Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarcoBorsato schreef:Als ik niet meer kan rijden op Abel ga ik met lang niet zoveel plezier meer naar hem toe. Dan verkoop ik hem liever voor een symbolisch bedrag aan iemand die nog wel heel blij met hem is. Waarschijnlijk mijn moeder want ik kan hem niet missen, maar toch
maatje31 schreef:ik kan het ook niet begrijpen waarom mensen dat doen, ik heb voor mijzelf ook de afspraak, je kiest voor een dier en das in voor- en tegenspoed.
je kan een paard die niet meer te berijden is wel ergens anders stallen (goedkoper lijkt me ook logisch) maar dat kan je zelf ook regelen ipv verkopen en dus dus in mijn ogen geen excuus om er afstand van te doen (onder het mom daar heeft hij/zij het beter). Dat gebruiken mensen vaak om zichzelf beter te laten voelen.
pharagirlke schreef:MarcoBorsato schreef:Als ik niet meer kan rijden op Abel ga ik met lang niet zoveel plezier meer naar hem toe. Dan verkoop ik hem liever voor een symbolisch bedrag aan iemand die nog wel heel blij met hem is. Waarschijnlijk mijn moeder want ik kan hem niet missen, maar toch
Heb al paar keer gemerkt dat wij in dit soort onderwerpen echt op een lijn liggen...
Als ik de kans niet zou hebben om het te houden samen met een berijdbaar paard, zou het met heel, heel, heeeeeel veel pijn in het hart zijn.... Maar dan liet ik hem los. Ik houd zielsveel van mijn dieren, geef er mijn leven voor indien nodig, maar het ook mijn sport...
pharagirlke schreef:Neen hoor, als het dier een leuk gezelschapspaard kan worden? Hebben die mensen een betrouwbaar maatje voor hun paard en ik kan verder met een fijn jong paard.
Zoals ik al zei: ik heb de mogelijkheid om mijn dieren te houden dankzij mijn ouders. Heb twee pony's staan die alleen maar voer opmaken. Voor de rest doen die niets. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die die mogelijkheid niet hebben en dan kiezen om het dier als gezelschapspaard te verkopen of zelfs weg te geven. Een paard of twee paarden onderhouden op een pensionstal is nogal een verschil overigens, dus door een ouder paard een leven op weide te gunnen kan het best zijn dat zulke mensen een nieuw paard kunnen veroorloven zonder het oude paard te kort te doen. Denk je dat dat beest het ook maar iets interesseerd of die nu van jou is en op weide staat, of van pietje en op weide staat?
Eowyn3003 schreef:maatje31 schreef:ik kan het ook niet begrijpen waarom mensen dat doen, ik heb voor mijzelf ook de afspraak, je kiest voor een dier en das in voor- en tegenspoed.
je kan een paard die niet meer te berijden is wel ergens anders stallen (goedkoper lijkt me ook logisch) maar dat kan je zelf ook regelen ipv verkopen en dus dus in mijn ogen geen excuus om er afstand van te doen (onder het mom daar heeft hij/zij het beter). Dat gebruiken mensen vaak om zichzelf beter te laten voelen.
Maar waarom zouden mensen ze niet wegdoen als ze het niet daadwerkelijk ergens anders beter hebben? Je moet realistisch zijn, als je weet dat het paard het ergens anders beter kan hebben door verschillende omstandigheden, is dat zo.
Dat hoort immers niet bij hun "dagelijkse schema"
chinou schreef:Hier kan ik wel respect voor opbrengen en vind ik een eerlijke beslissing. Maar dit is iets anders als mijn mening over het wegdoen naar een ander.