Ik heb even een vraagje omdat ik niet zo goed weet wat nou het verstandigst is.
Mijn haflinger is nu bijna 5 en zadelmak (was hij al toen ik hem kocht), buitenritjes gaat ook allemaal goed maar verder in de bak hebben we tot nu nog niet echt serieus gereden.
Aangezien hij nu de leeftijd heeft dat ik vind dat hij wel serieus gereden moet worden, merk ik toch wel dat de basis er niet goed in zit. (dit kan natuurlijk ook niet echt omdat als ik gereden heb het alleen buiten was, en daar galloppeerd hij wel maar bv in de bak vind hij dit heel moeilijk).
Nou zit ik te twijfelen of dat ik hem weg breng en het door iemand laat doen of dat ik ga lessen en het op die manier doe (ga natuurlijk zowieso lessen).
Het longeren kan hij ook goed.
Wat zouden jullie doen? Zelf heb ik al heel lang niet gelest (ivm met paarden onder de 4) en ga dus nu pas weer echt serieus rijden) en daarbij vind ik het altijd wel heel belangrijk dat het hem goed aangeleerd word en dan denk ik dat 1 keer per week les heb te weinig is.
Ook ben ik wel benieuwd wat de mensen ervoor betalen die hun paard hebben laten inrijden (mag via pb) en hoe lang dat ongv duurde)
Bedankt voor het lezen, gr-tjes
. Heb vertrouwen in jezelf! Maar rij in het begin enkel als je les hebt in de piste en rij voor de rest buiten... zo leer je hem wel de juiste dingen aan in de bak
.
is juist heel goed voor een basisontwikkeling. En als jullie daar ook nog eens allebei veel plezier in hebben is dat toch al helemaal perfect
.