Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
je bent er zelf ook tijd aan kwijt. je zou 2 euro per dag kunnen vragen bijv. 
Elma_ schreef:Het kan zijn dat ik je niet helemaal volg hoor,
Maar ze betalen bij jou dus pensiongeld, en dan ook nog 1 euro per dag voor het binnen/buitenzetten?
Ik zou hier zoiezo niet extra voor gaan betalen, dit vind ik gewoon iets wat bij de diensten van een pensionstal hoort en als ze me daar 1 euro voor gingen vragen dan zou ik even heel raar staan te kijken
(misschien je pensiongeld wat omhoog, en dit onderdeel van de dienst maken?)

dees_daan schreef:Elma_ schreef:Het kan zijn dat ik je niet helemaal volg hoor,
Maar ze betalen bij jou dus pensiongeld, en dan ook nog 1 euro per dag voor het binnen/buitenzetten?
Ik zou hier zoiezo niet extra voor gaan betalen, dit vind ik gewoon iets wat bij de diensten van een pensionstal hoort en als ze me daar 1 euro voor gingen vragen dan zou ik even heel raar staan te kijken
zoveel winst maakt een pensionstal niet, dus zo raar is het niet hoor.. bij de rest zijn de kosten er vaak al bij in gerekent zodat het niet apart gerekend hoeft te worden.. de prijzen van zelf uitmesten, of laten uitmesten verschillen toch ook? dus waarom van het binnen en buiten zetten niet?

Maar lijkt me als je het dan toch zelf wilt, dat 1 euro per dag redelijk klinkt? 

Elma_ schreef:Het kan zijn dat ik je niet helemaal volg hoor,

Elma_ schreef:Raja, wat jij zegt, daarom lijkt t me ook zo onhandig er een aparte dienst van te maken.. kun je dan niet beter gewoon 50 euro per maand (ik noem ook wat) er bovenop doen en dan onderdeel van de dienst maken? Zo voorkom je een hoop discussies, en wordt het gewoon een routine...
Elke keer maar gaan afwachten wie het zelf komt doen en wie niet lijkt me echt geen doen..
Raja schreef:Elma_ schreef:Raja, wat jij zegt, daarom lijkt t me ook zo onhandig er een aparte dienst van te maken.. kun je dan niet beter gewoon 50 euro per maand (ik noem ook wat) er bovenop doen en dan onderdeel van de dienst maken? Zo voorkom je een hoop discussies, en wordt het gewoon een routine...
Elke keer maar gaan afwachten wie het zelf komt doen en wie niet lijkt me echt geen doen..
Wij betalen het wel apart, het is een extra service en niet iedereen wil daar gebruik van maken.
Ik denk ook dat je dat zo moet houden.
En dan ook het verschil moet maken tussen alleen buiten of alleen binnen en Buiten en binnen zetten.
Ik zou wel heel duidelijke afspraken maken met de pesion klanten.
Of het een of het ander en niet de ene dag dit en de andere dag dat...
Dan weet je ok niet meer waar je aan toe bent...

Caira schreef:Je kan van mensen toch niet verwachten dat ze 7 dagen per week om 8 uur aanwezig zijn om paarden buiten te zetten en om half 5 om ze weer binnen te halen?

Caira schreef:hmm noem mij dan ouderwets, als ik het niet doe betekent dat dus dat de paarden soms binnen blijven staan en dat vind ik niet kunnen. En buiten dat ik dat niet vind kunnen, ik denk ook niet dat het bevordelijk is voor mijn stallen als er 1 paard binnen blijft staan. de extra tijd ben ik dan ook nog kwijt omdat ik dan toch nog naar de stal moet lopen om daar te voeren ipv buiten.

Raja schreef:Caira schreef:hmm noem mij dan ouderwets, als ik het niet doe betekent dat dus dat de paarden soms binnen blijven staan en dat vind ik niet kunnen. En buiten dat ik dat niet vind kunnen, ik denk ook niet dat het bevordelijk is voor mijn stallen als er 1 paard binnen blijft staan. de extra tijd ben ik dan ook nog kwijt omdat ik dan toch nog naar de stal moet lopen om daar te voeren ipv buiten.
Het is toch aan iedere pesion klant zelf de keuze of ze dat paard wel of niet buiten willen hebben???
En door een ander???
En of ze daar voor willen betalen of niet???
Niet ieder paard KAN in de molen en niet ieder paard MAG de hele dag buiten.
Het is dan toch onzin de pensionprijs omhoog te gooien voor iets waar niet iederen gebruik van WIL of KAN maken?????
Ik begrijp jouw kant ook wel, maar het is niet altijd zo zwart-wit...
Caira schreef:hmm ik voer minimaal 5x per dag hooi, geloof mij elke keer apart naar stal lopen dat kost meer tijd dan een paard buiten zetten.
En daarnaast, ik kan toch niet 7 paarden buiten zetten en 1 binnen laten staan? Ik neem aan dat een GOEDE pensionstal zorgt dat een paard minimaal 7 uur per dag buiten kan staan.
Natuurlijk is het niet zwart wit, maar dat vind ik het hebben van een pensionstal ook niet! Het is geen vetpot en je moet het ook niet doen om snel geld te verdienen. Je zult ook hart voor paarden moeten hebben, en voor mij betekent dat ook dat ik die paar meter zelf wel loop om dat paard buiten te zetten.

_Anca_ schreef:Caira schreef:hmm ik voer minimaal 5x per dag hooi, geloof mij elke keer apart naar stal lopen dat kost meer tijd dan een paard buiten zetten.
En daarnaast, ik kan toch niet 7 paarden buiten zetten en 1 binnen laten staan? Ik neem aan dat een GOEDE pensionstal zorgt dat een paard minimaal 7 uur per dag buiten kan staan.
Natuurlijk is het niet zwart wit, maar dat vind ik het hebben van een pensionstal ook niet! Het is geen vetpot en je moet het ook niet doen om snel geld te verdienen. Je zult ook hart voor paarden moeten hebben, en voor mij betekent dat ook dat ik die paar meter zelf wel loop om dat paard buiten te zetten.
Dat is toch aan de eigenaar van het paard om te beslissen?
Ik zou die van mij liever alleen binnen hebben staan dan dat ik hem na 7 uur kats kreupel uit de wei trek.
Ik denk dat een GOEDE pensionstal kijkt naar de behoeften van paard EN eigenaar!