Hoe krijg je een band?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiesLotjee

Hoe krijg je een band?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:56

Hoihoi.

Hoe krijg je snel een band met een shetlander?
ik knuffel mijn vz shet en poets en praat en wandelen met haar buiten,
ik doe ook afwisselent grondwerk, over zeil lopen af en toe springen?
hoe maak je dus het snelst een band op?
En wat kan je nog meer doen met een shet van 4 a 5 jaar?

paardengirll

Re: Hoe krijg je een band?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:04

lekker verwnnen Knipoog geintje hahahah

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:05

Tja. Ik weet wel bijna zeker dat je dat niet kan uitleggen.. Een band krijg je gewoon met een paard/pony.

Je kunt wel zorgen dat je een band krijgt door poetsen, verwennen etc. etc.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:45

Ja inderdaad Snoepjes Geven (niet teveel natuurlijk)
Clown En poetsen en veel wandelen. Knipoog
En vooral lekker met hem/haar Kroelen.
Ach gut

groetjes kim

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:35

[SMP] > [OPG]

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:38

kim18a schreef:
Ja inderdaad Snoepjes Geven (niet teveel natuurlijk)
Clown En poetsen en veel wandelen. Knipoog
En vooral lekker met hem/haar Kroelen.
Ach gut

groetjes kim

Nou ik denk niet dat snoepjes geven , dat je daar een band van krijgt Lachen Kans is groot als jij hem enkel snoepjes geeft en veel blijft verwennen met snoep, dat hij kan gaan bijten vooral als je het met de hand geeft en je meer als 'voermeisje' ziet. Band opbouwen kun je idd ook veel beter doen door veel te poetsen en naast je paard oefeningen te doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:42

Je krijgt een band als het klikt tussen beide en als de pony je volledig vertrouwt.Als er geen klik is zal er nooit een band ontstaan tussen jou en je pony,wat je hem ook voert of geeft.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:43

Grondwerk.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:51

Ik denk dat er gewoon veel tijd in gaat zitten.. gewoon vaak naar je pony toe gaan!

Ik heb een trucje uit een boek Tong uitsteken het werkt echt, bij mijn paard iig wel! alleen je pony moet wel aan de longeerlijn kunnen lopen.. het gaat zo:

ga je pony longeren. na een tijdje, als hij moe wordt, zul je merken dat hij zijn hoofd omlaag gaat doen. dit is een teken dat hij je als leider accepteert.. Als je nog even doorgaat, gaat je pony als het goed is kauwbewegingen maken met zijn mond. Dit is het teken waar je op gewacht hebt! hij geeft hiermee aan dat hij je vertrouwt en een team met je wil vormen.
als je hem nu loslaat en zelf alle kanten op gaat lopen zal je zien dat je pony je overal volgt! Dit is heel goed voor de band tussen jullie denk ik Haha!

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:01

Een band komt automatisch, doordat je dingen gaat doen met je paard of pony. Je kunt met je pony gaan wandelen, knuffelen, poetsen, grondwerk gaan doen of longeren.. Lachen

Soms is de klik er ook al gewoon en dan komt de band vanzelf wel.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:21

Natural Horsemanship, veel aandacht geven!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:49

Veel doen met je paard!!! Verder gaat het vanzelf...Het kost alleen wel tijd...T is er niet binnen een maand, helaas.

Ik ga ook fietsen met mijn paarden, MAAR echt alleen doen als je pony verkeersmak is en heeeeeel braaf anders kan het ook heel gevaarlijk zijn!!!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:52

op eten Haha! nee hoor ik ben zelf vegetarier Tong uitsteken maar hoe je snel een band krijgt ja elke dag komen om eem lekker te verzorgen en er voor zorgen dat die je ook lief gaat vinden om snoepje te geven als die braaf is en lekker blijven wandelen voetballen met je pony tje Tong uitsteken

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:02

Poetsen en knuffelen.
Vooral veel liefde en aandacht Lachen
Die band komt er op een gegeven moment gewoon!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:06

Magiccc schreef:
Ik denk dat er gewoon veel tijd in gaat zitten.. gewoon vaak naar je pony toe gaan!

Ik heb een trucje uit een boek Tong uitsteken het werkt echt, bij mijn paard iig wel! alleen je pony moet wel aan de longeerlijn kunnen lopen.. het gaat zo:

ga je pony longeren. na een tijdje, als hij moe wordt, zul je merken dat hij zijn hoofd omlaag gaat doen. dit is een teken dat hij je als leider accepteert.. Als je nog even doorgaat, gaat je pony als het goed is kauwbewegingen maken met zijn mond. Dit is het teken waar je op gewacht hebt! hij geeft hiermee aan dat hij je vertrouwt en een team met je wil vormen.
als je hem nu loslaat en zelf alle kanten op gaat lopen zal je zien dat je pony je overal volgt! Dit is heel goed voor de band tussen jullie denk ik Haha!

Dat longeren, bedoel je in stap of in draf? Ga het zeker is proberen ja! Lachen Maar me vzpony is soms beetje lui... Moet je dan wel met de zweep 'bijdrijven'? Want hij reageert niet altijd op stem Knipoog (weet niet welk boek het is, staat het daar in? Lachen )
Als je antwoord hierop kan geven, graag!
p,s sorry dat het even offtopic is!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:49

Een band krijgen gaat meestal niet snel maar gaan gemiddelt wel een paar maanden overheen,en als je denkt dat je een hele sterke band hebt,kom je er een jaar later achter dat de band die je een jaar geleden met je paardje had sterk was maar toch nog sterker is geworden,denk dat dat altijd wel een beetje blijft groeien,bij mij in ieder geval wel want je maakt toch steeds weer nieuwe dingen met elkaar mee waardoor het sterker word!
Gewoon zoveel mogelijk tijd mee doorbrengen,en hoe je dat doet maakt niet uit,of je hem nou gaat poesten,longeren,wandelen of gezellig bij hem gaat zitten en een boekje leest,als jullie maar zovaak mogelijk samen zijn,daar krijg je de sterkste band van!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:08

de dingen doen, die je al doet, niet forceren, laat het gebeuren en ga er niet heen om een band op te bouwen, maar gewoon lekker met hem bezig te zijn.
Dat kauwen wat omschreven word, kan ook gewoon een stressignaal zijn, dan kauwen paarden ook Knipoog
geef het de tijd, idd wandelen, grondwerk, poetsen etc. Zorg dat hij je volledig kan vertrouwen! Vertrouw kun je niet afdwingen met grondwerk!!!! Dat moet je verdienen, dit gaat bij het ene paard nou eenmaal sneller dan bij het ander.
Gewoon genieten en dan komt de rest als het goed is, vanzelf!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:12

Een band moet groeien. Veel met hem bezig zijn, als de klik er is komt de band vanzelf wel.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:39

Even op eerdere reacties:
Ga hem alsjeblieft niet volproppen om maar lief gevonden te worden.
Ik heb mijn paard nu iets meer dan vier maanden, en nog nooit iets gegeven.
Wel poets ik veel en aai en praat en doe kleine oefeningen.

Ik merk dat ze nu op mij af komt gelopen als ik de stal in kom, en zich er fijn bij voelt als ik haar poets.
Die band komt ook wel zonder snoep.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:41

om hem in je hand te nemen zoals wandelen poetsen enz enz maar ook moet je hem zijn rust gunnen Knipoog

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:55

missblondie schreef:
Magiccc schreef:

Dat longeren, bedoel je in stap of in draf? Ga het zeker is proberen ja! Lachen Maar me vzpony is soms beetje lui... Moet je dan wel met de zweep 'bijdrijven'? Want hij reageert niet altijd op stem Knipoog (weet niet welk boek het is, staat het daar in? Lachen )
Als je antwoord hierop kan geven, graag!
p,s sorry dat het even offtopic is!

Ik bedoelde toen eigenlijk een join-up maar kon niet meer op de naam komen Tong uitsteken kan je wel op internet vinden hoe het precies gaat! gewoon googelen Knipoog

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:01

Magiccc schreef:
Magiccc schreef:

Ik bedoelde toen eigenlijk een join-up maar kon niet meer op de naam komen Tong uitsteken kan je wel op internet vinden hoe het precies gaat! gewoon googelen Knipoog

Dat is nu het stomste wat je kan doen als je er niets vanaf weet, of het eventjes van het internet afhaalt. Zoek hier op bokt maar eens op topics over de join-up.
Je kan het altijd doen MAAR met iemand die het wel fatsoenlijk kent.
De join-up is een middel voor paarden zonder vertrouwen of probleempaarden met dominantie en zelfs dan is een paar keer in HEEL zijn leven meer dan genoeg. Het is mentaal zeer belasten voor menig paard/pony

Gebruik de andere goede tips die in dit topic worden genoemd. Ga lekker wandelen, knuffelen poetsen, grondwerken (dat wel met begeleiding) en een band krijg je daar mee. Let er wel op dat het niet binnen een dag gepiept is, daar gaat best wat tijd overheen,

Succes!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:11

duidelijkheid en je paard vertrouwen geven!consequent zijn, wat ook gepaard gaat met rust!!

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:07

Zelf vertrouwen hebben in je paard en veel aandacht en liefde geven, idd, niet volgooien met snoepjes, dat is in mijn ogen meer afkoperij, bij de ene pony duurt het langer dan bij de andere, maar gewoon laten merken dat jij vertrouwen hebt in je shet. De rest komt vanzelf, alles met zijn tijd.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:48

Een band krijg je inderdaad door duidelijk te zijn, regie te kunnen houden en zorgen dat jij de leider bent, niet onzeker bent en dit alles met respect.

Daarbij is het heel belangrijk dat je er voor het dier bent...jij bent zijn verzorger, dus je doet alles met hem, niet met meer mensen tegelijk dingen gaan doen en opbouwen. Het paard moet weten wie zijn leider is.

Een paard wat je volgt geeft zich over......vertrouwen hierin is belangrijk.

Succes.

Jarno.