Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maj0 schreef:Wij hadden dus laats ook het probleem dat ze de trailer niet in wou.
Wij hebben toen 2 longeerlijnen gepakt vast gemaakt aan de trailere en dan kruislings achter haar kont vast en dan rustig haar na voren duwen door de longeerlijnen iets straker aan te trekken. Wij hebben haar er zo met 5 man sterk in gekregen
CarolShadow schreef:De methodes die jij noemt Candymarilyn, pas ik ook niet grof toe.
Ben zelf ook vrij rustig aangelegd, dus misschien loopt ze met mij wel zo de trailer op. Echt tijd en de middelen om te oefenen zijn er niet. Ik heb zelf het idee, dat het allemaal misschien wel meevalt.
Wil graag alleen tips voor als het straks daadwerkelijk niet lukt.
Wat ik dan op zo'n moment simpel kan toepassen,zonder al teveel poespas. Dus er wordt zeker geen grof geweld gebruikt.

maj0 schreef:Wij hadden dus laats ook het probleem dat ze de trailer niet in wou.
Wij hebben toen 2 longeerlijnen gepakt vast gemaakt aan de trailere en dan kruislings achter haar kont vast en dan rustig haar na voren duwen door de longeerlijnen iets straker aan te trekken. Wij hebben haar er zo met 5 man sterk in gekregen
Magiccc schreef:als paarden de trailer niet inwillen proberen ze er vaak onderuit te komen via de zijkanten. Misschien kun je die blokkeren? bijvoorbeeld de trailer zo neerzetten dat hij bjina tegen een hek of heg aanstaat met de zijkant? dan heb je in ieder geval 1 kant geblokkeerd...
Menino schreef:maj0 schreef:Wij hadden dus laats ook het probleem dat ze de trailer niet in wou.
Ik zou dit zelf nooit zo doen. Sommige paarden reageren daar niet zo goed op, en ga in de touwen hangen.. Dan komt er dus een moment dat je paard achterover valt en dat is nogal gevaarlijk. Daarnaast als je paard echt de strijd aan gaat (door te gaan hangen dus) .. Dan kun je alsnog al je kracht in de strijd gaan gooien, maar de weerstand en negatieve associaties worden dan alleen maar groter bij zo'n paard..
Ik heb nu bij mijn laad-probleem-paard er een deskundige bijgehaald, en mocht ik ooit een andere probleemlader in mijn bezit krijgen.. is dat weer het eerste wat ik doe. Omdat het gewoon belangrijk is dat je je paard in noodgevallen (koliek ed. ) kan laden. En je als je zelf gaat lopen aanklooien, dan maak je het probleem alleen maar groter vaak