Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mirkip schreef:Juist ik ben het helemaal met Urielle eens!
Ik heb er ook zo een met een gevoelige huid.
Urielle schreef:Ik zou als ruiter zijnde echt woest zijn. Ik heb zelf een paard staan die bij een nacht met een deken die net niet helemaal lekker ligt al compleet kaal is, zo niet de wonden erop heeft staan. Daar kom je dus 's ochtends achter en dan blijft ie de rest van de winter kaal. Nou zal het punt voor verzorging me verder gestolen kunnen worden, het gaat om het rijden tenslotte, maar als ik op zoiets gemind wordt dan zou ik echt over de rooie zijn. Het komt nl. heel erg over alsof de jury vindt dat je niet goed voor je paard bent en als je me ergens pissig mee krijgt is het suggereren dat mijn paarden er niet goed bij staan.
denicola schreef:Om de schuurplekken op de hals te voorkomen hebben wij dan tijdens de trainingen bontjes over de teugels en dit werkt prima, misschien tip voor anderen die hier ook last van hebben op de hals.
Mexxuna schreef:denicola schreef:Om de schuurplekken op de hals te voorkomen hebben wij dan tijdens de trainingen bontjes over de teugels en dit werkt prima, misschien tip voor anderen die hier ook last van hebben op de hals.
Uhh er bestaan ook paarden die álles eng vinden!![]()
![]()

Fleurtje100 schreef:In de zomer heb ik inderdaad ook vaak schuurplekken bij mijn hoofdstel. Bont heb ik geprobeerd, dat schiet totaal niet op zeker als het warm is. Ik let altijd heel goed op dat ik een hoofdstel heb van zacht leer met het liefst zoveel mogelijk onderlegd.
. Volgens mij is het in de zomer vooral door het heel veel zweten, nu in de winter is het deze keer ook gelukt om heel zijn hoofd te scheren en heeft hij nergens last van.