de reden doet er verder even niet toe maar ik ben afgekeurd. ik was daarom erg veel op de manege te vinden want je moet wat met je tijd he.. en natuurlijk stond op die manege ook mijn favo paardje. Ik was echt helemaal gek van haar en had haar al een keer een paar maanden geleased. ze was alleen niet erg makkelijk in de omgang dus kwam de manege eigenaar met een voorstel. ze wilde het paard verkopen omdat het altijd gezeur was als er iemand op moest rijden. maar omdat ik afgekeurd ben heb ik dus geen betaalde baan o.i.d waar ik zomaar even een paard van kan kopen.. en dan nog de stalling..
er is toen de volgende afspraak gemaakt..
ik kreeg 3 jaar de tijd om het paard af te betalen en mocht haar ondertussen als mijn eigen paard beschouwen en doen met haar wat ik zelf wilde.
voor de stalling zou ik 12 uur per week daar komen werken en dan 100 euro per maand aan stalling bijbetalen.
mocht ik ziek zijn en dus niet kunnen komen werken zou ze het paard die dagen 1uur per dag in de lessen laten meelopen als tegenprestatie zodat het paard wel beweging kreeg en zij er ook nog iets aan had.
het leek allemaal zo ideaal.. maargoed.. de eerste maand ging het helemaal toppie. niks geen problemen. tot ze dus ook nog gewoon mijn paard in de lessen ging gebruiken.. en dan gewoon iedere avond.. aangezien ik er smorgens altijd moest werken en daarna mijn paardje deed was ik er savonds niet.. natuurlijk eerst vermoedens enzo.. (ze had een wond op haar schoft van haar manege zadel en ik had een nieuw eigen zadel gekocht wat wel paste. wondje helemaal genezen en ineens was het steeds weer open). ik savonds diverse keren wezen kijken en bekant iedere avond moest ik iemand wegsturen die ingedeeld was op mijn paard.. we hebben hier tig gesprekken over gehad.. steeds hetzelfde.. t was goed voort paard als ze nog wat meer liep maar het zou niet meer gebeuren.. nouja en keer op keer gebeurde het toch weer al werd het wel minder.
door al dit gezeur iedere keer zag ik er op een gegeven moment gewoon tegen op om nog naar stal te moeten. het werd zelfs zo erg dat ik er weken wakker door heb gelegen.. op een gegeven moment was het zo erg dat ik het allemaal niet meer zag zitten en ondanks dat ik erg gek ben op dat paardje gewoon spijt had gekregen van de hele afspraak. de afgelopen anderhalf-2maanden was ik ook bijna niet wezen werken dus er was afgesproken dat ik deze 2 maanden gewoon de volledige stalhuur zou betalen omdat ze bijna niet in de lessen had meegelopen.. (zegt ze..)
er zat dus weinig anders op dan de boel ongedaan maken. ik daar wezen praten dat ik het niet meer zag zitten.
het 1e jaar heb ik netjes het deel wat ik voor dat jaar zou betalen afgelost. omdat ik die 2 maanden stalling moest betalen is er gezegt dat ze dat deel van het geld gewoon zou houden als vergoeding van die 2 maanden.
nu ben ik gisteren mijn spullen gaan halen zadel en hoofdstel e.d. heb ik vanmorgen een voicemail bericht. als ik niet vandaag het zadel en hoofdstel terug breng willen ze er een rechtzaak van maken want ik weet prima dat ze zonder zadel niet in de lessen mee kan lopen. dus ze verwachten dat ik mijn dure zadel daar neerhang en dat al die manege klanten het maar mogen gebruiken.. en iedereen weet heel goed hoe er op een manege met spullen word omgegaan.. ik ben dit dus ook zeker niet van plan om terug te brengen..
een heel verhaal allemaal maar wat ik nu eigenlijk wilde weten.. van al dit gebeuren staat er helemaal niks op papier. echt helemaal niks. het is een puur 100% mondelingen afspraak tussen 3 personen, de manege eigenaar, mijn moeder en mij. ik heb zelfs nooit papieren o.i.d van het paardje in bezit gehad. ik weet niet of het rechtzaak verhaal een dreigement is.. of zou ze me echt wat kunnen maken? graag hoor ik jullie reacties..