Borstbeschermer schuurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daandriaan

Borstbeschermer schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 09:15

Hoi!

Ik zat al een tijdje te denken of ik dit wilde vragen :D!

Ik had Bas vorig jaar een borstbeschermer omgedaan, omdat het schuurde. Niet lang daarna kwam ik naar Bas, en zie ik 1 grote witte vlek zitten op zijn schot.
Oftewel die borstbeschermer heeft geschuurt. Allemaal witte haren ;(

Mijn vraag; Hebben jullie ook last van dat de borstbeschermer schuurt?

dkorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:22

Ik heb exact dezelfde ervaring.
Mijn paardje had twee jaar geleden ook een beschermer om omdat de deken schuurde op haar borst. Op een gegeven moment is de beschermer over haar schoft naar voren geschoven en heeft dus enige tijd zo gezeten, waardoor ze nu dus een lelijke witte plek op haar schoft heeft zitten.

Dekens kopen met een gladde stof aan de binnenkant van de borststukken was voor mij de oplossing tegen de schuurplekken. Die beschermer komt er bij mij niet meer op.

SkyMarian

Re: Borstbeschermer schuurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:29

als je een goede borstbeschermer hebt niet. Ik heb ze van www.thehorseshop.nl (onder de sleazy's) en die schuren absoluut niet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:30

jeetje, koop je iets tégen het schuren, krijgen ze daar schuurplekken van :( Moet je toch voor een andere kijken die mooier zit, en zachter is ofzo :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:45

Dat is nu precies de reden dat ik die dingen ook niet verkoop.
Mijn paard kreeg er ook plekken van. Op zijn schoft had hij gewoon een beginnende snee in zijn manenkam. Echt zo zielig.
De maat was verder goed en zo.
Nee, voor mijn paarden geen borst beschermers meer. Dan zoek ik liever net zo lang tot ik de geschikte deken voor hem gevonden heb!!

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 03:11

Ja ik ook. Mijn fries heeft nu een witte plek op zijn schoft en daar komen geen zwarte haren voor terug. Ik heb mijn schoftbeschermer weg gedaan.

pielewiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:53

Paard van mijn vriendin heeft dat ook. Na aantal jaren nogsteeds een grote witte plek. Toen het nog een wondje was, had ie er wel last van, nu niet meer..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:56

Wat vreemd zeg! Tussen de borstbeschermer en het paard hoort geen wrijving te zijn en het zou ik feite dus niet mogen schuren. Ik heb er zelf (gelukkig) geen last mee gehad!

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:52

ik had eerst een slechte borstbeschermer!
en gebeurde hetzelfde!
later heb ik een goede gekocht.
en is niet meer overkomen.
dus raad je aan een goede te kopen.

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:40

ik heb die van de ooteman, nooit echt problemen mee gehad maar gebruik em nu niet meer want ik vergeet em altijd! :o

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:42

Ik heb een viltlap laten zetten op de plak waar de schoft zit... Had hetzelfde:S

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:50

Door het elastiek word de doorbloeding minder en als het gaat schuren gaat het inderdaad kapot.

Heb voor mijn pony ook een borst beschermer gehad hele schoft lag uiteindelijk open.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:51

Wat is een goede borstbeschermer dan? Ik heb die van HH, lijkt me dat die toch prima is? Op mijn borstbeschermer zitten ook allemaal witte vlekjes, lijkt alsof het schimmel is ofzo maar dat kan gewoon niet.

Mijn paard dr manen gaan er ook helemaal aan onder de borstbeschermer. Iemand nog tips?

Ik heb trouwens een deken van Horseware. Zal ik daar dan nog een borstbeschermer onder doen of zijn dit zowieso goede dekens die niet schuren? Mijn paard heeft wel een gevoelige (geschoren) huid.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:53

Smiesje schreef:
Ik heb een viltlap laten zetten op de plak waar de schoft zit... Had hetzelfde:S

Hoe heb je dit gedaan Smiesje?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:55

Het beste is zoeken naar een goedpassende deken. Een goedpassende deken schuurt en knelt niet :)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:32

En BINGO!! Ik ben dus niet de enige blijkbaar. Ik schaamde me al helemaal dood, ik had mijn paard een korst en daarna een witte vlek op zijn schoft bezorgd!!

Maar idd geen goede ervaringen met dat ding, ik doe hem niet meer om, dan maar wat schuurplekken op zijn schouders. Het was echt geen pretje, hele vel en haren kwamen van zijn schoft af omdat de naad daar zo mooi op liggen schuren (haal trouwens dagelijks de deken eraf en poets hem dan van top tot teen). Hmmmmm heb ook weinig hoop dat het ooit nog weggaat, het is net een drukplek nu met die witte haren........................................................ bizar eigenlijk dat die borstbeschermers hiervoor zorgen. Baal flink!

Oh en zag dat iemand zich nog verbaasde over de manen die verdwijnen, dat komt doordat er bijna geen lucht bijkan en daarnaast zit een deel van de beschermer over de manen heen, dat beweegt en wrijft als het ware de manen los. Balen maar ook dat is idd een nadeel aan de borstbeschermer (evenals bij dekens met een halsdeel, daar zie je het ook vaak bij gebeuren).

Salleke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:42

mijn paard had ook last van de borstbeschermer. kreeg op de schoft ook een schuurplek en daar kwamen witte haren vorin de plaats. ook al doe je band (singel bij de buik) los dan drukt het nog op de schoft.
Nu heeft mijn paard een schoftbescheremer van een soort valourse ( weet niet of ik het goed geschreven heb)stof. Deze werkt uitstekend!!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:10

dan was hij wss te groot. Als ze goed zitten, lijkt het net of hij te klein is. Deze horen strak te zitten, zodat het dus niet gaat schuren

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:17

macc ('ll) schreef:
ik had eerst een slechte borstbeschermer!
en gebeurde hetzelfde!
later heb ik een goede gekocht.
en is niet meer overkomen.
dus raad je aan een goede te kopen.
Wat is het verschil tss een slechte en een goede ?
Heb je daar een foto van ?
Heb er ook 2 gehad voor m'n paard, maat M en L en geen van beide bleef goed zitten.
Nu heeft mijn paard er ook een lelijke drukplek aan overgehouden op zijn schoft :(

Salleke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:16

MissDonna schreef:
dan was hij wss te groot. Als ze goed zitten, lijkt het net of hij te klein is. Deze horen strak te zitten, zodat het dus niet gaat schuren

die van mij was niet te groot, heb ook verschillende maten geprobeert.
het probleem is meer dat de schoftbeschermer meer drukt op de schoft dan schuurt.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:54

idd salleke25, dat was bij mij dus ook het probleem. BB zat voldoende strak naar mijn idee (had een s omdat het maar een smal paardje is) maar daardoor is hij op de schoft toch gaan drukken. Verder had hij er geen plekken van.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:45

ik had het ook, ik heb ene maand niet kunnen rijden omdat ik zijn schoft echt niet mocht aanraken, waarschijnlijk door de borstbeschermer. daarna heb ik hem nooit meer op gedaan

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:48

Mijn pony krijgt er zweetplekken van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:13

Ik had voor mijn arabier de grootste maat borstbeschermer gekocht en na 2 maanden weer af gedaan vanwege schuurplekken overgang bovenbenen/borst. Daarvoor had ik een medium opliggen en die gaf ook een schuurplek op de schoft! Ondingen zijn het!! Heb nu een turtle neck deken uit Amerika, volledig elastisch maar super duur! Zit perfect.

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:25

Ik ben er ook tegen.. Die van mij kreeg ook meteen witte haren op zijn schoft!!