Lange haren op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Lange haren op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 22:03

Ikzelf heb (al zeg ik het zelf) best lang en dik haar. Mijn haar reikt iets verder dan mijn BH-sluiting.

Als ik op concours ga ga ik me altijd eerst even douchen dan aankleden en dan mijn haren opknotten. En dat laatste daar ben ik altijd het langs mee bezig. Soms wel 20 min. Ik vind het een must dat je haren niet in je gezicht zitten als je een cap op hebt. Daarnaast vind ik losse plukken echt walgelijk.

Ik gebruik altijd een donut met een kralennetje eroverheen. Het grote nadeel is dan wel dat ik een enorme toeter op mijn achterhoofd heb zitten. Maar nu ik gister een perfecte manier heb gevonden om het vast te maken (ik neem die donut en kralennet, 4 elastiekjes, 2 paardenelastiekjes en gemiddeld meer dan 10 schuifjes).

Hoe bevestigen jullie je lange haren?

magic_lover

Re: Lange haren op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:11

ik doe het ook met die donut en en kralennetje.
maar ik heb dan ook niet zo'n dik haar, die donut zorgt ervoor dat ik teminste nog een beetje en knot achterop heb zitten, en niet zo'n miniscuul dinkie Vork

ik doe altijd een staart in, dan die donut erom, haar erom vouwen, stiekje erom zodat het blijft zitten... uitstekende haar erom heen draaien en beetje weg stoppen, dan kralennetje erom, en dan nog een dikke elastiek of band erom, om er een beetje mooi geheel van te maken. Lachen

dan zit het meeste er wel in, heb laagjes dus mijn pony niet, maar die stop ik goed onder de cap...

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:39

Waarom als je zoveel haar hebt, als je zegt nog een donut?
Staart maken waarbij je cap/hoedje nog past, staart draaien en dan om het punt van je stiekje draaien en TADAA een knot die er als donut uitziet. In 5 minuten gepiept. Voor eventuele losse plukjes aan de voorkant wat schuifjes erin stoppen.
En ik heb echt heel veel en heel dik haar, dus dat is geen reden waarom het heel lang zou moeten duren.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:40

idd als je dik en lang haar hebt zou ik ook geen donut meer in doen, maar gewoon van je eigen haar proberen een mooie knot te maken Ja

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:42

Gewoon jezelf vlechten net zoals je paard Haha! Makkelijk en snel, vlecht er in, dubbel vouwen, stiekie er om heen en klaar

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:38

magic_lover schreef:
idd als je dik en lang haar hebt zou ik ook geen donut meer in doen, maar gewoon van je eigen haar proberen een mooie knot te maken Ja

Ik vind dat er prachtig uit zien. Zo´n "klein" drupje op mijn achterhoofd Clown niet voor mij.

Daarnaast. Mijn haren, daar blijft niets inzitten. Heb wel eens met een opgestoken vlecht gereden, maar bij dat doorzitten blijft niets zitten! Zelfs een staart zakt bij mij al uit. Vandaar Knipoog

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:24

Ik heb ook behoorlijk lang, dik en ook nog krullend haar. Ik maakt eerst een vlecht, draaide die vervolgens in een knot. Alle losse plukken inderdaad vastzetten met speldjes. Ik had alleen geen donut, maar een strik met netje Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:47

Ik maak niet eens een knot maar doe gewoon een vlecht in mijn haar, is veel sneller klaar en zit ook netjes.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:11

Dan wel niet voor mezelf, maar voor m'n dochtertjes. Die hebben beide dik lang haar (écht dik!). Als ik een knot zou doen, dan kunnen ze hoogstws. hun cap niet meer op.
Dus die krijgen twee nette vlechten, maar da's natuurlijk leuk voor kids en niet voor de groteren...
Wat ik ook wel eens doe: halverwege neem ik de twee vlechten bijelkaar en vlecht ik ze in één vlecht verder door.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:03

Ik heb haar dat verder reikt dan mijn onderrug, dus lang en ook heel veel.
Ik gebruik ook een donut en kralennetje, maar mijn kralennetje is door de hoeveelheid geknapt. Verdrietig
Mijn moeder doet mijn haar, en ik moet ook altijd gevloek aanhoren als het weer eens niet wil (vaak).

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:10

ik rij dan geen wedstrijden maar gewoonlijk vlecht ik mn lange, dikke haar gewoon. eventueel schuifjes voor de losspringende plukjes en klaar!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:18

Erhm... haar in een staart, donut erin, omvouwen, stiek erover. Even de plukken er rondheen draaien, nog een stiekie, netje erover, stiekie, alles wegwerken en dan een dik elastiek. Geen kralennetje oid.

Vrij simpel dus. Maar zit altijd netjes. Lachen

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:27

Ik maak altijd een vlecht, die rol ik op, stiekje en pareltjesding erom en klaar.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:30

Ik heb m'n haar tot over m'n kont. Ik vlecht het eerst altijd in, dan op/inrollen en goed vast zetten met 5 elastiekjes. Kralennetje er om en die ngo even vast zetten met speldjes, dan kan ik weer even voor uit Lachen

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:18

ik heb veel en dik haar tot net boven mijn bh bandje :p
en ik maak eerst een staart zodat mijn cap nog op kan dan draai ik mijn haar in een dot, doe er nog een elastiekje in, heb van die speciale klemmetjes voor dotjes vast te zetten, zo een stuk of 5 er in, dan mijn netje errond en mijn haar is fel in laagjes geknipt vanvoor dus dat steek ik gewoon allemaal vast met klemmetjes Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:36

een donut met dik haar? vind ik niet echt slim

ik doe altijd een staart, dan een vlecht, dan bind ik het om, doe ik er een elastiek in, dan een kralending, dan weer een elastiek eromheen. dan een paar dikke zwarte banden erom heen en dan blijft het wel zitten, dan is het bij mij al dik zat. heb ongeveer even lang haar als jij, en ook vreselijk dik

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:39

Ik heb ook dik haar en lang haar en gebruik ook een donut. Zelf moetje dan echt geen knot maken dat vind ik er persoonlijk niet uitzien.

ik maak ook eerst een staart dan het elastiek er zo strak mogelijk indraaien ik doe dit trouwens wel met nat haar want als het droog is zak het uit. Dan doe ik ook de donut eroverheen haar eroverheen elastiekje eromheen als ik het dan zelf doe doe ik eerst de eerste haarpluk vast maken dan de andere en ik heb ontzettend veel speltjes in mijn haar en dan het netje eroverheen en dan een grote strik. Ik vind het er altijd wel mooi en netjes eruit zien!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:41

Ik maak een vlecht en vouw die 2x dubbel en daar doe ik een roezel om.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:43

beetje ouderwets maar eerst een vlecht maken, dan een haarnetje daaroverheen (over je hele hoofd, zoals vroeger) en dan met een dikke stiek een knot maken. Zo kan het echt echt echt niet uitzakken en het is zo gemaakt!

ElineTje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:29

Eerst doe ik een paardenelastiekje in m'n haar. Dan heb je gewoon een paardestaart.. Dan maak ik daar een knotje van en doe daar weer een paardenelastiekje omheen. Dan doe ik zo'n donut erom heen en dan zo'n haar netje Knipoog

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:34

Hier nog een met dik en lang haar. Van zo'n donut heb ik nog nooit gehoord? Vroeger met wedstrijden had ik gewoon zo'n standaard wit of zwart haarnetje met een strik erboven. Nog een hele kunst om al je haar erin te proppen : )

edit; Gewoon een mooie dikke lange strakke vlecht vind ik ook best mooi.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:03

Die strikken kunnen tegenwoordig niet meer Evaluna. Haha!

Een wapperende vlecht op de rug vind ik niet netjes.

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:53

Ik frot ze eigenlijk altijd gewoon in een rommelig knotje. Dan doe ik er een netje overheen en er is niemand meer die ziet hoe lelijk het onder dat netje zit Tong uitsteken

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:22

Meestal maak ik een vlecht en sla die dubbel en daar een roezel omheen.

Als ik een donut gebruik komen daar geen speltjes bij te pas (die prikken in m'n kop Haha! )
'k Doe eerst een staart (lekker strak), dan de donut er om.
Vervolgens het haar over de donut verdelen en daar weer een elastiek omheen.
De rest van het haar 'draai' ik losjes tussen mijn hoofd en de donut en vervolgens doe ik daar twee (niet lachen Huilen van het lachen ) afgeknipte pantykousjes over (voet eraf knippen).
Je kunt je haar dan keurig weg werken en het zit als een huis.
Die panty-dingen zijn spotgoedkoop en ik koop donkerblauwe dat past mooi bij mijn jasje Lachen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 19:36

manie schreef:
Meestal maak ik een vlecht en sla die dubbel en daar een roezel omheen.

Als ik een donut gebruik komen daar geen speltjes bij te pas (die prikken in m'n kop Haha! )
'k Doe eerst een staart (lekker strak), dan de donut er om.
Vervolgens het haar over de donut verdelen en daar weer een elastiek omheen.
De rest van het haar 'draai' ik losjes tussen mijn hoofd en de donut en vervolgens doe ik daar twee (niet lachen Huilen van het lachen ) afgeknipte pantykousjes over (voet eraf knippen).
Je kunt je haar dan keurig weg werken en het zit als een huis.
Die panty-dingen zijn spotgoedkoop en ik koop donkerblauwe dat past mooi bij mijn jasje Lachen

Hoe? Haha!

Uitleg inclusief foto's graag Knipoog Snap het niet echt en klinkt heel mooi.