Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Less schreef:Ik weet je niveau niet maar een groot paard oogt mooi bij binnenkomst maar er is meer kans op blessures.

tita schreef:Het maakt niet uit bij hoeveel paarden je wilt gaan kijken
je ziet een paard en dan voel je gelijk JAAAAAAAAA of nee mocht je ja voelen dan is het verdomd moeilijk om verder te gaan kijken.
Bij de 3e pwoon voelde ik een megaklik wat een super pony was dat.
Ben de 1e keer wezen kijken
Bij de 2e keer wezen rijden en film gemaakt.
De film heb ik laten zien aan mijn instructrice en een paardenkenner.
Vervolgens belde ik hem om te laten keuren en toen was ik te laat
Dit is nu 7 maanden geleden en ik heb niks meer gevonden.
Dus mijn advies is enkel heb je en klik alles zo snel mogelijk doen.
En ik zou altijd een paard laten keuring klinische en rontgelogisch

Tinky12 schreef:Ik heb inmiddels in de loop van de tijd 4 paarden gekocht en altijd netjes een beslissingstermijn afgesproken.Niet zeggen...ik bel u nog,daar kun je niet van eten...maar ik neem bv binnen 2 dagen of een week contact op.
Als de verkopende partij zich netjes aan de afspraken houd is dit geen probleem.
Heb dit met alle paarden gedaan die ik heb bekeken en mij ook altijd netjes aan de afspraak gehouden.Zelfs als je niet binnen de termijn contact opneemt is het eigenlijk geen punt want die korte periode kunnen ze wel wachten![]()
Als dit niet mogelijk is mogen ze opwaaien met hun paard,ik schaf een levend wezen aan en daar wil ik rustig over na kunnen denken.Al mijn tijd en geld gaat erin zitten en ik wil zeker weten dat ik hem niet uit mijn hoofd kan krijgen.
tita schreef:de pony stond bij een redelijk bekende handelsstal van de welsh-pony's
Ik twijfelde heel erg omdat ie op ijzers stond, zij vertelde mij echter dat ie gevoelige zolen had.
Ik zou binnen een week weer contact opnemen 3x keer dat heb ik gedaan.
Zij vertelde me dat ze liever met die ander in zee gingen omdat die mensen hem mee namen zonder te keuren.
Aangezien die pwoon vrij prijzig was (boven de 5000 net zadelmak) wilde ik dat niet.

justme83 schreef:Verder hoop ik ook informatie te krijgen over verschillende pensionstallingen in de omgeving van Almere.
In ongeveer een straal van 30 km. Wat de kosten en faciliteiten zijn, en natuurlijk wat de voor en nadelen zijn!

superwoman schreef:Zo kan het idd. Dat is fijn voor de kopende partij
Echter als verkopende partij is verkocht-verkocht. Ik zou een paard zeker niet achter houden, tenzij er een keuring is afgesproken en dus 'verkocht onder voorbehoud'.
Zo heb ik een 3 jarige gekocht, waarbij de eigenaar ook iemand een belofte had gedaan, zodat ze erover kon nadenken. Daar had hij mooi spijt van. Hij heeft die persoon gebeld en de termijn verkort![]()
Hij baalde erg. Zijn gefokte paard zou bij mij de sport in gaan en bij die ander niet en zo waren er nog wat dingetjes, waardoor hij het paard liever aan mij wou verkopen.... Gelukkig voor hem en voor mij zag die koper er toch vanaf.
Ik zou nu die fout iig nooit maken als ik een paard ga verkopen.