Welke handschoentjes kiezen? Horka, Kieffer, IR, BR, HH??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Welke handschoentjes kiezen? Horka, Kieffer, IR, BR, HH??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 23:50

Ik heb altijd de handschoentjes van HH gehad. Maar deze worden niet meer gemaakt. (het type dat ik heb)
Daarna ben ik overgegaan op die lederlook zomerhandschoentjes van IR.
Ook die werden toen niet meer gemaakt. BR maakt ze nog wel overigens maar voelen toch minder fijn aan.
Toen maar de leder handschoentjes van Kieffer gekocht, die bevielen ook goed, maar ik raakte er 1 van kwijt.
Ik probeerde ze weer te kopen, maar ze worden al een tijdje niet geleverd. Dus even afwachten. (wacht inmiddels al een paar maand:P)

Ondertussen maar de winterversie van de 'leder'handschoenen gekocht met grip en voering van Rider pro?
(zijn er ook van Imperial Riding even ter verduidelijking)

Nu had ik na 1 keer rijden al een probleem. Bij 1 vinger was het grip al versleten terwijl ik er niks raars mee gedaan heb en de voering kwam mee naar buiten bij het uittrekken. Kortom een miskoop dus.
De winkel waar ik ze gekocht heeft me zonder zeuren nieuwe duurdere handschoentjes meegegeven.
Deze zijn van Horka en van hetzlefde materiaal als die ik eerst van HH had.
Ik heb ze nog niet gebruikt maar wel even gepast natuurlijk.

Het gaat om deze handschoenen:
http://www.horka.nl/data/producten/10110-normaal.jpg

Wie heeft ze ook?
Hoe bevallen ze?
Zijn ze niet snel te warm?
Hebben ze genoeg grip?
Zijn ze te 'stijf'?

Kortom ik ben benieuwd hoe ze jullie bevallen want ik twijfel nog even of dit wel is wat ik zoek of dat ik ze toch weer omruil voor degene die ik had. Die waar de voering uitkwam zetten, maar dan van IR die zijn iets duurder maar misschien ook wel wat sterker dan> Overigens voelen ze wel exact hetzelfde en zien ze er hetzelfde uit maar je weet het nooit;)..

Ik weet het nu dus even niet meer wat ik moet doen. Ik heb namelijk niet z'n zin om alle handschoenen te kopen en testen, totdat ik de juiste vind, hoewel ik bang ben dat dit me wel gaat overkomen :?

Ik heb ook handschoenen gepast van mountian horse maar die waren me te soepel.

Hebben jullie nog suggeesties?

Ik zoek dus een comfortable handschoen die best een beetje stijf mag zitten.
Goede voering en genoeg grip erop.
Overigens vind ik het nog steeds jammer dat ze hier die van Kieffer niet meer hebben dus als iemand weet waar je die nog kan kopen hoor ik het graag. Dat zijn de KIEFFER leatherfeel handschoenen, van ik geloof 18,95, in het zwart. (bruin is hier nog wel namelijk maar zoek echt zwart) maat M.
Laatst bijgewerkt door dresspaard op 25-01-09 00:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Evel_Knievel

Re: Welke handschoentjes kiezen? Horka, Kieffer, IR, BR, HH??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:59

Ik zweer bij Roeckl handschoentjes! Je hebt verschillende varianten van Roeckl dus je kan ze zelf zo warm uitzoeken als je wilt inprincipe ;) Ze hebben absoluut genoeg grip en ze zijn zoo heerlijk soepel vanaf moment 1! Echt een aanrader!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:56

ik heb kieffers die vindt ik wel fijn heb ook harrys horse die waren heel fijn en vormden zich goed naar je hand hier was ik alleen wat sneller doorheen....

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:44

Nee geen Roeckl!!
Ik rijd er 2 maanden en de stof word al lelijk en dun.
Echt geen kwaliteit voor een handschoen van €50!!! Mijn Global handschoenen waren beter.
En nee ik ruk niet aan de teugels of iets anders wat daarop lijkt.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:51

Macchiato schreef:
Ik zweer bij Roeckl handschoentjes! Je hebt verschillende varianten van Roeckl dus je kan ze zelf zo warm uitzoeken als je wilt inprincipe ;) Ze hebben absoluut genoeg grip en ze zijn zoo heerlijk soepel vanaf moment 1! Echt een aanrader!

inderdaad:D
mijn ouden zijn nu echt versleten, heb ze 3 jaar gehad! en elke dag gereden, dus dat zit wel goed!
de nieuwen heb ik nu half jaar, en zien er nog perfect uit!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:59

Ik zou voor Roeckl gaan :)
Met de vorige heb 1 jaar en 2 mnd. bijna dagelijks mee gereden en longeerde ik er ook mee. Het paard wat ik rij is niet zo heel makkelijk met longeren, dus zo nu en dan glijd het longeerlijn flink door je handen. Was nu dan ook pas stuk bij 1 vinger aan de zijkant. Valt verder nog goed mee te rijden, maar heb vorige week toch nieuwe aangeschaft van Roeckl en was gelijk met rijden alweer verkocht aan de nieuwe.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:38

Ik ben ook een enorme Roeckl fan, maar die van Kieffer waren idd ook heel erg fijn. Vooral de prijs stond me wel aan :D
Helaas heb ik ze hier ook al een hele tijd niet meer gezien in de winkels.

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:40

ik vind het ook altijd moeilijk en ik heb alle soorten en merken hardschoentjes geprobeert en ik vond de br het fijnste;)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:47

Ik heb ze ook van Roeckl. Die zijn inderdaad heel erg aan te raden, ze zijn ontzettend soepel en stevig, ze zitten echt heerlijk, en je hebt heel veel verschillende soorten en maten... Het enige nadeel is dat ze iets aan de dure kant zijn, maar ze gaan heel lang mee, en dan heb je ook wat :)

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:49

Zeker weten Roeckl. Ik heb echt een hekel aan paardrijden met handschoenen, maar met deze gaat het wel :j .

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:51

di_Segno, had ik ook inderdaad! Maar Roeckl zijn zeer fijne handschoenen en voelen gewoon goed aan!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:57

Ik heb die van sectolin:

Hanschoenen "Economic"

Deze handschoenen zijn gemaakt van soft imitatieleder en voorzien van klittenbandsluiting en een versterkte teugelgrip. Tevens zijn ze
ademend en machinewasbaar tot 30°.
Verkrijgbaar in de kleuren: zwart / blauw / wit en blauw/camel.
Maten: XS/ S/ M/ L/ XL en XXL.

Afbeelding <-- Ze zijn er dus ook in het zwart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:24

Ik vind persoonlijk die van Roeckl fijn, alleen moet je daar geen rubberen teugels bij hebben want dan zijn binnen no-time je prijzige handschoenen naar de klöte.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:59

HAR --> RUI.

Moderatoropmerking:
Verder heb ik een aantal oneliners verwijderd. TS verzoekt specifiek om ervaringen en tips voor handschoentjes. Het alleen noemen van namen (en dat tig keer herhaald zonder nadere uitleg) is niet echt zinvol. We zien graag ook wat meer uitleg en onderbouwing waarom jij specifiek dat merk of type handschoen je aanraadt.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:33

Ik heb nu handschoentjes van Global. ze lijken een beetje op die van Roeckl, maar de prijs is een stuk gunstiger. volgens mij rond de 12 euro.
Ze zitten erg prettig en slijten ook niet snel.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:38

ik heb die van hh. in het bruin en in het zwart. ik vind ze heerlijk zitten. ze kosten maar iets van 8 euro ofzo. ik doe er ongeveer een jaar mee. maarja voor dat geld kan je het dan niet laten vind ik. :D oja ze zijn van dat domi suede. ik weet niet of ik het goed schrijf!? :o

cointreautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:08

Hoi

Ik heb er van anky de nieuwe in het leer en ze zijn super dus ik zou voor deze gaan

octopussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:08

BR heb ik..goede kwaliteit en niet duur!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:13

Ik loop een beetje achter de meute aan, maar ook bij mij staat Roeckl op de eerste plaats. Ik heb nu 3 verschillende soorten, en alle 3 zitten ze erg lekker. Bij snel koude handen kan ik je de Suprema aanraden, ik heb ze echt de hele dag aan (draag ze ook als normale handschoen :+ ). De Light & Grip (Ulla Salzgeber) heeft ook een erg fijne grip. Ze zijn prijzig, maar ik wil nooit meer wat anders.
Wat betrefd de anti grip teugel, ik heb hier nog geen last van ondervonden.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:22

Ook ik ga achter de rest aan, nummer 1 absoluut Roeckl!
@ LinZZZZ dan weet ik niet wat je met je handschoentjes heb gedaan, maar die van mijn zijn na 3 jaar nog niet eens een beetjke versleten. Ik heb ze zeker 4-5x in de week aan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:55

1 van mijn light & grip paar was inderdaad snel wat aan het slijten, maar niet zo dat ze helemaal door waren. Enkel het leer was wat vlot "geschuurd". Bij mijn andere heb ik daar helemaal geen last van gehad.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:36

Ik doe er toch echt niets raars mee hoor! Ik doe ze altijd pas aan als ik ga rijden. Trekken aan de teugels komt bij mij niet voor.
Misschien dat het wel kan liggen dat ik van die stoffen teugels heb.
Maar ik vind gewoon dat dat moet kunnen.
Bij mij zijn de handschoentjes ook niet helemaal door maar de bovenlaag gaat er wel af. Ik denk dat ik ermee terug ga, omdat mijn handschoenen €55 waren!! Ik heb in een ander topic ook gelezen dat meer mensen dit probleem hadden.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:49

Melanie_ schreef:
Ik vind persoonlijk die van Roeckl fijn, alleen moet je daar geen rubberen teugels bij hebben want dan zijn binnen no-time je prijzige handschoenen naar de klöte.. ;)

ja dat heb ik ook ondervonden echt balen! Ik gebruikt nu ook geen rubberteugels meer

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:53

Zomerhandschoenen kun je van elk merk kopen, want die gaan toch allemaal even snel kapot (ook Roeckl's!!!). Voor de winter heb ik wel die dikkere Roeckl's en die blijven wel zeker een jaar goed! Ik draag die dan ook gewoon in de zomer, omdat ze zo lang heel blijven. Ideaal!

@LinZZZZ:

Dan vraag ik me ook nog af waar je die in godsnaam gekocht hebt, want zo duur zijn ze hier echt niet hoor :n De dikke zijn 40. De dunne 33.
Laatst bijgewerkt door Judje op 29-01-09 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd & overbodige quote verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig en de Edit-knop gebruiken.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:57

Ook ik zweer bij Roecki. Vorige paar ruim een jaar mee gedaan, echt super goede kwaliteit en ze zitten gewoon erg fijn.

Ik heb in mijn leven al heel wat handschoentjes versleten maar over deze ben ik absoluut het meest tevreden. Echter, ze zijn wel duur (€38). Anderzijds als je iedere paar maanden nieuwe moet kopen ben je net zoveel kwijt al dan niet meer.