Help, waterdicht als een emmer!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Help, waterdicht als een emmer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:25

Goedemiddag, ik heb een probleem, mijn winterdeken met hals loopt ineens door op de naden en droogt niet meer (ja na 1 week ophangen, duurt te lang dus) ik heb een geschoren quartertje met maatje 185 dus geen vreemde maat en ik kan op zich dus voor alle dekens gaan kijken.

MAAR ik zoek een deken die een aantal jaren meekan, die echt zo gruwelijk waterdicht is dat ik er bij wijze van spreken de slang op kan zetten en mijn paard nog droog blijft en de deken ook, ik heb het helemaal gehad met al die lekjes in de dekens bij een minimaal buitje sneeuw al, terwijl het aangeprezen staat alszijnde waterdicht! Vork

help help help dus, ik ga woensdagochtend kijken bij ons in de buurt.

eisen: deken met hals, 200 grams voering, het liefst kliksluitingen bij borst maar dat is een detail, staartflap en natuurlijk kruissingels en bilkoorden en meeeeggaaaa waterdicht dus!

bedankt voor de hulp alvast!

grauwman

Re: Help, waterdicht als een emmer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:28

Amigo met vaste hals of amigo met separate hals

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:29

ik ben zelf erg tevreden over de imperial riding tornado.
mijn 3 jarige is nog geen 1 keer doorgelekt terwijl ze hele dagen in de regen heeft buiten gestaan Ach gut

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:29

Bucas dekens, heb hem al drie jaar en hij is nog steeds waterdicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:32

Dekens van horseware: prima waterdicht! Lachen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:34

Sowieso de Horseware dekens. (Amigo - goedkoopste, Rhino - gemiddelde en Rambo - duurste prijsklasse.) Ik ben erg blij met onze Rhino dekens. De eerste Rhino's die we hadden zijn 6 jaar meegegaan en die zijn nu eigenlijk nog helemaal goed, alleen is de voering was dunner geworden. We hebben dit jaar dan ook weer een stel nieuwe dekens gekocht. De paarden staan de hele dag buiten, ook in rotweer en onder deze dekens zijn ze nog nooit nat geworden. Ook niet vochtig. En wat belangrijk is, de dekens ademen goed, zodat de paarden er niet onder gaan zweten.
De medium varanten zijn volgens mij 200 gram.
Minpunten (voor jou): geen bilkoorden, maar één koord achter de kont langs en niet met kliksluitingen bij de borst, als ik daar hetzelfde onder versta als jij.

Verder vind ik Bucas ook een goed dekenmerk. Ja

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:36

Als de deken "echt naden" heeft, kan ie volgens mij ook niet waterdicht zijn. Mijn paarden hebben allemaal waterdichte dekens op en nergens op de rug of dergelijke zijn naden...
De pagony dekens bevallen mij erg goed. Ze zijn goed waterdicht, en gaan toch wel een jaar of drie mee. Bovendien zijn ze ook goed betaalbaar. Haha!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:38

_Lorette_ schreef:
Sowieso de Horseware dekens. (Amigo - goedkoopste, Rhino - gemiddelde en Rambo - duurste prijsklasse.) Ik ben erg blij met onze Rhino dekens. De eerste Rhino's die we hadden zijn 6 jaar meegegaan en die zijn nu eigenlijk nog helemaal goed, alleen is de voering was dunner geworden. We hebben dit jaar dan ook weer een stel nieuwe dekens gekocht. De paarden staan de hele dag buiten, ook in rotweer en onder deze dekens zijn ze nog nooit nat geworden. Ook niet vochtig. En wat belangrijk is, de dekens ademen goed, zodat de paarden er niet onder gaan zweten.
De medium varanten zijn volgens mij 200 gram.
Minpunten (voor jou): geen bilkoorden, maar één koord achter de kont langs en niet met kliksluitingen bij de borst, als ik daar hetzelfde onder versta als jij.

Verder vind ik Bucas ook een goed dekenmerk. Ja

haha ja die klikkertjes zijn handiger als die vervelende gespen.
ik heb een paard dat ineens veranderd in een draak als je te lang bij zijn borst loopt te punniken en hij haat dekens en zadels, als hij die ziet word hij al bozig, ik heb daar nooit echt een boodschap aan alleen voel ik met niet helemaal lekker op mn gemak als ik sta te pielen met die gespen en koude handjes haha.

ja wilde voor een rambo quarterhorse gaan maar de hele wereld is leeggekocht geloof ik.
arthur (vorstenbosch arthurs western store) heeft ze niet meer, paardendrogist pas weer in mei 2009!!! en in ierland ook pas februarie 2009 Verdrietig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:41

aliealie schreef:
De pagony dekens bevallen mij erg goed. Ze zijn goed waterdicht, en gaan toch wel een jaar of drie mee. Bovendien zijn ze ook goed betaalbaar.

een jaar of 3? dan heb je echt geluk! bij mij redden ze niet eens 1 heel seizoen Clown

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:42

aliealie schreef:
Als de deken "echt naden" heeft, kan ie volgens mij ook niet waterdicht zijn. Mijn paarden hebben allemaal waterdichte dekens op en nergens op de rug of dergelijke zijn naden...
De pagony dekens bevallen mij erg goed. Ze zijn goed waterdicht, en gaan toch wel een jaar of drie mee. Bovendien zijn ze ook goed betaalbaar. Haha!

ja precies die naden zijn de boosdoeners inderdaad, je schijnt ook getapete naden te hebben whatever it may be.
mijn deken die nu lekt heeft geen rugnaden verder alleen een naad om hals en deken goed aan elkaar te verbinden, zijn er dekens met hals die ook geen hals-verbindingsnaad hebben? x

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:44

bucas deken daar zweren wij bij *LOL*
maar dat mag ook wel voor die centjes:o

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:46

marrianne schreef:
bucas deken daar zweren wij bij *LOL*
maar dat mag ook wel voor die centjes:o

welke prijsklasse vallen die dan? kijk als die jaren meegaan, dan vind ik het niet erg natuurlijk, voor die rambo QH zou ik ook zo 200 euro neertellen, het is wel veel geld in een keer maar verdeeld over een paar jaar vind ik het niet erg. en met paarden weet je het nooit, moet wel mn mooie split ear hoofdstel even op de lange baan schuiven door dit onverwachte lek-probleem maar dat overleven we wel weer.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:55

de rambo quarter horse medium
of de rhino wug medium. (met kleine hals)

fijne dekens! De rambo ken ik niet precies, maar dat zijn de beste dekens!

Geen pagony, vantaggio, QHP, HH, premiere en alles, dat is rommel vind ik. Waarvan HH nog het beste is wat mij betreft. Bucas is heel goed waterdicht maar niet breed genoeg voor jou denk ik. (voor je paard dan...)

edit: beide dekens die ik noem, zag ik net nog bij paardendrogist, ook die quarter deken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:57

doe mij maar everline's
tot nu toe de enige deken die op mijn paarden lekker blijft liggen
die voor onze shetter hebben we nu ook al ruim 3 jaar
en nog steeds waterslang waterdicht en heel

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:06

rakni schreef:
de rambo quarter horse medium
of de rhino wug medium. (met kleine hals)

fijne dekens! De rambo ken ik niet precies, maar dat zijn de beste dekens!

Geen pagony, vantaggio, QHP, HH, premiere en alles, dat is rommel vind ik. Waarvan HH nog het beste is wat mij betreft. Bucas is heel goed waterdicht maar niet breed genoeg voor jou denk ik. (voor je paard dan...)

edit: beide dekens die ik noem, zag ik net nog bij paardendrogist, ook die quarter deken.

ja ze staan daar ook te koop maar bij levertijd staat mei 2009 vandaar Knipoog

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:34

Rianneke schreef:
aliealie schreef:
De pagony dekens bevallen mij erg goed. Ze zijn goed waterdicht, en gaan toch wel een jaar of drie mee. Bovendien zijn ze ook goed betaalbaar.

een jaar of 3? dan heb je echt geluk! bij mij redden ze niet eens 1 heel seizoen Clown

Gelukkig heb ik geen "slopers" van paarden, na een jaar of drie zijn de dekens ook nog wel heel maar wordt de waterdichtheid wel minder. Mijn oude kwpn-er heeft er eentje met hals (er aan vast), ik geloof dat deze vorig jaar 100 euro kostte.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:53

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:56

Ik heb eigenlijk nooit last van lekkende waterdichte dekens.
Heb nu een Rambo (2e seizoen).
Harry Hose, Mr Ed, eigen merk Divoza ging ook altijd goed.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 09:12

Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!!! Ik ga morgen met mijn verzamelde info de eigenaar van de ruitersportzaak bestoken en hem het hemd van het lijf vragen en ik zal zorgen dat ik waterdicht-garantie op een briefje meekrijg haha, want zoals je ziet zit er heeeel veeel verschil in!

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:24

Als je paard ongeduldig wordt van sluitingen vastmaken, maak ze dan van tevoren vast en doe 'm om zoals bij een hengstendeken over z'n hoofd. Werkt bij mijn ongeduldige Fjorden prima!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:17

Naisven schreef:
Als je paard ongeduldig wordt van sluitingen vastmaken, maak ze dan van tevoren vast en doe 'm om zoals bij een hengstendeken over z'n hoofd. Werkt bij mijn ongeduldige Fjorden prima!

Ja precies doe ik meestal ook wel, al mijn zweetdekens enzo zitten vast aan de voorkant en die trek ik gewoon over zijn hoofd aan.
Maar die zware winterdeken heeft een hals en dat werkt niet zo lekker als je dat over zijn hoofd doet, komt er zo'n verontwaardigd paardenkoppie uit die mega-deken na vijf minuten zoeken naar het hoofdgat hahaha.
Hij word niet zozeer ongeduldig, hij gaat in de ronte bijten en dreigementen uitvoeren, beetje jammer maar negeren werkt goed en als hij het (zo nu en dan) echt even probeert omdat ik loop te pielen met die sluitinkjes dan ik een hand omhoog meestal voldoende gelukkig, draakjes zijn het! Vork

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:20

Weatherbeeta heeft ook hele fijne waterdichte dekens.
met een hele grote staartflap, ik vind deze ideaal

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:24

Voor onze lekkere brede fries hebben we nu een Bucas Smartex Rain Big Neck. Geen andere deken paste haar om haar schouders, maar deze zit perfect! Kostte € 165,- (alleen met fleecevoering), maar deze deken is super waterdicht en zit als gegoten!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:54

ik zou als ik jou was geen: amigo, bucas ofdegelijke nemen. Hier zitten GEEN loopsplitten is, wel een kleine voor gevoormde schouder, maar dit helpt de schuurplekken niet te voorkomen.

Als je paard alstijd buiten staat, en dus veel loopt. zou ik deze niet kiezen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:59

Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Die loopsplitten hoeven ook niet op de deken van ons. Omdat ie bij het schouder zo mooi valt en bij de borst veel ruimte laat geeft dit met lopen geen problemen. die van ons staat er (zelfs met dit heerlijke weer Boos! ) mee buiten van 7.00 tot 16.30. geen problemen met schuurplekken en ook absoluut geen nat paard Lachen