Ik zit een beetje ergens mee en ik vroeg me af wat jullie zouden doen in mijn plaats.
Het zit wat gecompliceerd in elkaar dus ik zal het makkelijk en kort proberen uit te leggen

Ik verzorgde al een tijd een leuke sportpony die op een gegeven moment te koop kwam te staan. Ik mocht
geen eigen paard van mijn ouders dus die optie was niet bespreekbaar.
Ik had al een tijdje les van K. die er op een gegeven moment over begon dat zij de pony
wel wilde kopen. Omdat ik de pony zou gaan verzorgen vroeg de vorige eigenaresse er maar weinig voor.
Ik heb er toen een klein bedrag bijgelegd, 125 euro op de 1500.
Na een korte tijd is de pony helaas voor een tijd ziek geweest, waarvan de kosten zijn opgelopen tot 750 euro.
Gelukkig is ze nu weer kerngezond.
(De huidige eigenaar had/heeft deze pony trouwens voor ''erbij'' gekocht, naast haar eigen sportpaard)
Ik mag nu al een tijdje 1-2 x per maand meerijden naar wedstrijden, wat nu hartstikke goed gaat.
Wegens financiele omstandigheden (veel pech, haar eigen paard kampt nu met veel lichamelijke problemen) heeft
ze besloten de pony te verkopen. Ik heb het geluk gehad dat mijn bijrijder haar heeft overgekocht.
Dit gaat om een bedrag van 3000.
Binnenkort is de verkoop rond, en zit nu al een paar dagen met die 125 euro in mijn hoofd.
Het is de bedoeling dat we sowieso komende maanden gewoon mogen blijven meerijden naar wedstrijden (2 prdstrailer),
vanaf het begin betaal ik elke wedstrijd een kleine vergoeding voor de moeite en benzine.
Zouden jullie dat bedrag van 125 euro terugvragen?
Mijn bijgelegde bedrag is toch best veel geld voor mij. Ik zie het dan toch zo dat zij geld van mij in haar zak steekt. In
de tijd dat de pony van haar was leaste ik de pony, en heb ik die maanden alle kosten van hoefsmid tot stalling betaald.
Aan de andere kant is het voor ons (toekomstige eigenaar en ik) belangrijk dat we mogen blijven meerijden naar wedstrijden, mocht hetgeen wat ik aan haar wil vragen, of ik het geld terug mag, in het verkeerde keelgat schieten, ben ik bang dat dit misschien over zal zijn.
Kortom: geld terugvragen of niet?
Alvast heel erg bedankt!
groeten Lisa