Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:28

Zijn jullie dit weer ook al beu? Van mij mag het voorjaar zijn intrede doen.
Paarden kunnen niet op de wei. Van de week kon ik niet eens bij de binnenbak geraken omdat de wegen spekglad waren. Dus paarden verplicht op stal. Na praktisch 2 dagen stalrust zit rijden er ook niet echt in. Paarden licht ontvlambaar en stram en stijf van de kou en het stil staan.
Nee, ik vind er echt niks meer aan.
Hoe houden jullie het vol? Rijden jullie de paarden wel volop of pas je je toch aan aan de koude? Ik durf echt niet voluit te rijden, gisteren was de neus van mijn paard al bevroren na 3 rondjes draf… .
Dus dat wordt stappen, stappen en nog eens stappen.
Nog meer mensen die ook weer verlangen naar warmere temperaturen en ijsvrije wegen en weiden?

smout

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:29

ja, ik.......
Wil lekker trainen en rijden... maar dit ben het zat.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:30

Ja, ik ook!
Ik kan niks doen, pony is helemaal gek...
Geef mij maar de lente/zomer/herfst maar niet deze kou..

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:31

ben het ook helemaal zat

heb net kijkoperatie in me knie gehad dus ik kan niks met haar doen op dit moment, moet ze de hele dag op stal staan Verdrietig als het nou zomer was kon ze lekker 24/7 op het land!!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:34

hou op ... ik ben het ook echt zat.........
eind deze maand heb ik wedstrijd.. de training ligt nu al zeker 2 weken stil...
ik ga er van uit dat we eind deze week wel weer kunnen rijden...
zaterdag ga ik iniedergeval naar de binnenbak met de trailer dus dan hoop ik echt dat de gladheid op de erfen weg is, anders gaat dat natuurlijk ook weer niet door.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:35

Eventjes een paar dagen vorst tot dat iedereen zijn rondje op het ijs heeft kunnen schaatsen vind ik prima. Maar nu is het wel weer genoeg.

De paarden staan op stal, met zijn tweeën op een stal van 20 x 7/8 m maar dat maakt niet dat ik er blij van wordt. Rijden ging tot gister wel zolang we maar buiten reden maar ondertussen is ook mijn paard het zat en staakt hij gewoon. Nagelbijten / Gniffelen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:38

Dat is voor mij ook het meest frustrerende; je kan niets doen! Gisteren konden we gelukkig wel naar de binnenbak (wel stapvoets gereden). En dan nog gaat het bijna mis, ligt er een dikke klomp sneeuw/ijs op de weg in een bocht. We dachten nog dat we er mooi langsaf gingen maar we gingen er dus overheen en dat geeft natuurlijk niet mee. Gelukkig stonden we praktisch stil maar de trailer werd aan een kant wel 20cm opgetild en neer gesmakt, je schrikt je te pletter!!! Paard leek rustig maar bij het afladen toch wat over de zeik en liep wat moeilijk de eerste paar pasjes. Maar dat kan net zo goed van de kou zijn geweest en het stilstaan. Maar dat bedoel ik dus, dit weer is niks voor mij. Als je ze op stal laat staan is het niks en als je noodgedwongen de weg op moet om je dieren beweging te geven zou je nog bijna een ongeluk krijgen. Vreselijk vind ik dit.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:41

Ik vind het niks... Heb de afgelopen 2 weken 2 keer kunnen rijden, waarvan ik er 1 keer keihard afgesmakt ben dankzij de kou en het vele stilstaan. Gelukkig kan ik vanmiddag even naar de binnenbak, want we kunnen nu schaatsen in de buitenbak.. Ik wil zomer!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:47

Ik wil ook zomer. Ben het helemaal spuugzat. We hebben wel een binnenbak dus rijden kan ik gelukkig nog wel. Maar echt buiten staan is er niet meer bij dus meneer wordt steeds fripser in de bips. Ben het krabben zat, de kou...Gisteren bevroren mijn neusharen zelfs.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:49

Wij hebben godzijdank een binnenbak, waar de paarden iedere dag een paar uur in losstaan. 'S avonds kan ik dan gewoon ook rijden in de binnenbak. Veel succes.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:55

Ik vind het heerlijk Lachen , ze staan lekker in de wei en hebben een grote uitloopstal, verder ga ik lekker met ze wandelen en fietsen (ze staan niet onder dek dus hebben een dikke wintervacht dus hebben het ook niet koud). elke morgen zijn ze bevroren (nouja er ligt ijs op hun vachtjes) maar dat geeft me ook weer een rustig gevoel (ze kunnen zichzelf goed verweren tegen deze kou). verder worden mijn pony's 2keer in de week bereden maar vandaag kon de ruiter niet. We gaan anders gewoon lekker over straat of naar de buitenbak, die is gewoon goed geleept wel wat bevroren maar we doen voornamelijk stappen Lachen. Nu besteed ik veel tijd aan Grondwerk en Parelli. zo komen we de dag goed door Lachen.

Ik vind het poepscheppen in de wei nou wel echt vervelend, alles is bevroren en dat maakt het er niet makkelijker op

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:57

Pfff nou zomer is heerlijk!!! Maar voor mij zou gewoon +2 ook genoeg zijn. De bak (buiten) is bevroren, heb al weken geen les gehad en ze worden steeds frisser. Rijden is moelijk, alleen stappen is er gewoon niet meer bij, want de energie spat eruit. Longeren gaat ook niet, daar is de bodem te glad en te hard voor. Veilig naar buiten lekker ff de dijk op is ook een risico, want ze is gewoon veel te fris...

Dus lekker dooien mag van mij best!!!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:59

Dat alles zo mooi wit ziet buiten vind ik wel erg bijzonder, maar nu is het voor mij ook wel genoeg geweest. Mijn tweee oude paarden gaan een half uurtje in de wei en mijn jonge paard neem ik dan even mee naar buiten zodat ze buiten hun bieten kunnen eten, maar zij blijft wel aan de longe vast. Ik ga hun dan maar even vergezellen in de wei en blijf dan een half uurtje in de koude staan. Zo kan ze toch wat stappen, maar los laten doe ik niet meer want daar is ze veel te fris voor. Als ik haar helemaal niet mee naar buiten neem wordt ze lastig en zo gek dat het niet meer te doen is. Ze hebben echter geen van allen ijzers eronder.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:01

nou alsjeblieft ja, laat het dooien beginnen want dit is vreselijk
blegh ben het zat...doordat het vannacht nog iets heeft gesneeuwd kunnen ze na 2 dagen wel weer ff in de paddock, maar thats it...ik vind het te gevaarlijk nu om naar de manege te gaan, paard staat dus vanaf vrijdag al stil..als ik er weer op kan is het waarschijnlijk een bom die gaat ontploffen...maaar goed misschien loopt ze na een weekje rust wel heel fijn...hoop dat de sneeuw en gladheid snel weg is, dat ik in ieder geval weer naar de binnenbak kan stappen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:03

Vrieskou is niet erg, ik heb een binnenbak, maar die ijzel en gladheid vind ik doodeng. Mijn paard heeft dus 1 dag boxrust gehad omdat het terrein echt een ijsbaan was, gisteren heb ik gewandeld, en dat is gelukkig met haar te doen, ze blijft er vrij rustig onder. De jongste heeft in de stapmolen gestaan.

Solleke_Noah

Ik was eerst heel enthousiast over de sneeuw, paard vond het ook allemaal wel leuk (staat 24/7 op de wei, ook in de winter, dus hij moet nu niet ineens stilstaan ofzo). Maar het is echt té koud, het water bevriest gewoon meteen weer als je het net ijsvrij hebt gemaakt, ondanks dat hij geen ijzers heeft, loopt hij met klonten onder zijn hoeven,... En soms is het al levensgevaarlijk om gewoon tot bij paardlief te raken, glijdend en ploeterend door ijs en sneeuw Boos!

Phylos

ik denk dat het ook verschilt of je wedstrijden rijdt of dat je paarden gewoon zonder ijzers lekker op de weide staan...die van mij heeft rondom ijzers en het is dus echt spek en spek glad...gister waren er een paard plekken in de paddock en bak die niet zo glad waren en heb ik ze alle 4 om de beurt even 'uitgelaten' en wat hooi buiten laten eten zodat zusie de stallen even heel goed kon uitmesten, want als ze binnenstaan is dat toch wat lastiger...

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:04

ach ja! ik kan nu toch niet rijden omdat ik nog geen passend zadel heb, maar idd die kou maakt het er niet leuker op! gister was onze bak heel erg bevroren dus toen heb ik ze een paar uurtjes op het land gezet, maar ja wat moet je vandaag dan weer eens uitvinden he!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:05

Van mij hoeft het ook niet meteen hoog zomer te worden, als ik de beestjes maar weer eens buiten kan zetten en weer in mijn eigen bak kan rijden...dan ben ik al lang blij Knipoog
Dan mag het gerust 6-7 graden zijn, maar dan kan je tenminste weer wat.
Ik maak er dus maar een rustperiode van, je moet toch wat. Gewoon stap regime in de binnenbak en een beetje draven. That's it. Zeker als ze al zo lang stil staan is het toch zaak om weer rustig aan op de bouwen. Dus ik heb nu een week rust in de planning staan, dat geeft mij zelf ook wat meer ruimte en hopelijk minder stress. Dat wordt dus veeeeel stappen.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:06

Goh ik dacht echt dat ik de enige was..... Zo ontzettend veel gesleep met de paarden naar de binnen manege. Met de jonge paarden kan je niets beginnen en dan loop ik zelf ook al twee weken te snotteren en grieperig te zijn. Ben wel blij dat ze tenminste nog in de stapmolen kunnen. Laat de lente maar weer komen!

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:08

Ik heb dan wel de beschiking over een binnenbak,maar toch ma het van mijn ook echt wel weer gaan dooien.
Bleh niks aan dit weer!
Verheug me echt nu al op het voorjaar.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:09

Ik ben het ook zo vreselijk zat!! Vooral voor Rafiq vind ik het erg sneu dat hij op stal moet blijven... Het is te link om de paarden buiten te laten. Alles is hard en glad en de paarden zijn bommetjes.... Als het erf een beetje begaanbaar is kan ik wel lopend naar een binnenbak in de buurt, maar ontspannen erheen en rustig rijden??? Verdrietig Hij staat nu zowiezo af en toe een paar dagen helemaal stil dus dan weet je het wel.... Doodeng!
Als ik geen paard had kon ik echt wel genieten hoor van deze winter, maar nu ben ik de hele dag in mijn hoofd bezig met hoe ik Rafiq toch zijn benen kan laten strekken zonder ongelukken en bekijk ik de weersvooruitzichten op internet.... Mijn vriend heeft er de balen van, want ik schijn er erg vaak over te mopperen Bloos .
Laatst bijgewerkt door Aukie op 07-01-09 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:10

Enerzijds vind ik het prachtig weer... strak blauwe lucht, zonnetje en goed koud Lachen maar het is voor mij niet het ideale weer om naar buiten te willen.

Ik ben sowieso meer een zomer mens Ja maar misschien dat een koude winter zoals dit ook zorgt voor een betere zomer?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:13

Pffff, ik ben de sneeuw ook meer als zat Clown
Dat het vriest, vind ik niet zo heel erg, idd dan met de trailer naar de binnenbak, maar er ligt hier ong. 10cm sneeuw, binnenwegen niet gestrooid, dus onverantwoord om met de trailer met 2 paarden op weg te gaan, heb afgelopen zondag nog binnen gereden, maar aan het weer te zien, duurt het nog wel even voordat ik weer rijden kan.
Gelukkig staan ze overdag in de wei, kunnen ze toch nog wat energie kwijt.

Ga vanmiddag maar sleeën met mijn dochter, hebben we toch iets te doen Tong uitsteken

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:13

ik vind het ook niets!
Mazzel hebben we dan nog wel van de goede bak, maar door al die sneeuw vind ik het zelf ook een beetje te link (en te koud Clown ) om te rijden. Erg vervelend dat je niet lekker even kan trainen, want de concoursen en kring kampioenschappen gaan gewoon allemaal door. Kan gelukkig vanavond in de binnenbak lessen, maarja.. Heb er na zaterdag niet meer op gezeten (vond het toen al wel iets te glad, dus hebben toen ook niet lekker actief gereden) dus zou wat worden vanavond aangezien de paarden veel binnen staan en even de buitenbak in kunnen om benen te strekken.

Laat de lente & zomer maar komen.. Zelfs de herfst vind ik nu niet meer erg!