkaar gehaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:43

Nee, dan heb je zelf twee paarden doorelkaar gehaald want jij deed voorkomen of het paard met het KWPN brandmerk de jouwe was ;)
Wat je zou kunnen doen is het dekstation opsporen waar de hengst in het jaar dat de merrie is gedekt, stond, en aangezien alle dekkingen worden geregistreerd moet ook te achterhalen zijn welke KWPN-merries deze hengst heeft gedekt.
als je nou wat meer info gaf over de moeder in kwestie, waar die vandaan komt, waar je paard vandaan komt, etc, konden we je misschien helpen, maar zolang jij zulke summiere info geeft, kom je niet verder.
Als je wat meer info zou neerzetten ook over bijvoorbeeld de hengst in kwestie, heb je al kans dat er toch meer mensen gaan reageren maar met de info die jij geeft, blijft het zoeken om een speld in een hooiberg.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:56

steffie__xx schreef:
Op de volgende link zijn 3 foto's van haar. De eerste twee foto's zijn van toen ze haar laatste veulen had. De laatste foto is van haar brandmerk.

Klopt dus niet want het brand merik is KWPN dus kunnen er geen BWP papieren bij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:58

Volgens mij bedoelt ze dat dat het brand merk is van de moeder van haar paard, maar ik snap het verhaal ook niet meer.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:06

suleilitha schreef:
Nee, dan heb je zelf twee paarden doorelkaar gehaald want jij deed voorkomen of het paard met het KWPN brandmerk de jouwe was ;)
Wat je zou kunnen doen is het dekstation opsporen waar de hengst in het jaar dat de merrie is gedekt, stond, en aangezien alle dekkingen worden geregistreerd moet ook te achterhalen zijn welke KWPN-merries deze hengst heeft gedekt.
als je nou wat meer info gaf over de moeder in kwestie, waar die vandaan komt, waar je paard vandaan komt, etc, konden we je misschien helpen, maar zolang jij zulke summiere info geeft, kom je niet verder.
Als je wat meer info zou neerzetten ook over bijvoorbeeld de hengst in kwestie, heb je al kans dat er toch meer mensen gaan reageren maar met de info die jij geeft, blijft het zoeken om een speld in een hooiberg.

oké sorry daarvoor!

zal ik ff een deel van de stamboom geven van mijn merrie die ik wil vervolledigen? misschien is dat gemakkelijker..

Heartbreaker
Toulon
Calvaro v/h schoonhoudthof Nikita
Littorio
Wadjani
Ninja van ten Bosch
Geovanna (mijn merrie BWP)

onbekend
Lady ( haar moeder met het KWPN brandmerk)
onbekend

die onbekend wil ik dus wegkrijgen.. Lady was mijn verzorgmerrie, zij is in 2005 gedekt door calvaro, daaruit is mijn merrie geboren.Hij (de eigenaar van Lady) heeft toen papieren meegekregen die hij moest invullen maar de kant van de moeder is leeg gebleven omdat hij niets wist over de moeder. Buiten dat ze Lady noemt en rond de 20 moet zijn (ruim geschat). Sorry als ik het weer niet goed beschrijf maar ik weet echt niet hoe ik het anders moet beschrijven..

Ik heb nog een vraagje, bij het BWP moesten alle namen van de veulens die in 2006 geboren zijn met de letter G beginnen, is dit bij het KWPN ook zo?

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:07

suleilitha schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat dat het brand merk is van de moeder van haar paard, maar ik snap het verhaal ook niet meer.

dit bedoel ik dus...
volgende bericht dat ik gepost heb met de stamboom is een beetje een warboel geworden... ik hoop dat je er aan uit kunt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:09

De enige die je kan helpen is de eigenaar van de merrie, vraag eens waar hij de KWPNer vandaan heeft. Dat zal hij vast wel weten.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:13

suleilitha schreef:
De enige die je kan helpen is de eigenaar van de merrie, vraag eens waar hij de KWPNer vandaan heeft. Dat zal hij vast wel weten.

weet jij het antwoord op mijn vraag die ik bij mijn laatste bericht heb gepost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:18

Alle KWPNers van 2006 hebben als beginletter een B.
Verder kan ik niks met de gegevens die je hebt neergezet, om meer over de merrie te weten te komen moet je even goed haar signalement omschrijven, of ze in de sport is uitgebracht of niet, haar stokmaat etc.

steffie__xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:22

suleilitha schreef:
Alle KWPNers van 2006 hebben als beginletter een B.
Verder kan ik niks met de gegevens die je hebt neergezet, om meer over de merrie te weten te komen moet je even goed haar signalement omschrijven, of ze in de sport is uitgebracht of niet, haar stokmaat etc.

stokmaat, sport, hoe ze er uit ziet,... nog iets dat ik moet noteren?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:27

Ik heb even uitgezocht op paardenfokken.nl

Van de dekking van Calvaro zijn 5 nakomelingen bekend, 3 merrie's en 2 hengsten, maar geen van hen heeft Lady in hun moeder lijn. 2 van de merrie's zijn BWP en 1 is Zwitsers.
Ze staat dus niet bekend op die site. Dan is het namleijk heel moeilijk om er verder wel achter te komen. Ik heb vannacht nacht dienst, heb vast wel tijd over, zal dan nog wat dieper graven ;)