Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jwbokt schreef:ik ben al een tijd op zoek naar een andere auto
ik wil nu graag een auto die eventueel ook een 1,5 paards trailer met normale kwpner van 1.68 meter mag trekken
ik heb echter een aantal eisen;
ik wil een type terreinwagen
3 deurs
leuk en sportief type auto
van bouwjaar 2000 of jonger
minder dan 100.000 km op de teller
en maximaal 9000 euro
ik vind zelf de toyota rav en de suzuki grand vitara mooie autos maar ik kom deze maar niet tegen in de juiste prijsklasse of type enz.
hebben jullie tips voor andere soortgelijke wagens???

Ik weet alleen niet zeker of ze ook 3-deurs wagens hebben, iig wel grijze kentekens. lailapri schreef:idd als je trailer 2000 max wegen geladen en al moet je auto dat mogen trekken ookal is de trailer leeg. wil je er minder mee vervoeren met een lichtere auto zal je de trailer terug moeten keuren naar minder gewicht en mag je er dus oom minder in vervoeren.
Frank schreef:Wij hebben zojuist een Nissan Terrano gekocht.
Een 3.0DI, mag 3 ton trekken.
Vrij jonge nog, komt uit '05.
Alleen als je geen bedrijf hebt betaal je gigantisch veel aan wegenbelasting. Hij is goed zwaar en op grijs kenteken!
denk dat je je eisen bij moet gaan stellen
Die zijn altijd zeer net onderhouden, maar wel met veel km's waardoor ze niet zo prijzig zijn, maar je hebt er wel een goede auto aan
Groot nadeel van die autos is over t algemeen dat de banden enorm duur zijn, verbruik erg hoog ligt en als ze 4 wiel aangedreven zijn kosten onderdelen van de aandrijflijn een vermogen.
renaults gaan stuk, hoe dan ook, en de diesels zijn slecht, voor ons maakt t niet uit, toch lease bak Frank schreef:En zo'n grote bak lease je ook niet om af te raggen!
En zijn rijstijl heeft er dan nog niet eens bizar veel mee te maken, maar de plekken waar hij moet zijn wel
stefanvi schreef:Ik heb een terreinwagen op geel kenteken, dus die is inderdaad behoorlijk prijzig in de wegenbelasting, namelijk zo'n 600 euro p/kwartaal.
Twee weken geleden heb ik bij de apk een nieuwe voorband erop laten zetten, en de prijs van de band was 196 Euro, dus GBoterbloem heeft op dat punt helemaal gelijk.
Verbruik ligt zonder aanhanger op 1:8/1:10
Verbruik ligt met aanhanger op 1:5/1:6
stefanvi schreef:lands end? Als ik zoek op google vind ik niet direct wat behalve landsend4x4.nl
Mijn auto is van 2002, dus nog lang geen klassieker, houd daar wel rekening mee.
Het is een keuze die je maakt. Als je een klassieker rijdt, heb je geen wegenbelasting. Wil je dat niet, moet je ook niet klagen over wegenbelasting
ikke schreef:stefanvi schreef:lands end? Als ik zoek op google vind ik niet direct wat behalve landsend4x4.nl
Mijn auto is van 2002, dus nog lang geen klassieker, houd daar wel rekening mee.
Die jaHet is een keuze die je maakt. Als je een klassieker rijdt, heb je geen wegenbelasting. Wil je dat niet, moet je ook niet klagen over wegenbelasting
bromfiets schreef:Je zou eens naar SsangYong kunnen kijken. Die heeft vergelijkbare modellen als je in je post noemt voor redelijke prijzen.Ik weet alleen niet zeker of ze ook 3-deurs wagens hebben, iig wel grijze kentekens.
ikke20 schreef:als je nog afstapt van je jeep idee. ik rij met een ford mondeo. i al een oudere maar mag wel 1500 trekken. en dat trekt hij ook makkelijk.
de nieuwere mogen zelfs 1800 treken