Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Naaltje schreef:fjordje van 10, zonder dekens dag en nacht buiten met ijzers
er zijn overigens al een bóel meer topics over, ook nog actief nu

Naaltje schreef:yep, hij heeft klompen, die er na een tijdje ook onderuit vallen en dan krijgt hij nieuwe
.. niet ideaal, maar om hem daarom binnen te zetten.. dan heb ik weken oorlog denk ik

hij moest 2 min in de stal vandaag want ik had hem uit de wei gehaald en kon zo gauw geen hoefkrabber vinden (halster pakken had ik geen zin in
) en ik hoorde hem al slaan 

Hij heeft geen ijzers. Een héél klein beetje last van klonters onder de hoeven, maar die vallen er ook heel snel weer vanaf. Liggen ook een heleboel hoeven in de uitloopstal
Eventueel eerst onder de hoef wat watten of hooi doen, en dan de sok er overheen. Dan blijft het ijs niet vastplakken tussen de ijzers.
)
suleilitha schreef:Ik wou net zeggen, ouwe sokken aantrekken, werkt prima!!
Jammergenoeg hebben wij nog steeds geen sneeuw
suleilitha schreef:Ik wou net zeggen, ouwe sokken aantrekken, werkt prima!!
Jammergenoeg hebben wij nog steeds geen sneeuw
(alhoewel, als ik gisteren terug denk aan mijn jonge merrie, man was precies of ze had een week op stal gestaan terwijl ik enkel eens naar buiten ging met haar maatje
)

Mieke_Cunna schreef:Mijn twee kanjers staan 24/7 buiten op een weiland met bijvoeding.
Van mijn ruin zijn vanmiddag de ijzers er vanaf gehaald, heb hem gisteren pas gekocht. Hij glibberde alle kanten op, levensgevaarlijk.