Beperkte keuze voor ruiters met een maatje meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Beperkte keuze voor ruiters met een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:46

Als ruiter met een maatje meer is het mij opgevallen dat de keuze voor een rijbroek in de meeste webshops vrij beperkt is (in de winkel trouwens ook). Maat 46 wordt al als grote maat gezien terwijl de meeste broeken toch al een maat kleiner vallen dat de gewone confectie maat.

Ik hoor regelmatig dat ik niet de enigste ben die hier tegenaan loopt.

Om te bezien of er inderdaad vraag is naar grote(re) maten rijbroeken zou ik jullie willen vragen de volgende vragen te beantwoorden. Mag in dit topic, mag ook per pb.

1. tot welke maat zou je graag zien dat de rijbroeken online verkrijgbaar zijn?
2. wat wil je maximaal uitgeven aan een broek?
3. wat voor kleur zoek je? effe, tweekleurig, gestreept, ruitjes, leren zitvlak etc
4. heb je nog een voorkeur voor een bepaald merk?

Ik heb zelf broeken van Boss, bevallen zeer goed maar ik zou graag wat meer keuze hebben in (betaalbare) merken.

pantuf

Re: Beperkte keuze voor ruiters met een maatje meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:49

Ik heb er zelf geen last van maar het valt me idd wel op dat het meestal maar tot 44/46 loopt.
Wie weet een gat in de markt:)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:45

Een gat in de markt zal het niet zijn ;) maar het zou wel fijn zijn als er meer keuze komt.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:09

Inderdaad, ik loop er ook vaak tegen aan. Vanwege een vrij gespierde bovenbeen/bilpartij, moet ik al snel uitwijken naar de grotere maten maar de keuze is zo beperkt.
Ik ben ook best bereid om wat meer er voor te betalen maar dan wel tegen een goede pasvorm. En dat is precies waar ik problemen ondervind, krijg ik de broek over mijn bovenbenen, zit ie te wijd bij mijn kuiten en buik :S
Ben zelf trouwens wel tevreden over de broeken van eurostar en ride pro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:55

er zijn bepaalde broeken maat 46 waar ik wel inkom (pikeur montana bv.), terwijl ik qua spijkerbroeken toch meer 48 (en soms zelfs 50 :o ) heb... Anky draag ik zelfs 44 :j ... Maarja, dat is wel altijd goed zoeken ... Echter denk ik niet dat 50+ er een brede markt voor is. Vraag is of het dan nog verstandig is om paard te rijden :o (ik heb daar nu zelf ookal heel lang in dubio over gezeten..)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:03

Ik loop ook tegen dit probleem aan.
Ik heb mt 46, maar rijbroeken zijn dan vak kwa mt net te klein.
Ik zou graag mt 46 willen hebben en dan natuurlijk in leuke hippe kleuren, effen en gekleurd. Baal er altijd van dat als je een grotere maat hebt je vaak niet modern gekleed kan. Voor een beetje hippe broek wil ik dan ook best iets meer betalen.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:07

Hoi, ik heb een hele fijne rijbroek van Ooteman.nl, de Comfort Line Miami.
Gaan t/m maat 48 maar vallen erg groot (heb zelf maat 46 en pas wel in een maat 44 van ooteman).
En ze zijn ook nog eens goedkoop! Ideaal toch.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:10

Menino schreef:
Echter denk ik niet dat 50+ er een brede markt voor is. Vraag is of het dan nog verstandig is om paard te rijden :o (ik heb daar nu zelf ookal heel lang in dubio over gezeten..)

Daar gaat het nu natuurlijk niet om.
Iemand kan ook gewoon de verkeerde bouw hebben waardoor een grotere maat rijbroek nodig is.

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:20

ik heb in mijn eigen shop verscheidene grote maten, zowieso bijna alles tot 46. en horka heeft een speciale lijn voor grote maten, in moderne hippe kleuren. echt heel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:24

Misterylady schreef:
Menino schreef:
Echter denk ik niet dat 50+ er een brede markt voor is. Vraag is of het dan nog verstandig is om paard te rijden :o (ik heb daar nu zelf ookal heel lang in dubio over gezeten..)

Iemand kan ook gewoon de verkeerde bouw hebben waardoor een grotere maat rijbroek nodig is.

Wat versta jij dan onder verkeerde bouw ?
[edit] begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij moet je toch echt wel daadwerkelijk wat wegen wil je een dergelijke maat hebben. Kan natuurlijk dat die mensen op een groot paard rijden, of idd verkeerde bouw hebben.. en voor dat soort mensen is het natuurlijk ook heel fijn als ze wat makkelijker aan hun kleding kunnen komen :j .. Want het is idd rot als je een half jaar moet zoeken naar een goede broek.. Toch vraag ik me af hoeveel mensen met maat 50+ nou echt helemaal geen gewetenswroeging hebben als ze op een paard zitten, of zich zelf een aangepaste waarheid voorhouden :) :o ... Ik wil niemand beledigen hoor...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:25

Maar de vraag is of er behoefte is aan broeken groter dan maat 46. Daarnaast vallen ze meestal kleiner, dus als je van confectiemaat 46 hebt pas je niet altijd in rijbroeken maat 46.

Waar kan ik meer info vinden over die speciale Horka-lijn?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:27

Menino schreef:
Misterylady schreef:

Wat versta jij dan onder verkeerde bouw ?

Ik weet niet of dat appel of peer heet.
Sommige mensen zijn zwaarder maar is het gelijkmatiger verdeeld over het lichaam. Anderen hebben de pech dat alles op 1 plek zit, de heupen/bovenbenen. Je kunt brede heupen hebben etc etc. Allemaal redenen waarom je een grotere maat broek nodig hebt. Wil niet zeggen dat je ook gelijk veel te zwaar bent.
Ik ken genoeg mensen die van boven maat 42 hebben maar voor broeken 44/46 nodig hebben vanwege hun bouw. En die zijn verder echt niet te zwaar.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:36

er zijn genoeg zaken die met rijbroeken tot maat 54/56 gaan.
Ik zelf heb ook een maatje meer.
Ben ook vrij lang 1.87 heb van rijbroek maat 52 terwijl ik gewone broek maat 46 heb.
Mocht je weten waar ik ze koop pb dan maar.

Groetjes

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:39

Harry's Horse hebben 'grote' maten broeken ;) sinds kort op de markt,
ruitergilde is ook vaak wel wat groter (erg rekbaar ;) )
en jaa, de mannen broeken...

er is idd niet veel keuze ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:41

Van Harry's Horse heb ik maar 1 broek gezien die groter gaat dan maat 46 in de damesmaten (op de site van HH dan he).
Dat is 1 model in drie kleuren.

Ruitergilde ken ik niet. Zal daar ook eens op gaan google-en.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:42

Ik weet dat de Mr Eds hier bij ons een tijd terug in onderhandeling was met een Engels bedrijf om grote maten in een betaalbare klasse aan te kunnen bieden. Of ze er ook zo ver mee is gekomen weet ik niet.

Mannen broeken vind ik niet lekker zitten omdat ze met het voorpand groter zijn als het achterpand.
Laat bij mij nou net de ruimte van achter nodig zijn :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:43

Ruitergilde heeft (lijkt op de eurostar sprint) mooie elastische broeken, waar de wat breedere benen vaakgoed door heen kunnen ;) ik weet alleen niet of die online te bestellen zijn...

Horka had ook grotere maten?
uhm... welke nog meer...

k denk nog even verder ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:45

@Samantha21: dat klopt inderdaad. Dat topic heb ik ook gezien.
En van een aantal merken weet ik dat er grotere maten zijn maar bij de meeste webshops kun je maar tot maat 46 bestellen.

Ik wil kijken of daar iets aan te doen is. Vandaar mijn topic ook, om te zien of er vraag naar is en tot welke prijsklasse.

Heb namelijk net die van Horka gevonden maar die zijn best prijzig.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:47

Inderdaad de comfort line van ooteman vind ik ook ideaal. En die zitten wat hoger (tenminste die ik heb)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:47

waldoalpha schreef:
ik heb in mijn eigen shop verscheidene grote maten, zowieso bijna alles tot 46. en horka heeft een speciale lijn voor grote maten, in moderne hippe kleuren. echt heel leuk.

en wat is jou webshop??

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:48

Ik heb ook maat 46 en ben niet zo groot (1.59) en ik zou best wel wat meer modieuzere broeken willen dan alleen maar blauw of zwart. Ik pas vaak wel goed in de broeken van Pikeur en global en die laatste zijn ook nog eens erg betaalbaar, maar in kleur maar erg weinig keus.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:50

ecyoj schreef:
Inderdaad de comfort line van ooteman vind ik ook ideaal. En die zitten wat hoger (tenminste die ik heb)

Is dat nog een bepaald merk of is dat een eigen merk van Ooteman?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:57

HH heeft inderdaad ook een model rijbroek in grotere maten uitgevoerd. Verder valt de kleding ook ruim tot maat 46 en XXL.
Denk dat er ook een reden is dat de keuze zo beperkt is, een ruit kan zeker breder maken dan effen, en lichte kleuren ook. En er zijn over het algemeen niet zo veel ruiters met een grote maat in verhouding tot de rest met een gemiddelde maat.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 27-01-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:00

Ik heb zelf de rijbroeken van Mondoni (type Afrika, huismerk van Divoza). Ik draag maat 46, van gewone kleding meestal een 44. Wel jammer vind ik dat er niet veel leuke kleurtjes te vinden zijn. De broek is "in enkele kleuren ook verkrijgbaar in maat 48 en 50", dat wordt dus blauw... Soms vraag ik mij wel af als ik met moeite een broek in mijn maat kan vinden, hoe andere die misschien zwaarder of breder als mij zijn dan een broek kunnen vinden.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:07

Over het algeem heb ik er weinig last van. Bij Divoza kom ik er altijd snel uit en die rijbroeken die rekken meestal ook nog aardig mee. Heb zelf maat 46 heb gigantische bovenbenen en een klein beetje teveel vet rond mijn middel , vind ik zelf ;)
De meeste rijbroeken die ik altijd pas zijn mijn kunstleder zitvlak en dan heb ik altijd 46 . Mijn oude rijbroek zonder kunstleder zitvlak is een 44 en zelfs daar pas ik nog in :+ ,, weet niet of er verschil zit tussen met kunstleder zitvlak of zonder, kwa maat.
Maarja ik denk dat rijbroek zoeken/vinden al snel moeilijk wordt als je een grotere maat hebt als 46.. :o