Pony met stijve penis volgt mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eveyy

Pony met stijve penis volgt mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 01:40

Als ik met mijn pony bezig ben in de longeerbak dan krijgt hij wel eens een stijve penis en loopt hij achter me aan.
Dit gebeurt soms wanneer ik naast hem loop en hem leer halt te houden, stappen en draven op mijn stem of met spelen. Hij gaat dan in eens achter me aan lopen, behoorlijk dicht op me. Ik draai me dan meteen om en en laat hem weten dat dat niet gewenst is door zijn hoofd weg te duwen, van hem weg te lopen en iets anders te gaan doen.
Het gebeurt niet niet vaak maar zo af en toe.

Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad en hoe ga je daar mee om /leer je het hem af?
Laatst bijgewerkt door Heike op 26-01-09 02:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Sigrid

Re: Stijve penis bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 02:01

Hoe oud is je pony? Is hij nog hengst of is hij geruind? Misschien wel handig om te weten. Als hij namelijk een jonge hengst is zou het goed kunnen zijn dat zijn hormonen soms gewoon wat gaan opspelen.

Iris82

Re: Pony met stijve penis volgt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:06

Ik heb laatst hier op Bokt een heel stuk gelezen dat het ook onzekerheid kan zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:07

Onzekerheid? Wordt een jonge hengst daar stijf van? :o
Ik heb echt geen idee, maar hoe zit het dan met al die mannen in NL die toch ook wel eens een erectie hebben?..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:10

detour schreef:
Ik heb echt geen idee, maar hoe zit het dan met al die mannen in NL die toch ook wel eens een erectie hebben?..

Argh.
Tis echt waar. :P Je gelooft me niet.
Ik ben al druk bezig het topic te zoeken.

EDIT: ik geef het op, krijg dat topic niet meer gevonden ondanks dat het nog neit zo lang geleden was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:12

detour schreef:

Die zijn ook onzeker detour!! :+

Maar even serieus ik denk dat je een serieus probleem hebt. Wat je pony doet is niet oke!! Naar mijn mening is het een aankomende dominantie probleem. Als je het nu niet de kop in drukt, drukt hij jou straks de kop in. Pak hem consequent en streng aan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:13

Wél dat ie stijf wordt hoor, tuurlijk! ;)
Maar dat dat onzekerheid kan zijn, vind ik idd echt een beetje vreemd.
Ben zelf bijna ooit besprongen door een Volbloedhengst, ben me de klere geschrokken. Deze kreunde er dubieus bij. Wist niet hoe vlug ik die box uit moest! :+
Als het dier je ook heel dicht nadert, is er imo ook geen sprake van onzekerheid. *D
Laatst bijgewerkt door detour op 26-01-09 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Hij ziet wel goed?

detour

Misschien iets té goed?...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:14

Wha, ik ben de laatste die zal zeggen: zalfje erop. Komt wel weer goed. Je moet m maar wat meer knuffelen en negeer het slechte gedrag.

Maar gezien TS vooralsnog weinig info geeft, dacht ik: ik gooi het eens over een andere boeg. :+

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:15

jeetje dat lijkt me minder fijn!
mijn paard doet het na het rijden wel eens als ontspanning(ok hij hangt dan soms slap) maar van mijn instructeur moet ik er met de zweep dan wel eens een tikje(gewoon zacht tot hij hem intrekt) tegen aan geven. zelf vind ik dit altijd minder om te doen. (hij is ruin). het heeft hem wel afgeleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:24

Uitschuiven komt vaak van ontspanning en vind ik zelf nooit zo'n probleem.

Mijn jonge hengstje heeft het ook een week of twee gedaan toen ik hem net had. Hij is vreselijk dominant en probeerde nog net niet tegen mijn been aan te rijden als een hond. Gedrag wat mij te ver gaat straf ik af, gedrag zoals stijgeren, trappen en pogingen tot het dekken van mij tolereer ik dan ook absoluut niet.

Bedoel er niet mee te zeggen dat je er gewoon op los moet gaan beuken, maar duidelijk laten weten dat het niet gewenst wordt is in mijn ogen wel nodig. Als weg wijzen niet helpt mag een tik op zijn borst als hij tegen je aan loopt best.

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:55

Mijn vroeger hengst deed dit ook, erg mee uitkijken...want als je bij die van mij niet uitkeek besprong hij je gewoon....niet echt gewenst dus. Zodra hij dus jou te dicht nadert er gevaarlijk word. Hard afstraffen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:38

marleen_usar schreef:
Hij ziet wel goed?

_O-

Maar goed, afstraffen dus. Zelfs al mocht het beestje bijziend zijn en denken dat je een wulpse merrie bent dan mag ie nog wel weten dat deze merrie daar niet van gediend is.

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:49

Nou, de reden dat ik het zo raar vind is dat het een ruin is van bijna 9 jaar oud.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:50

is dit geen reltopic? het is je eerste bericht...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:51

Pas maar op dat hij niet achterop je springt!

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:52

Reltopic? wat is dat

Nee, dit gebeurt echt.. En ik vroeg me af of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben..

Ik heb mijn pony nu in april een jaar en toen ik hem net had kon ik er helemaal niks mee, was een jaar niks meer mee gedaan, kon er niet op of iets. En nu heb ik hem behoorlijk ge her-opvoed en kan ik er echt alles mee. Hij vertrouwd mij nu helemaal, maar nu begint hij dit gedrag dus te vertonen..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:55

Als het waar is dan gelijk afstraffen door hem zijn plek te wijzen.
Maar om nu een zweepje te gebruiken en daar en tik mee te geven,ook al is het maar een zacht tikje/aaitje gaat mij toch echt te ver.
Mijn paard heeft na het rijden ook altijd zijn ''aanhangsel'' eruit hangen in ontspannen stand, ik zie echt niet in dat het afgestraft moet worden
Je zou het zelf toch ook niet prettig vinden om op je geslachtsdeel geslagen te worden met een zweepje of wat dan ook, je straft je kerel toch ook niet omdat zijn zaakje in ontspannen toestand hangt...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:57

:= haha

Ik denk, negeren zolang het geen problemen opleverd!

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 12:59

Met poetsen enzo hang hij hem er ook wel eens uit, maar dan vind ik het geen probleem dat moet hij lekker zelf weten, zolang ik er geen last van heb.

Maar in de longeerbak wanneer ik met hem bezig bent en hij wordt dan stijf .. dan vind ik het dus absoluut niet kunnen ..

Ik negeer hem dan idd heel even en hij krijgt een duw.. Als ik dan even van hem weg loop en daarna iets anders ga doen met hem is het ook wel over.. Maar ik blijf het heel raar vinden ..

Ik durf dan iig niet mijn rug naar hem te keren .. strax bespringt hij me |o

edit: Nog iets raars, ik heb hem dit bij een merrie nog nooit zien doen! Waarom dan bij mij wel...
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 26-01-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:06

HHHi hi mijn kerel "negeer"ik soms ook wel eens
totdat hij weer in ontspannen toestand is
(maar zou een zweep sneller helpen }> )

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:12

Eveyy schreef:
Reltopic? wat is dat

Nee, dit gebeurt echt.. En ik vroeg me af of anderen dit ook wel eens meegemaakt hebben..

Ik heb mijn pony nu in april een jaar en toen ik hem net had kon ik er helemaal niks mee, was een jaar niks meer mee gedaan, kon er niet op of iets. En nu heb ik hem behoorlijk ge her-opvoed en kan ik er echt alles mee. Hij vertrouwd mij nu helemaal, maar nu begint hij dit gedrag dus te vertonen..

Mijn ruin staat mij ook regelmatig met een stijve op te wachten ,maar dat is omdat hij dan zijn eten krijgt.
Bij hem gaat de zin: De liefde van de man gaat door de maag echt op dus :D

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:19

Hmm.. als hij iets heel goed doet beloon ik hem ook wel regelmatig met een klein snoepje..
Zou het daardoor komen dan.. Maar verder heb ik het hem op eten nog nooit zien doen, terwijl hij weet dat hij het dan krijgt..

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:13

Mijn paard deed dit ook, is geruind, maar op 1 of andere manier weet hij zich goed te hengsten, door DA onderzocht, maar alles is weg. Mijn paard deed het ook uit onzekerheid...overschreeuwde zich met dominantie waaronder zijn penis, kwam naar je toe en kwam echt in je dwingend op je af en beet (hapte). Dat was ook 1 van de redenen waarom hij verkocht werd door de vorige eigenaar.
Uitdagend en onzeker gedrag....door training en leiderschap kwam dit goed. Hij doet het zo nu en dan nog...een teken dat hij weer even onzeker is, vaak in combinatie als er mensen in mijn buurt komen.

Voor jou inderdaad zaak grenzen te stellen en het gedrag zien als onzeker, dominatie of juist te zeker. Heeft van jou duidelijkheid en grens nodig.