Tegen betaling andermans paarden binnen/buiten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Tegen betaling andermans paarden binnen/buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:30

Sinds een tijdje zet ik thuis andermans (pension) paarden tegen betaling buiten en/of binnen in de paddocks.
Maar aangezien de stalling nog al eens wisselt en de nieuwe mensen ook steeds meer gebruik willen maken van mijn diensten, word het een aardige organisatie.

Ik vraag nu 30 euro per maand (1 euro per dag), daarbij heb ik het liefst dat de eigenaar ze zelf binnen komt zetten. Omdat ik van mening ben dat de eigenaar ook zelf moet komen.
Maar het is dus dezelfde prijs, alleen buiten zetten is 30 euro en buiten en binnen zetten 30 euro.. Dat is natuurlijk niet helemaal correct.
Maar bv nu 1 van de paarden die ik alleen buiten zet, zet ik ook regelmatig binnen, omdat ik hem niet alleen wil laten staan.

Hoe kan ik dit het beste regelen?
Gewoon 30 euro per maand houden ongeacht binnen en/of buiten zetten en dan goed afspreken dat de nieuwe mensen dat ze echt zelf bepaalde dagen/delen binnen zetten? Of meer vragen en dan helemaal zelf binnen en buiten zetten?
Eigenlijk hoef ik er opzich niet heel veel paarden meer bij voor elke dag, want ik moet het 's ochtends allemaal voor m'n schooltijd plannen..

Anoniem

Re: Tegen betaling andermans paarden binnen/buiten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:33

ik zou meer vragen en dan de paarden binnen en buiten zetten, dan zit je niet met het idee dat de één meer betaald terwijl die het paard zelf binnen haald, halen ze het paard wel zelf binnen is dat hun eigen keus Lachen je bent er zelf ook tijd aan kwijt. je zou 2 euro per dag kunnen vragen bijv.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:34

Het kan zijn dat ik je niet helemaal volg hoor,
Maar ze betalen bij jou dus pensiongeld, en dan ook nog 1 euro per dag voor het binnen/buitenzetten?
Ik zou hier zoiezo niet extra voor gaan betalen, dit vind ik gewoon iets wat bij de diensten van een pensionstal hoort en als ze me daar 1 euro voor gingen vragen dan zou ik even heel raar staan te kijken Tong uitsteken
(misschien je pensiongeld wat omhoog, en dit onderdeel van de dienst maken?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:37

Elma_ schreef:
Maar ze betalen bij jou dus pensiongeld, en dan ook nog 1 euro per dag voor het binnen/buitenzetten?
Ik zou hier zoiezo niet extra voor gaan betalen, dit vind ik gewoon iets wat bij de diensten van een pensionstal hoort en als ze me daar 1 euro voor gingen vragen dan zou ik even heel raar staan te kijken Tong uitsteken

zoveel winst maakt een pensionstal niet, dus zo raar is het niet hoor.. bij de rest zijn de kosten er vaak al bij in gerekent zodat het niet apart gerekend hoeft te worden.. de prijzen van zelf uitmesten, of laten uitmesten verschillen toch ook? dus waarom van het binnen en buiten zetten niet? Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:38

Ik zou bijv voor ook het binnen halen, dan het dubbele vragen/ je loopt ten slotten 2 keer per dag met zo'n paard.

Is nou idd zo dat het een keer zo uitkomt dat het paard wat eigenlijk door zn eigenaren binnen gezet zou worden, in zn eentje overblijft, zou ik daar niet heel moelijk over doen.
Tenzij het natuurlijk iedere keer gebeurd bij hetzelfde paard...

@Elma_ Wij betalen ook extra om de paarden buiten te laten zetten of in de molen te laten zetten...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:39

dees_daan schreef:
Elma_ schreef:

zoveel winst maakt een pensionstal niet, dus zo raar is het niet hoor.. bij de rest zijn de kosten er vaak al bij in gerekent zodat het niet apart gerekend hoeft te worden.. de prijzen van zelf uitmesten, of laten uitmesten verschillen toch ook? dus waarom van het binnen en buiten zetten niet? Lachen

Heb je een punt Ja
Maar ik weet dus niet of ik helemaal goed begrepen heb of het haar pensionstal betreft, of dat ze het op een stal doet waar ze staat oid..

In dat eerste geval lijkt me voor alle diensten een prijs maken, zo houd je het lijkt me een stuk overzichtelijker,
in het 2e geval, zou ik er niet eens aan beginnen Clown Maar lijkt me als je het dan toch zelf wilt, dat 1 euro per dag redelijk klinkt?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:44

wij betalen 25euro in de maand om de paarden in de molen te laetn zetten van ma t/m vrijdag
Is ook ongeveer een euro per keer...

EDIT: wij betalen het wel aan de PH
Laatst bijgewerkt door Raja op 12-12-08 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:45

Sja 60 euro per maand voor het binnen of buiten zetten, ik zou het lekker zelf doen. Maar het is wel makkelijker voor de mensen met minder tijd door werk of school. Persoonlijk zou ik er 50 euro van maken per maand. Is een makkelijk bedrag en gezien je eigenlijk al bezig bent, maken die drie paarden extra naar binnen gooien niet zo uit denk ik. Aan de andere kant is het jouw tijd..dus als jij het dubbele wilt vragen van de dertig die ze al betalen, dan zou ik dat gewoon doen. Het is wat de gek ervoor geeft.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:46

Maar dan wel het dubbele voor een dubbele handeling.
Dat is i.m.o gewoon redelijk.
Kost haar ook dubbel zo veel tijd.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:49

Raja, wat jij zegt, daarom lijkt t me ook zo onhandig er een aparte dienst van te maken.. kun je dan niet beter gewoon 50 euro per maand (ik noem ook wat) er bovenop doen en dan onderdeel van de dienst maken? Zo voorkom je een hoop discussies, en wordt het gewoon een routine...
Elke keer maar gaan afwachten wie het zelf komt doen en wie niet lijkt me echt geen doen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:50

Hmm ik stop dat gewoon bij het stalgeld in. Ik zet 's ochtends alles buiten en 's avonds alles binnen. Doe ik trouwens toch liever zelf, dat komt alles in de goede box, kan ik rustig de dekens afhalen en nog even kijken of alles klopt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:51

duidelijke afspraken maken evt met contractje
binnen of buiten zetten = 30 euro
binnen en buiten zetten = 50 euro

wanneer de eigenaar jou beide laat doen en het zelf een x doet dan natuurlijk geen reductie op het geld want het is keus van de eigenaar om het paard eerder binnen te halen

trouwens bij ons op pension moet je het allemaal zelf doen dus zo gek is het niet hoor

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:56

Elma_ schreef:

Dat verschilt per stal hoor! Maakt ook niet uit, zolang het maar duidelijk is voor iedereen. het kan niet zo zijn dat als het eerst service was, het later geld gaat kosten. Maar als iemand het altijd zelf deed, of iemand komt nieuw op stal, kan je het heel goed aanbieden als een extra dienst die betaald moet worden.

Bij ons is een stapmolen die ook niet in het standaard pakket zit; kost 26 euro per maand extra om ze 5 x per week aan de stapmolen te laten zetten. Bij andere stallen zit het er bij in.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:06

Elma_ schreef:
Raja, wat jij zegt, daarom lijkt t me ook zo onhandig er een aparte dienst van te maken.. kun je dan niet beter gewoon 50 euro per maand (ik noem ook wat) er bovenop doen en dan onderdeel van de dienst maken? Zo voorkom je een hoop discussies, en wordt het gewoon een routine...
Elke keer maar gaan afwachten wie het zelf komt doen en wie niet lijkt me echt geen doen..

Wij betalen het wel apart, het is een extra service en niet iedereen wil daar gebruik van maken.
Ik denk ook dat je dat zo moet houden.
En dan ook het verschil moet maken tussen alleen buiten of alleen binnen en Buiten en binnen zetten.

Ik zou wel heel duidelijke afspraken maken met de pesion klanten.
Of het een of het ander en niet de ene dag dit en de andere dag dat...
Dan weet je ok niet meer waar je aan toe bent...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:11

Raja schreef:
Elma_ schreef:

Wij betalen het wel apart, het is een extra service en niet iedereen wil daar gebruik van maken.
Ik denk ook dat je dat zo moet houden.
En dan ook het verschil moet maken tussen alleen buiten of alleen binnen en Buiten en binnen zetten.

Ik zou wel heel duidelijke afspraken maken met de pesion klanten.
Of het een of het ander en niet de ene dag dit en de andere dag dat...
Dan weet je ok niet meer waar je aan toe bent...

Je kan van mensen toch niet verwachten dat ze 7 dagen per week om 8 uur aanwezig zijn om paarden buiten te zetten en om half 5 om ze weer binnen te halen?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:23

Caira schreef:
Je kan van mensen toch niet verwachten dat ze 7 dagen per week om 8 uur aanwezig zijn om paarden buiten te zetten en om half 5 om ze weer binnen te halen?

Nee natuurlijk niet, maar en zijn mensen die dat wel doen!!
Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat het als een extra dienst wordt gezien.
Wij hebben bijna 100 paarden op stal staan.
Weet je hoeveel arbeidsuren het kost om die paarden dan iedere dag buiten en binnen te zetten of een uur in de stapmolen te hebben?

Er zijn mensen die niet willen dat een ander hun paard buiten zet of het onderling regelen en dan vind ik het onzin dat er een bedrag bovenop de pensionstalling komt, terwijl het gaat om een extra dienst/service, hoe je het ook wilt noemen.

er zijn en blijven altijd mensen die daar over gaan zeuren, want dan betalen zij ook ineens 30euro extra in de maand voor iets waar ze geen gebruik van maken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:27

hmm noem mij dan ouderwets, als ik het niet doe betekent dat dus dat de paarden soms binnen blijven staan en dat vind ik niet kunnen. En buiten dat ik dat niet vind kunnen, ik denk ook niet dat het bevordelijk is voor mijn stallen als er 1 paard binnen blijft staan. de extra tijd ben ik dan ook nog kwijt omdat ik dan toch nog naar de stal moet lopen om daar te voeren ipv buiten.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:31

Caira schreef:
hmm noem mij dan ouderwets, als ik het niet doe betekent dat dus dat de paarden soms binnen blijven staan en dat vind ik niet kunnen. En buiten dat ik dat niet vind kunnen, ik denk ook niet dat het bevordelijk is voor mijn stallen als er 1 paard binnen blijft staan. de extra tijd ben ik dan ook nog kwijt omdat ik dan toch nog naar de stal moet lopen om daar te voeren ipv buiten.

Het is toch aan iedere pesion klant zelf de keuze of ze dat paard wel of niet buiten willen hebben???
En door een ander???
En of ze daar voor willen betalen of niet???

Niet ieder paard KAN in de molen en niet ieder paard MAG de hele dag buiten.

Het is dan toch onzin de pensionprijs omhoog te gooien voor iets waar niet iederen gebruik van WIL of KAN maken?????

Ik begrijp jouw kant ook wel, maar het is niet altijd zo zwart-wit...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:33

En trouwens, door de stallen lopen met een bikskar kost toch echt wat minder tijd dan 100 paarden 1 voor 1 aan een halsterje naar het land brengen Clown

ook 10 paarden 1 voor 1 naar het land brengen kost al meer tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:34

Raja schreef:
Caira schreef:

Het is toch aan iedere pesion klant zelf de keuze of ze dat paard wel of niet buiten willen hebben???
En door een ander???
En of ze daar voor willen betalen of niet???

Niet ieder paard KAN in de molen en niet ieder paard MAG de hele dag buiten.

Het is dan toch onzin de pensionprijs omhoog te gooien voor iets waar niet iederen gebruik van WIL of KAN maken?????

Ik begrijp jouw kant ook wel, maar het is niet altijd zo zwart-wit...

Zoals Raja al aangeeft zijn er paarden die niet de hele dag naar buiten kunnen.
Mijn paard kon niet de hele dag naar buiten ivm arthrose en koliek.
Dan zou ik niet voor een dienst willen betalen die ik niet gebruik.

Als je het apart houdt kan iedereen zelf kiezen om er gebruik van te maken of niet.
Eigen keuze of je je paard binnen wil houden of niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:37

hmm ik voer minimaal 5x per dag hooi, geloof mij elke keer apart naar stal lopen dat kost meer tijd dan een paard buiten zetten.

En daarnaast, ik kan toch niet 7 paarden buiten zetten en 1 binnen laten staan? Ik neem aan dat een GOEDE pensionstal zorgt dat een paard minimaal 7 uur per dag buiten kan staan.

Natuurlijk is het niet zwart wit, maar dat vind ik het hebben van een pensionstal ook niet! Het is geen vetpot en je moet het ook niet doen om snel geld te verdienen. Je zult ook hart voor paarden moeten hebben, en voor mij betekent dat ook dat ik die paar meter zelf wel loop om dat paard buiten te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:42

Caira schreef:
hmm ik voer minimaal 5x per dag hooi, geloof mij elke keer apart naar stal lopen dat kost meer tijd dan een paard buiten zetten.

En daarnaast, ik kan toch niet 7 paarden buiten zetten en 1 binnen laten staan? Ik neem aan dat een GOEDE pensionstal zorgt dat een paard minimaal 7 uur per dag buiten kan staan.

Natuurlijk is het niet zwart wit, maar dat vind ik het hebben van een pensionstal ook niet! Het is geen vetpot en je moet het ook niet doen om snel geld te verdienen. Je zult ook hart voor paarden moeten hebben, en voor mij betekent dat ook dat ik die paar meter zelf wel loop om dat paard buiten te zetten.

Dat is toch aan de eigenaar van het paard om te beslissen?
Ik zou die van mij liever alleen binnen hebben staan dan dat ik hem na 7 uur kats kreupel uit de wei trek.

Ik denk dat een GOEDE pensionstal kijkt naar de behoeften van paard EN eigenaar!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:43

maar wat ik dus al aangaf caira, NIET ieder paard KASN/MAG de hele dag naar buiten!!!
Hoe los je dat dan op??

En als ik het goed begrijp gaat het in jouw geval om 8 paarden.
Ik heb het over 100 paarden!

En nee, bij onze pensionstal kunnen ze in winter niet voor zo'n lange periode naar buiten.

Maar ze kunnen wel een uur in de molen en ze kunnen ook een uur in d zandpaddock, maar dat moet je wel zelf doen,w ant ze gaan niet 100paarden 1 voor 1 een uurtje in de zadnpaddock zetten omdat daar gewoon de tijd niet voor is.. klaar....

En het gaat ook niet om snel geld verdienen, het gaat om de arbeidsuren die ze daar van moeten betalen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:43

_Anca_ schreef:
Caira schreef:

Dat is toch aan de eigenaar van het paard om te beslissen?
Ik zou die van mij liever alleen binnen hebben staan dan dat ik hem na 7 uur kats kreupel uit de wei trek.

Ik denk dat een GOEDE pensionstal kijkt naar de behoeften van paard EN eigenaar!

Juist _Anca_

Een goede pesionstal kijkt naar de behoeften van paard EN eigenaar

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:45

waarom zou een paard in een weide direct kreupel worden? Wat een BS, desnoods zet je een draadje, zet je hem in een uitloopstal of op het erf

Maar ik lees het al, dit is zinloos. Jullie zijn nog van de stempel die het aanvaardbaar vind om een paard 22 uur per dag op te sluiten in een betonnen doos van 3 bij 3, blegh.