Met thermolaarzen en spijkerbroek rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Met thermolaarzen en spijkerbroek rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:44

Ik ben benieuwd wie er wel eens met een spijkerbroek in zijn thermolaarzen rijd...

Ik heb br thermolaarzen gekregen van mijn ouders, maar ik rijd Western en dus altijd met een spijkerbroek oid. Ik ben blij dat ik van die rijbroeken af ben. Bloos
Nu vind ik die laarzen wel heel lekker warm, maar vraag ik me erg af of het wel lekker zit met je broek erin gepropt. Ik wil liever niet met rijbroek rijden, het rijdt niet prettig en is ook niet zo warm.
Ik ben dus nogal in dubio of ik de laarzen zal terugbrengen of niet...

Iemand hier bekend mee? Bloos

AngeliqueB

Re: Met thermolaarzen en spijkerbroek rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:46

Met je jeans in Thermolaarzen gaat prima. Ook zijn de westernbeugels breed zat voor de iets lompere thermolaars.
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door AngeliqueB op 15-12-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:56

Hee niet terugbrengen hoor! ik doe het ook en het gaat prima!
Ik pak mijn broek gewoon beet aan de voorkant (hoe leg ik dat uit) en ik pak het zo dat de stof op mijn onderbeen strak om mijn kuit zit, het gedeelte stof dat ik dan overhoud vouw ik om mijn been heen (naar de buitenkant anders schuren je kuiten misschien aan je laars) en dan doe ik al die gespen open van mn laars, doe mn beentjes erin en maak de laars dicht, zit echt super. hoop dat je mijn vouw-uitleg snapt haha.
gewoon de punt naar voren pakken zeg maar en dan met een rechte vouw naar buiten om je been vouwen, dus niet omhoog ofzo, gewoon om je been hihi.
rijd heerlijk, mijn sporen kunnen er ook rond zonder dat ze eraf vallen alleen loopt het niet lekker omdat ze naar het zachte gedeelte van de laars kruipen als ik loop, maar met rijden geen problemen.

En ohja, voor de kou in die spijkerbroeken, mannen hebben lange onderbroeken (ben die voor vrouwen nog nooit echt tegengekomen, jij?) en ik doe gewoon zo'n hippe legging eronder die ik weleens onder rokjes aan doe, of een thermopanty van 60 of 80 denier van de hema, zitten ook heerlijk warm onder je broek, geen kou meer voor de western-hoppers!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:01

Bedankt voor de reacties!
Heb ik toch zeker wat aan, want ik durf het niet uit te proberen; als ze vies worden kan ik ze niet meer terugbrengen...

Je vouwuitleg is duidelijk hoor, zoiets had ik evt. ook al in gedachten. Lachen
Dat het in je beugels past, daar ging ik al vanuit.

Overigens heb ik het niet zo koud, maar ook vooral lekker tegen het nat en de blubber, en dan is het wel fijner dan rubberlaarzen zonder voering. Rijbroeken lijken me wel koud, diegene die ik nog heb, vandaar.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:06

Oh ik rij niet, maar ook ik vouw mn broek om mn benen heen zegmaar.. En als het even kan nog een paar lange sokken er overheen ook dat het goed blijft zitten Knipoog
Denk dat het schuren wel meevalt Ja

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:25

Precies, ik heb ook liever blubsie aan mijn laarzen als blubsie aan mijn broek haha. Sowieso tegenwoordig met de regen en alles steevast elke dag blubsie aan mijn paard en blubsie aan mijn singelhoezen, en tot overmaat van ramp ook blubsie in mn sporen,zand rolt tussen mijn spoorwieltjes en het piept en knarst en word niet schoon toevallig iemand daar ook nog tips voor (of zou ik dat niet mogen vragen).

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:42

ik draag niet anders joh met dit weer!!!Heerlijke warme voeten en de blub blijft lekker waar t hoort,aan de buitenkant.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:45

Ik sta ook veel les te geven met thermo laarzen aan en met een spijkerbroek aan. Ik rij er ook gewoon mee. Even broek netjes dubbelvouwen en klaar.

Van het weekeind gereden met een rijbroek EN daar overheen en spijkerbroek, ging ook prima (had eerst menles gehad, de volgende pakte ik ohz en wou me niet nog eens omkleden).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:00

een mederuiter rijdt met haar broek over de laarzen (laarzen zijn nogal ruw en beschadigen anders het zadel) en ze zweert erbij..

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:21

Gaat prima hoor Knipoog Ik loop zo behoorlijk wat dagen rond en gaat prima

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:46

Even voor de duidelijkheid: ik wil er mee rijden, en ik rijd Western. Knipoog Verder heb ik brede beugels dus ben niet bang om te blijven hangen...
Bedankt voor jullie reacties. (Ook nog mensen negatief...?)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:20

Skinny Jeans? Tong uitsteken
En anders je sokken over je spijkerbroek Lachen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:23

TurdusMerula schreef:
Ik ben benieuwd wie er wel eens met een spijkerbroek in zijn thermolaarzen rijd...

Ik heb br thermolaarzen gekregen van mijn ouders, maar ik rijd Western en dus altijd met een spijkerbroek oid. Ik ben blij dat ik van die rijbroeken af ben. Bloos
Nu vind ik die laarzen wel heel lekker warm, maar vraag ik me erg af of het wel lekker zit met je broek erin gepropt. Ik wil liever niet met rijbroek rijden, het rijdt niet prettig en is ook niet zo warm.
Ik ben dus nogal in dubio of ik de laarzen zal terugbrengen of niet...

Iemand hier bekend mee? Bloos

Ik doe dat. Thermobroek onder de jeans, thermoboots aan en go.............. Tong uitsteken Ofwel een te ruime dat ze over de thermolaarzen heen vallen (de pijpen) ofwel een strakke dat het er goed in kan. Gaat prima hoor! Gewoon lekker boers en natural rijden, heerlijk.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 00:46

Citaat:
Skinny Jeans?
En anders je sokken over je spijkerbroek

Ik rijd met een wijde broek en enkelsokken... Huilen van het lachen

Citaat:
Ik doe dat. Thermobroek onder de jeans, thermoboots aan en go.............. Tong uitsteken Ofwel een te ruime dat ze over de thermolaarzen heen vallen (de pijpen) ofwel een strakke dat het er goed in kan. Gaat prima hoor! Gewoon lekker boers en natural rijden, heerlijk.

Ik zou dan mijn broek erin moeten stoppen, laarzen zijn breed en broek wijd, en ik wil fanatiek blijven rijden; vandaar mijn vraag...

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 00:54

afgelopen weekend heb ik zelfs nog gewoon met spijkerbroek en thermolaarzen gereden Lachen niks mis mee hoor! rijd gewoon goed en het zit niet echt gepropt vind ik (heb wel klitteband bij mn thermolaarzen, dus vet makkelijk!)

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:47

Ik heb het idee dat je dan wel hoge sokken aan moet doen anders gaat het opkruipen. Inmiddels zal je er wel al ervaring mee hebben. Ik hoor het graag of het lekker gaat

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:51

ik rijd er dan niet mee, maar ga wel regelmatig zo naar stal, gaat prima hoor!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:28

Over mijn gewone paardrijbroek doe ik sokken er over heen, dat doe ik ook bij mijn spijkerbroek Ja
Het zit gewoon hetzelfde. Lachen

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:41

AngeliqueB schreef:
Met je jeans in Thermolaarzen gaat prima. Ook zijn de westernbeugels breed zat voor de iets lompere thermolaars.

idd. helemaal mee eens.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:44

yep gewoon de onderkant van je broek om je been draaien zeg maar sokken erover laars aan en rijden maar.... zodra het winter wordt gaan de schoentjes uit en laarzen aan

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:50

S_hartje_R schreef:
AngeliqueB schreef:

idd. helemaal mee eens.

Nou ik zat toch echt bijna vast deze week Nagelbijten / Gniffelen Moet dus mijn beugels niet te ver over mijn voeten doen, had ik met mijn kisten geen last van. Een wijde spijkerbroek kan je er trouwens prima overheen dragen hoor! Ja

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 02:51

Nog even geprobeerd, zonder te rijden uiteraard. De laarzen die ik had waren heel breed, en mijn spijkerbroeken zijn vaak ook wat wijder, dus die zou ik er in moeten dragen. Dat voelde zo al niet zo lekker, en dat leek me met rijden al helemaal niet fijn.
Heb ze dus omgeruild en heb nu mijn oude model stalschoenen weer - in een nieuw jasje. Lachen
Wel bedankt voor alle reacties! Lachen

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:20

Ik heb dat gisteren nog gedaan, en dan dressuurmatig. Ik vind het prima gaan, rijd voor mij eigenlijk niet veel anders, nou moet ik zeggen ik rij liever met rijbroek maar die mening verschilt, maar in thermolaarzen agat bij mij prima, lekker warm Tong uitsteken

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:23

2 weken geleden nog zo gereden, ging prima Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:48

Rijd prima hoor,ik doe de pijpen omslaan en mijn sokken er over heen.Zo zit het mooi strak en aaneen gesloten en blijft alles op zijn plek zitten.Thermolaarzen aan en rijden maar,heerlijk warm.