springwedstrijd, dat met de bel en startlijn enzo!?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

springwedstrijd, dat met de bel en startlijn enzo!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:33

Haai! Ik rijd wedstrijden (al een tijdje neit gedaan, maar ga weer beginnen) Ik ga springen. Ik snap het op zich wel over de bel en over de startlijn (heb het ook nog nooit verkeerd gedaan), maar toch vraag ik jullie of julie me nog eens goed kunnen uitleggen vanaf het moment dat je gaat groeten. (wanneer je pas door de startlijn mag,en wanneer niet enzo!) Als julie het mij zouden kunnen uitleggen vanaf het moment dat je de bak inkomt, zou dat geweldig zijn!

Geryon

Re: springwedstrijd, dat met de bel en startlijn enzo!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:59

??

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:02

Je komt de bak in, rijdt een volte, gaat stilstaan voor de jury. Dan kun je denk ik het best even wachten tot de jury kijkt, en dan groet je. Dan rijd je een volte en galoppeer je aan. Wacht wel op de bel! Als die is gegaan, rijd je gewoon naar hindernis 1 en zo het hele parcours. En daarna gewoon de bak uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:23

dat snap ik ook wel, maar vaak is er ook nog een startlijn die niet ín sprong 1 zit, maar ervoor, en daar mag je dan niet doorheen rijden, maar na de bel ofzo wel, en dan mag je geen volte ofzo?!?! egt raar

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:26

je moet even kijken waar de startlijn zit van te voren, die zit meestal iets van 3-5 m voor de 1e hindernis, en daar moet je idd niet doorheen rijden van te voren. Maar je hebt nog genoeg ruimte om wel te rijden hoor.
edit: en als de bel is gegaan moet je starten (je hebt daar iets van 40 sec. de tijd voor), en dan moet je door de startlijn en dan over de 1e hindernis. Maar dag gaat eigenlijk altijd vanzelf.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 22:21

oww, dus als je de eerste springt ga je gewoon al over de startlijn. oke, dus niet er doorheen rijden, behalve als de bel is gegaan. dan moet je er wel overheen. maar wat gebeurd er als je er voordat de bel is gegaan er doorheen rijd??

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:26

als je begint voordat de bel heeft geklonken wordt je gedisqualificeerd Boos!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:07

Ik zou persoonlijk GEEN volte rijden voor het groeten
Je behoort (iig in de B) in een rechte lijn naar de jury te komen, en dan wachten of ze kijken, groeten, je naam+pony+vereniging zeggen en dan een volte en aanrijden naar 1.
Dat doe ik altijd in de B, krijg je hoge stijlpunten voor Ja

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:22

je komt binnen rijd in een rechte lijn naar de jury en groet (hand achter het zadel en knikken) laat je paard/pony stil staan!!!!(hogere stijlpunten). Je ziet meestal als je pacour verkend waar de startlijn is dus dat moet geen probleem zijn. meestal rijd je zogauw je gegroet hebt nog een volte om het paard op een goed ritme te krijgen en dan begin je te springen.
wat mistid zegt over je naam+pony+vereniging kun je natuurlijk ook zeggen bij het groeten.
veel succes

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:31

cobrst55 schreef:
als je begint voordat de bel heeft geklonken wordt je gedisqualificeerd Boos!

Als de bel nog niet is gegaan en je rijdt door de startlijn maakt dit niks uit (zolang je nog niks springt Knipoog )
Gewoon met parcours lopen even kijken waar de startlijn is (meestal staat deze, zoals Liedewyy al zei, een paar meter voor hindernis 1). Als de bel is gegaan mag je met je parcours beginnen. Als je naar hindernis 1 rijdt ga je dus door de startlijn en begint de tijd te lopen.

Geryon schreef:
dat snap ik ook wel, maar vaak is er ook nog een startlijn die niet ín sprong 1 zit, maar ervoor, en daar mag je dan niet doorheen rijden, maar na de bel ofzo wel, en dan mag je geen volte ofzo?!?! egt raar

Er zit geen startlijn IN hindernis 1! Als de bel is gegaan heb je 45 seconden de tijd om door de startlijn te gaan naar hindernis 1 toe.
Als de bel al is gegaan en je rijdt door de startlijn, maar je springt hindernis 1 niet dan begint de tijd gewoon te lopen en krijg je 4 strafpunten voor de volte die je reed. Je mag dus wel een volte rijden binnen die 45 seconden als je maar niet door de startlijn gaat.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is Knipoog

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:10

maar voordat de bel is gegaan en je rijdt door de startlijn is er iets aan de hand.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:14

dus je komt de bak binnen, rijdt een rechte lijn naar de jury, groet, zegt de naam van je pony+je naam+je vereniging, dan rijd je nog ff een volte en wacht tot de bel gaat. (de bel kan ook gaan als je de bak net inkomt, dan mag je niet meer door de startlijn, tenzij je meteen springt, maar dan kan je niet groeten. als je wel door de startlijn gaat wanneer de bel is gegaan en je springt niet, loopt de tijd al en krijg je 4 strafpunten. toch???!?!!?!!?!?) als de bel is gegaan rijd je (misschein nog ff een volte, je hebt 45 sec. de tijd en)rijd naar de startlijn (roode vlaggetjes rechts en wit links) en dan MOET je meteen springen. dan rijd je je parcour en nadat je de laatste hebt gesprongen ga je volgensmij automatisch door de finishlijn. iemand nog iets aan toe te voegen, of heb ik iets fout gedaan?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:56

Je eigen naam, naam van de pony etc hoef je binnen niet te zeggen hoor. Hoef HOEFT sowieso niet (er zijn er maar weinig die dit doen). Binnen zit de jury in een afgesloten hokje, waar ze je vaak toch niet horen Knipoog
En in de B gaat de bel nooit meteen bij het binnenkomen, dat gebeurt pas na het groeten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:39

Geryon schreef:
maar voordat de bel is gegaan en je rijdt door de startlijn is er iets aan de hand.

dat is onzin. Alleen als je hindernis 1 springt voor de bel geklonken heeft word je uitgesloten (dat is iets anders dan diskwalificatie!). Overigens zou wat geduld geen kwaad kunnen Knipoog

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:45

In je profiel staat trouwens dat je B springen bent met je pony, dus dan moet je dat toch eigenlijk ook wel weten Bloos

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:22

Lielle schreef:
Geryon schreef:

dat is onzin. Alleen als je hindernis 1 springt voor de bel geklonken heeft word je uitgesloten (dat is iets anders dan diskwalificatie!). Overigens zou wat geduld geen kwaad kunnen Knipoog

heey! ik bedoelde niets! zou anders ook een rare zin zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:25

Ja, ik weet het ook. Ik heb het ook nog nooit fout gedaan in de vele wedstrijden springen (de laatste tijd was mijn paard erg bang door een foute manier van springen door mij) en heb ik dus héél veel wedstrijden gehad met 3 weigeringen. Ik heb het dus van de vele wedstrijden goed gedaan. Alleen ben ik nogal onzeker. Eigenlijk heel erg. Dus ben altijd bang dat ik het fout doe, dus vraag ik altijd om meer informatie.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:27

Maar als je al op vele wedstrijden goed hebt gedaan, lijkt het me toch dat je het wel weet Knipoog Maargoed, nu weet je het in ieder geval zeker...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:29

jori_X schreef:
En in de B gaat de bel nooit meteen bij het binnenkomen, dat gebeurt pas na het groeten.

Heey! Heb al heel wat wedstrijden gesprongen in de B (vaak gedisqualifiseerd (hoe schrijf je dat!:P)) en soms ging de bel al toen ik half de bak in was. Alleen me paard's hoofd was door de bak een keertje en toen ging ie al. Ik dacht dat het fout was, dus reed na het groeten héél veel volte's en nog hoorde ik geen bel. Toen de 45 sec bijna om waren besloot ik maar te springen. En ik heb nog wel meerdere keren gehad toen ik nog maar net de bak inwas en de bel ging. of gewoon al voor het groeten hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:31

ja, ik weet het ook. dat zei ik al, maar ik ben echt heel onzeker. ik vraag ook altijd maar door totdat ik het echt zéker weet. ookal zijn het de domste dingen die het domste mens op aarde al gelijk begrijpt... ik vraag gewoon door tot het niet meer kan. ik wil gewoon zeker zijn van mijn dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:19

Je komt gewoon binnenrijden, dan kan gelijk de bel gaan of pas als je een rondje oid hebt gereden.... Lachen Je rijd gewoon rustig door, netjes groeten en je galloppeerd aan, eventueel nog een volte, en dan gewoon op hindernis 1 af... (Je kan de startlijn dan zoiezo eigenlijk al bijna niet missen Knipoog ) Als je de laatste hindernis over bent kan je de finishlijn eigenlijk ook amper missen, je zorgt gewoon dat je recht over de laatste heen gaat en een stuk recht blijft rijden, dan heb je 'm altijd gehad. Knipoog

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:08

Oke! Ik ben blijf dat julie het mij diep uitleggen. Dan ben ik zekerder van mijn zaak. Maar nog een keertje dan:
-als de bel is gegaan en je gaat over de startlijn, MOET je de sprong 1 gelijk springen, want als je een volte rijd; 4 strafpunten
-als je door de startlijn gaat vóórdat de bel is gegaan, is er Niets aan de hand
-als je door de startlijn gaat vóórdat de bel is gegaan, en je springt sprong 1, is er wel wat aan de hand; uitgesloten worden

En (lijkt me onmogelijk, maarja) als de bel is gegaan, en je gaat door de startlijn, maar je springt niet hindernis 1. Wat gebeurd er dan? In ieder geval loopt de tijd gewoon door, en krijg je dan 4 strafpunten?!?!? En mag je voordat, en nadat de bel is gegaan gewoon door de finishlijn? (als je paard bijv. schrikt en door de finish heengaat ofzi!!???!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:01

Ik had afgelopen weekend last van het feit 'door de startlijn maar niet gesprongen', bij mij begon de tijd te lopen maar geen strafpunten... Lachen Heb flink door moeten sjouwen om binnen de tijd te blijven, maar feitelijk gezien is er nog niks aan de hand... 't is gewoon even flink door rijden. Knipoog

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:06

huh, maar het is toch zo dat als de bel is gegaan, en je gaat over de startlijn dat je dan MOET springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:07

Je tijd begint gewoon te lopen. Dus ik ben nog gaan groeten, en toen op 1 afgereden zoals ik normaal zou doen, terwijl ik er achter kwam dat ik de startlijn al gehad had. Knipoog