welke auto om 1,5 paards trailer te kunnen trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwbokt

welke auto om 1,5 paards trailer te kunnen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 15:05

ik ben al een tijd op zoek naar een andere auto
ik wil nu graag een auto die eventueel ook een 1,5 paards trailer met normale kwpner van 1.68 meter mag trekken
ik heb echter een aantal eisen;

ik wil een type terreinwagen
3 deurs
leuk en sportief type auto
van bouwjaar 2000 of jonger
minder dan 100.000 km op de teller
en maximaal 9000 euro

ik vind zelf de toyota rav en de suzuki grand vitara mooie autos maar ik kom deze maar niet tegen in de juiste prijsklasse of type enz.

hebben jullie tips voor andere soortgelijke wagens???

ikke

Re: welke auto om 1,5 paards trailer te kunnen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:11

jwbokt schreef:
ik ben al een tijd op zoek naar een andere auto
ik wil nu graag een auto die eventueel ook een 1,5 paards trailer met normale kwpner van 1.68 meter mag trekken
ik heb echter een aantal eisen;

ik wil een type terreinwagen
3 deurs
leuk en sportief type auto
van bouwjaar 2000 of jonger
minder dan 100.000 km op de teller
en maximaal 9000 euro

ik vind zelf de toyota rav en de suzuki grand vitara mooie autos maar ik kom deze maar niet tegen in de juiste prijsklasse of type enz.

hebben jullie tips voor andere soortgelijke wagens???

dream on.
Als je je budget verdubbelt maak je kansen, eerder niet.
Voor het geval je nog inspiratie zoekt: [TAO] Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd en dan bijna onderaan, zinvol lijstje om te checken dat die auto ook ergens over gaat.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:23

reageer even normaal..?

Wij hebben een Astra uit 2001 of 2003 dat weet ik even niet meer. kosten 2jaar terug rond jou max prijs. mag 1300 kilo trekken. voorbeeld:

trailer 550( 2paards kunstof van mijn stal)
Paard 400-500 ( haflinger)

1,5 weegt iest lichter. en jou paard wat zwaarder of ong het zelfde. dat weet ik niet. Dat zou dus een optie voor je kunnen zijn. Wij hebben overigens de station uitvoering. een 2.2 liter

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:24

benzine Knipoog

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:29

voor zover ik weet is de regel dat met een aanhanger, de auto het laadvermogen van de aanhanger moet kunnen trekken (ook al is de trailer leeg) dit geldt voor een tandemmasser.

Het gewicht wat je mag trekken staat op het kenteken van de auto. En hoeveel je in je trailer mag laden staat op het kenteken van de trailer.

Misschien een tip om in het achterhoofd te houden.

Ik zou zelf voor een diesel gaan als je een auto wilt welke vaak een aanhanger trek. Dit omdat een diesel een betere trekauto is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:32

Voor zover ik weet is het heel verstandig om eerst de FAQ te lezen voordat je onzin in een topic schrijft. Vork

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:25

idd als je trailer 2000 max wegen geladen en al moet je auto dat mogen trekken ookal is de trailer leeg. wil je er minder mee vervoeren met een lichtere auto zal je de trailer terug moeten keuren naar minder gewicht en mag je er dus oom minder in vervoeren.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:32

Buiten dat het totaal niet de vraag was in dit topic is het ook onvolledig, dat geldt alleen als je geen E hebt Nagelbijten / Gniffelen

@TS: Je zou eens naar SsangYong kunnen kijken. Die heeft vergelijkbare modellen als je in je post noemt voor redelijke prijzen. Lachen Ik weet alleen niet zeker of ze ook 3-deurs wagens hebben, iig wel grijze kentekens.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:26

lailapri schreef:
idd als je trailer 2000 max wegen geladen en al moet je auto dat mogen trekken ookal is de trailer leeg. wil je er minder mee vervoeren met een lichtere auto zal je de trailer terug moeten keuren naar minder gewicht en mag je er dus oom minder in vervoeren.

ik weet niet precies wát je zegt, wél dat het totale onzin is, net als je voorganger.
Lees de Faq!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:44

Wij hebben zojuist een Nissan Terrano gekocht.
Een 3.0DI, mag 3 ton trekken.
Vrij jonge nog, komt uit '05.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:58

Frank schreef:
Wij hebben zojuist een Nissan Terrano gekocht.
Een 3.0DI, mag 3 ton trekken.
Vrij jonge nog, komt uit '05.

Maar die zal iets duurder geweest zijn als 9000 denk ik...

Hier bij onze garage staat toevallig nog een toyota landcruiser te koop. Is uit 2001 volgens mij en rond jou prijsklasse! Heeft alleen al meer dan 100.000 op de teller, maar bij een diesel is dat echt niet erg Knipoog Alleen als je geen bedrijf hebt betaal je gigantisch veel aan wegenbelasting. Hij is goed zwaar en op grijs kenteken!

Ik denk dat wat jij zoekt bijna onvindbaar is als je een goede wilt hebben Knipoog denk dat je je eisen bij moet gaan stellen Ach gut

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:13

Er zijn ook zat Terrano's en anders van dat segment auto te koop voor bedragen onder en rond die 9000,-!

GBoterbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:14

Kijk ook eens bij ex-lease auto's Lachen Die zijn altijd zeer net onderhouden, maar wel met veel km's waardoor ze niet zo prijzig zijn, maar je hebt er wel een goede auto aan

Verder zijn terrein autos voor een 1,5 paards trailer niet echt nodig Lachen Groot nadeel van die autos is over t algemeen dat de banden enorm duur zijn, verbruik erg hoog ligt en als ze 4 wiel aangedreven zijn kosten onderdelen van de aandrijflijn een vermogen.
Wij rijden met een renault grand scenic 2.0 diesel en voordeel daarvan is dat je een 1,5 paards met B mag trekken en dus geen E nodig hebt. Maja die zou ik niet aanraden Haha! renaults gaan stuk, hoe dan ook, en de diesels zijn slecht, voor ons maakt t niet uit, toch lease bak

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:29

Onze 'nieuwe' auto is een ex-leasebak.
Idd keurig onderhouden. En zo'n grote bak lease je ook niet om af te raggen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:39

Frank schreef:
En zo'n grote bak lease je ook niet om af te raggen!

Ligt eraan wie er mee heeft gereden en waar... Mijn zwager heeft een touran en die zou ik dus echt niet willen hebben ookal issie pas 2 jaar oud. Dat ding heeft al meer meegemaakt als mijn terreinwagen van 13 jaar oud Clown En zijn rijstijl heeft er dan nog niet eens bizar veel mee te maken, maar de plekken waar hij moet zijn wel Ach gut

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:42

Ik heb een terreinwagen op geel kenteken, dus die is inderdaad behoorlijk prijzig in de wegenbelasting, namelijk zo'n 600 euro p/kwartaal.

Twee weken geleden heb ik bij de apk een nieuwe voorband erop laten zetten, en de prijs van de band was 196 Euro, dus GBoterbloem heeft op dat punt helemaal gelijk.

Verbruik ligt zonder aanhanger op 1:8/1:10
Verbruik ligt met aanhanger op 1:5/1:6

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:45

Wat dacht je van een Audi A4 Avant 1.9tdi. Rijden probleemloos honderdduizenden kilometers, zijn zeer zuinig in onderhoud en met de diesel. Niet zo stoer wel uiterst efficient. Trek er mijn 1.5 paards probleemloos mee. Wij hebben ook nog een bezine Audi, 10 jaar oud, 350.000 kms en hij blijft maar gaan. Onverslijtbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:45

stefanvi schreef:
Ik heb een terreinwagen op geel kenteken, dus die is inderdaad behoorlijk prijzig in de wegenbelasting, namelijk zo'n 600 euro p/kwartaal.

Twee weken geleden heb ik bij de apk een nieuwe voorband erop laten zetten, en de prijs van de band was 196 Euro, dus GBoterbloem heeft op dat punt helemaal gelijk.

Verbruik ligt zonder aanhanger op 1:8/1:10
Verbruik ligt met aanhanger op 1:5/1:6

Moet je toch eens gaan kijken bij Lands End. Op die 600 euro wegenbelasting is vrij simpel te bezuinigen....

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:49

lands end? Als ik zoek op google vind ik niet direct wat behalve landsend4x4.nl

Mijn auto is van 2002, dus nog lang geen klassieker, houd daar wel rekening mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:59

stefanvi schreef:

Mijn auto is van 2002, dus nog lang geen klassieker, houd daar wel rekening mee.

Die ja Haha! Het is een keuze die je maakt. Als je een klassieker rijdt, heb je geen wegenbelasting. Wil je dat niet, moet je ook niet klagen over wegenbelasting Extreme duivel

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:18

ikke schreef:
stefanvi schreef:

Die ja Haha! Het is een keuze die je maakt. Als je een klassieker rijdt, heb je geen wegenbelasting. Wil je dat niet, moet je ook niet klagen over wegenbelasting Extreme duivel

Ik klaag niet, ik wist van tevoren waar ik aan begon.
Wilde alleen duidelijk maken aan de TS dat een (gewichtige) terreinwagen aardig in de papieren kan lopen.

Ik heb deze auto dagelijks nodig voor het vervoer van kranen, shovels, kippers met grond enz.
Dan wil ik een auto die betrouwbaar is, uitgerust met diverse optie's als climate control, elektrische ramen enz, en ook niet onbelangrijk, het uiterlijk, vind namelijk de auto's uit dit bouwjaar (veel) mooier dan van bijv. tien jaar eerder.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:21

bromfiets schreef:
Je zou eens naar SsangYong kunnen kijken. Die heeft vergelijkbare modellen als je in je post noemt voor redelijke prijzen. Lachen Ik weet alleen niet zeker of ze ook 3-deurs wagens hebben, iig wel grijze kentekens.

De Korando is 3-deurs en veel op grijs. De meesten hebben een mercedes 2,9 tdi motor
Mág 3500 kilo treken doch de auto weegt 1830 kilo dus dát is een NoNo. Een 1,5 paards met een KWPN is echter helemaal Pling
Staan er VEEL te koop met enorm uiteenlopende km-standen. De techniek is erg robuust en betrouwbaar. Verder zijn de modeltypische gebreken ruimschoots bekend.

http://www.ssangyongapeldoorn.nl/voorra ... s/?page=12 heeft er tig op hun website staan.

Succes,

hc

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:27

als je nog afstapt van je jeep idee. ik rij met een ford mondeo. i al een oudere maar mag wel 1500 trekken. en dat trekt hij ook makkelijk.
de nieuwere mogen zelfs 1800 treken

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:38

Wij hebben nu een renault laguna td. Trekt een anderhalf paards trailer erg makkelijk.

Maar het is en blijft een feit dat trekken altijd slecht blijft voor een auto.
Wij hadden voor deze auto een freelander-landrover. Door het trekken van de trailer is de auto totaal stuk gegaan.
De man van de wegenwacht zei dat het een feit was dat wanneer auto's trailers trekken vaak stuk gaan, omdat ze daar gewoon weg niet op gebouwd zijn. Zelfs een freelander niet Verdrietig

Afijn, deze auto is dus dood, we hebben nu tijdelijk een laguna en we krijgen straks een mercedes vito (een busje).

Gewoon goed doorzoeken, dan kom je vanzelf iets tegen wat je wilt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:53

ikke20 schreef:
als je nog afstapt van je jeep idee. ik rij met een ford mondeo. i al een oudere maar mag wel 1500 trekken. en dat trekt hij ook makkelijk.
de nieuwere mogen zelfs 1800 treken

Wat is het keuringsgewicht van de paardenaanhanger die ze er achter wil hangen? 1600 kilo?
Dit is beter niet meer dan 75% van het gewicht van de trekkende auto en 85% is een verstandige grenswaarde.

Een solide 4wd heeft meer in de mars om een zware aanhanger te beheersen dan een normale, zelfs even zware, personenauto.
Een 4wd met een klassiek chassis is heel goed opgewassen ook tegen de mechanische belasting. De trekhaak zit dan aan het chassis gebout.
Waarom zou ze dan van haar idee voor een 4wd af moeten stappen? Is helemaal geen onverstandig uitgangspunt.
Het zal alleen wat zoeken zijn naar een oudere diesel met zo weinig kilometers én die prijs. Een Korando blijkt er wel voor te vinden zijn. Ze hoéft dus nergens voor van dat idee af Haha!

hc