Daarna ben ik overgegaan op die lederlook zomerhandschoentjes van IR.
Ook die werden toen niet meer gemaakt. BR maakt ze nog wel overigens maar voelen toch minder fijn aan.
Toen maar de leder handschoentjes van Kieffer gekocht, die bevielen ook goed, maar ik raakte er 1 van kwijt.
Ik probeerde ze weer te kopen, maar ze worden al een tijdje niet geleverd. Dus even afwachten. (wacht inmiddels al een paar maand:P)
Ondertussen maar de winterversie van de 'leder'handschoenen gekocht met grip en voering van Rider pro?
(zijn er ook van Imperial Riding even ter verduidelijking)
Nu had ik na 1 keer rijden al een probleem. Bij 1 vinger was het grip al versleten terwijl ik er niks raars mee gedaan heb en de voering kwam mee naar buiten bij het uittrekken. Kortom een miskoop dus.
De winkel waar ik ze gekocht heeft me zonder zeuren nieuwe duurdere handschoentjes meegegeven.
Deze zijn van Horka en van hetzlefde materiaal als die ik eerst van HH had.
Ik heb ze nog niet gebruikt maar wel even gepast natuurlijk.
Het gaat om deze handschoenen:
http://www.horka.nl/data/producten/10110-normaal.jpg
Wie heeft ze ook?
Hoe bevallen ze?
Zijn ze niet snel te warm?
Hebben ze genoeg grip?
Zijn ze te 'stijf'?
Kortom ik ben benieuwd hoe ze jullie bevallen want ik twijfel nog even of dit wel is wat ik zoek of dat ik ze toch weer omruil voor degene die ik had. Die waar de voering uitkwam zetten, maar dan van IR die zijn iets duurder maar misschien ook wel wat sterker dan> Overigens voelen ze wel exact hetzelfde en zien ze er hetzelfde uit maar je weet het nooit;)..
Ik weet het nu dus even niet meer wat ik moet doen. Ik heb namelijk niet z'n zin om alle handschoenen te kopen en testen, totdat ik de juiste vind, hoewel ik bang ben dat dit me wel gaat overkomen
Ik heb ook handschoenen gepast van mountian horse maar die waren me te soepel.
Hebben jullie nog suggeesties?
Ik zoek dus een comfortable handschoen die best een beetje stijf mag zitten.
Goede voering en genoeg grip erop.
Overigens vind ik het nog steeds jammer dat ze hier die van Kieffer niet meer hebben dus als iemand weet waar je die nog kan kopen hoor ik het graag. Dat zijn de KIEFFER leatherfeel handschoenen, van ik geloof 18,95, in het zwart. (bruin is hier nog wel namelijk maar zoek echt zwart) maat M.
Ze hebben absoluut genoeg grip en ze zijn zoo heerlijk soepel vanaf moment 1! Echt een aanrader! 
.
<-- Ze zijn er dus ook in het zwart!
). De Light & Grip (Ulla Salzgeber) heeft ook een erg fijne grip. Ze zijn prijzig, maar ik wil nooit meer wat anders.
De dikke zijn 40. De dunne 33.