nu maar eens een topic het is te koud om te rijden!
Het is nu -2 graden hier en als ik alleen al naar buiten kijk krijg ik al rillingen en ik moet vandaag dus nog mijn paard rijden
mijn paard reageert altijd heel fris op het koude weer en meestal rijd ik eerst mijn paard warm door zo n 10 a 15 min (ook draven, galopperen e.d.) met een uitrijdeken te rijden(die ook bij de borst dicht zit
) en dan haal ik deken eraf en terwijl hij dan toch al warm is wordt hij dan ineens wel weer fris
met uitstappen doe ik de deken dan weer op
gisteren was het zo koud en ik heb in totaal maar 35 min gereden dat ik deken gewoon de hele tijd opgehouden heb
Ik heb overigens wel de luxe van een binnenbak op mijn pensionstal
ik rijd zelf met een jas aan maar na 15 min a 20 min flink rijden heb ik het wel warm dus de jas gaat dan uit maar als ik daarna ga uitstappen doe ik mijn jas weer snel aan
ik heb een hekel aan de hitte in de zomer maar misschien nog wel meer aan de kou die er nu is
bevroren tenen en bevroren handen want met opzadelen e.d. doe ik mijn handschoenen uit want anders lukt het niet goed
wie heeft er nog meer een hekel aan deze vrieskou en hoe begin je en einig je met je training (met uitrijdeken of zonder ) meteen draven of eerst goed stappen enz enz
.