waterbak is leeg maar de kraan is vastgevroren HELP

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

waterbak is leeg maar de kraan is vastgevroren HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 15:05

mijn pony haar waterbak in de stal is leeg, alleen het kraantje waar we normaal water uithalen is ook bevroren dus mijn pony heeft geen water
ik heb vandaag een tas met flessen water mee genomen naar mijn pony maar om steeds met flessen te fietsen werkt ook niet want zo veel water gaat er ook niet in die flessen.
hebben jullie misschien nog een idee waar ik water in kan doen naar mijn pony toe?
ik heb helaas geen Cherryken ofzo.

hebben jullie misschien een tip hoe ik weer water in de waterbakken kan krijgen?
alvast bedankt

het kan zijn dat er wat spel fouten in zitten maar ik heb dislectie

ShauniBef

Re: waterbak is leeg maar de kraan is vastgevroren HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:06

Heb je geen buren ofzo waar je water mag lenen ?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:07

Misschien dat je aan 1 van je ouders kunt vragen of ze met de auto
mee willen gaan? Een sloot in de buurt waar je water uit kunt halen??

Tja met dit weer is het helaas behelpen, wij zitten met hetzelfde probleem.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:08

waterkoker met water mee nemen (of warm water in een thermofles meenemen) en dat voorzichtig over de leiding + kraan heen gieten. Hebben wij gister oko gedaan en het werkten. Lachen
succes ermee.

bootje32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:08

Of van die cans waar melk in zitten, kan iets van 2 liter in. (als je die hebt)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:09

bij ons nog niet gelukkig maar dan kunnen we gewoon bij de stal eigennaar water binnen halen.ik denk dat er niet anders op zit dat water van huis mee te nemen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:09

ja vraag of je ouders mee kunnen rijden met een paar jerrycans.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:45

Is er een wak in de buurt of kun je er een maken? Misschien dat water iets verwarmen of rustig geven. Anders toch idd voor de zekerheid een auto regelen en jerrycans.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:48

Misschien bij de buren eens gaan vragen ( wij hebben gister ook een ton gaan vullen bij de buren, toch lieve buren). Of de kraan proberen te verwarmen.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:52

hee,

mijn paard staat op de zelfde stal als nappie(paardje van bokkertjee) en warm water over de kraan heen gieten gaat ook niet wand het huis waar de kraan aan zit, in dat huis woont niemand, je kunt er wle in komen maar allees daar binnen in huis is bevroren omdat daar niemand woont is de verwarming ook enit aan en doet hellemaal nisk het, de kraan van daar binnen ook niet, er is wel een huis(daar woont de eigenaar van stal en land) die heeft wel water binnen daar hebben we vandaag 3 emmers van buitengezet en vanmorgen heeft de staleigenaar al een paar(heel veel) emmers naar de tal toe gelopen maar ze hebben het binnen 5 minuten weer op dus hij blijft aan het heen en weer lopen dus nu hebben we gewoon zo nu en dan even een paar emmers aan et begin van het land gezet(dichst bij het huis) dat krijgen ze dan sochtends als ze uit de stal komen en zodra die emmers leeg zijn worden er weer nieuwe neer gezet, dus het opzich overdag nog wle goed met het water, maar snachts hebben ze niks, we kunnen wel de waterbakken vullen als ze savonds op stal gaan maar, na 3 uur ofzo is dat ook bevroren.

we zijn druk aa het uitpuzelen hoe we dit op kunnen lossen:P....

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:54

bij een tankstation kun je jerrycans kopen, die zijn niet zo heel duur, als je dan twee kleintjes koopt kun je die wel achter op je fiets meenemen, heb je toch weer 10 liter water bij de hand

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:55

toch maar jerrycans aanschaffen dan?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:56

tips om te voorkomen dat het water van de bakken bevriest staan in een ander topic al. Misschien kun je daar wat tips van gebruiken

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:23

Evelyne79 schreef:
bij een tankstation kun je jerrycans kopen, die zijn niet zo heel duur, als je dan twee kleintjes koopt kun je die wel achter op je fiets meenemen, heb je toch weer 10 liter water bij de hand

of bij een doe het zelf centrum, 3,50 per stuk kan er 5 liter in (past precies in een fietstas Knipoog )

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:38

marritpiebe schreef:
hee,

mijn paard staat op de zelfde stal als nappie(paardje van bokkertjee) en warm water over de kraan heen gieten gaat ook niet wand het huis waar de kraan aan zit, in dat huis woont niemand, je kunt er wle in komen maar allees daar binnen in huis is bevroren omdat daar niemand woont is de verwarming ook enit aan en doet hellemaal nisk het, de kraan van daar binnen ook niet, er is wel een huis(daar woont de eigenaar van stal en land) die heeft wel water binnen daar hebben we vandaag 3 emmers van buitengezet en vanmorgen heeft de staleigenaar al een paar(heel veel) emmers naar de tal toe gelopen maar ze hebben het binnen 5 minuten weer op dus hij blijft aan het heen en weer lopen dus nu hebben we gewoon zo nu en dan even een paar emmers aan et begin van het land gezet(dichst bij het huis) dat krijgen ze dan sochtends als ze uit de stal komen en zodra die emmers leeg zijn worden er weer nieuwe neer gezet, dus het opzich overdag nog wle goed met het water, maar snachts hebben ze niks, we kunnen wel de waterbakken vullen als ze savonds op stal gaan maar, na 3 uur ofzo is dat ook bevroren.

we zijn druk aa het uitpuzelen hoe we dit op kunnen lossen:P....

als paarden op stal staan bevriezen ze niet zo snel dicht mn omdat ze iedere zoveel tijd toch een slok water nemen en er dus geen ijs op kan vormen iig niet dik. ze kunnen hier zelf weer doorheen en hebben ze iig water

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:42

je hebt bij zo`n camping winkel ook van die opvouwbare jerriecans, erg handig, ik neem zelf een jerrycan mee met warm water!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:57

brennie75 schreef:
je hebt bij zo`n camping winkel ook van die opvouwbare jerriecans, erg handig, ik neem zelf een jerrycan mee met warm water!

je kunt beter gewoon koud water meenemen, warm water bevriest eerder dan koud water

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:00

Evelyne79 schreef:
brennie75 schreef:

je kunt beter gewoon koud water meenemen, warm water bevriest eerder dan koud water

Ja, maar als je eerst een bult ijskoud slootwater er in doet kan je het met het warme water tot een beetje normale tempratuur brengen. Denk dat dat hier bedoeld word.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:23

hoe kom je erbij dat warm water sneller bevriest? dat klopt nl niet. wel krijg je mooie doorzichtige ijsblokjes als je water al heet in de vriezer legt Knipoog.

warm water met bijv. een temp. van 60 graden, moet éérst naar 0 afkoelen en daarna pas wordt het ijs. dat duurt dus logischerwijs langer dan koud water van pakweg 10 graden, oid.

zelf deed ik een 30 liter jerrycan achterop mijn fietsje meenemen, bij het water brengen. daaraan heb je al snel genoeg voor één pony per dag.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:17

merrieveulen schreef:
hoe kom je erbij dat warm water sneller bevriest? dat klopt nl niet. wel krijg je mooie doorzichtige ijsblokjes als je water al heet in de vriezer legt Knipoog.

warm water met bijv. een temp. van 60 graden, moet éérst naar 0 afkoelen en daarna pas wordt het ijs. dat duurt dus logischerwijs langer dan koud water van pakweg 10 graden, oid.

Toch klopt het wel dat warm water eerder bevriest dan koud water
Citaat:
Wie snel ijsblokjes wil maken kan het beste warm water gebruiken. Het lijkt waanzin, maar toch is het waar. Koud water vormt tijdens het bevriezen namelijk een ijslaagje langs de wand van het bakje waar het in zit. Dit werkt als een isolator, dat verder afkoelen van het water sterk afremt. Bij warm water gebeurt dit niet. Daarin zitten namelijk minder gassen opgelost dan in koud water. Deze gasbelletjes zijn het beginpunt voor ijskristallen. Als die belletjes er niet of nauwelijks zijn, bevriest water pas bij temperaturen onder de nul graden Celsius. Warm water blijft bij afkoelen dus vloeibaar tot een paar graden onder nul. Dan bevriest het geheel ‘opeens’, zonder dat er eerst een isolerend laagje ontstaat. Hierdoor bevriest warm water sneller dan koud water. (bron: Quest)

Dus toch maar koud water gebruiken ipv warm water

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:57

VS-->SV

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:25

hihi klopt, sorry. ik ben nav dit topic en een PM erover ook gaan neuzen en het is idd zo dat warm water onder bepaalde omstandigheden eerder bevriest.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:58

ik meng het met koud water dan is het water op wat prettiger temperatuur! wel gek he? dat warm water sneller bevriest! wist ik echt niet trouwens!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:10

Koop een paar speciekuipen bij de bouwmarkt en vulmet een paar mensen de kuip sávonds. Dat is wel wat meer werk voor ze vol zijn, maar omdat het oppervlakte groter is dan een emmer bevriest het minder snel. Hier doen we dat ook om s 'avonds de bakken bij te vullen die in de stallen staan en het werkt prima.
Gelukkig doet mijn kraan ( in de zadelkamer) het nog wel, anders had ik ook een groot probleem met 32 paarden!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:33

De bekende baksteen er in leggen helpt misschien?