Handschoenen roeckl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Handschoenen roeckl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:31

Aangezien ik eerder nooit met handschoenen reed maar nu eigenlijk altijd wil ik toch eens goede rijhandschoenen aanschaffen.
Ik denk dat ik voor de roeckl ga, maar wil even zeker weten of deze dus ook echt lang mee gaan naar regelmatig (zeg maar elke dag) gebruik.
Hoelang kunnen jullie er gemiddeld mee als je ze ook zo vaak gebruikt?

Cardy

Re: Handschoenen roeckl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:33

Ik doe er gemiddeld een jaartje mee, soms wat korter dus 10 tot 12 maanden.

Vind ze echt super! Geen blaren meer en zitten echt heel erg lekker.
Ik heb de ongevoerde. Ook voor in de winter, geen last van koude handen ondanks dat ik niet de gevoerde heb.

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:36

heeeeeeeerlijke handschoenen ik doe er een maand of zes mee maar ik rijd 4 paarden per dag en heb iets te lange nagels waardoor ze sneller bovenaan stuk gaan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:36

Zijn ook echt mijn hanschoenen. Vind ze zalig zitten en goede grip geven zonder dat je het gevoel hebt handschoenen aan te hebben. Bij dagelijks gebruik doe ik er ook ongeveer 1 jaar mee.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:38

Heerlijke handschoenen vind ik het, net een 2de huid, ze gaan bij mij ong een jaartje mee bij intensief gebruik

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:13

Oke bedankt. Ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen, een half jaar vind ik wel een beetje kort maargoed we zullen het zien, hoop toch wel dat ze minimaal een jaar mee gaan maargoed... iedereen rijd natuurlijk weer anders. Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:33

Hmmm.. bij mij waren ze met 4 weken stuk bij 4 paarden per dag. Ik heb ze ook veel op stal aan, dat wel, maar had er toch meer van verwacht.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:12

Rytm schreef:
Hmmm.. bij mij waren ze met 4 weken stuk bij 4 paarden per dag. Ik heb ze ook veel op stal aan, dat wel, maar had er toch meer van verwacht.

trek je hard aan de teugels dan? Vork

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:28

Ik vind het heerlijke handschoenen. Ik heb ze de hele dag aan op mn stage enzo en heb ze toch al meer dan n jaar.
Het zijn de enige handschoenen waar ik mee kan rijden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:29

Henrieke schreef:
Rytm schreef:

Ja dat zal het zijn. Rolleyes

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:30

Ik gebruik ze dagelijks. Naar verloop van tijd gaan ze misschien iets slijten (in de zin dat ze een beetje kaal worden) maar ik heb ze al een hele poos en zijn nog steeds heel. Echte aanrader Ja

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:12

heeft er hier ook iemand ervaring met de roeckl suprema (winter).
Heb na een buitenrit (ong. 1,5 tot 2 uur) altijd koude handen en ben nu van plan om de suprema te kopen, maar zijn deze echt warm?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:14

Ik heb de winteruitvoering van Sinterklaasje gekregen, ze zijn súper! Geen koude handen meer op stal Haha! Normaal vallen mn vingers er al af na een half uur, maar deze dingen zijn zo lekker warm Lovers

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:33

Henrieke schreef:
Rytm schreef:

Nou ik kan je vertellen, dat is bij mij ook zeker niet het geval.
Ik heb eerst handschoenen van Global gekocht omdat ik Roeckl te duur vond. Na 3x rijden zaten de gaten erin. En niet alleen tussen mijn pink en ringvinger maar ook bij mijn pink. Ik terug naar de winkel en toen heb ik wel Roeckl handschoenen gekocht. Waren €50. Ik rij daar nu ong. 3 maanden mee en de stof begint al erg dun te worden en de schubben van het materiaal laten al los. Ik weet nu niet of ik nu weer terug moet gaan want gaatjes zitten er nog niet in. En trekken komt echt niet bij mij voor! Mijn pony is licht op de hand en rij lekker ontspannen.
Waar het misschien wel aan kan liggen is dat ik met stoffen teugels met stops rij. Rijden jullie daar ook mee en zou dit het probleem kunnen zijn?
Maar ik vind Roeckl dus nog niet echt geweldig. Ik heb trouwens de Swarovski uitvoering.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:36

Ik heb al jaren roeckl light grip en vind ze super.
In de tijd dat ik op stal werkte reed ik meerdere paarden en dus meerdere uren per dag heb ze zeker 1,5 jaar gehad, toen zijn ze gejat...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:09

Hmm oke, nouja 3 maanden is idd ook wel erg snel.

Was ook maar een grapje van dat trekken maar sommige mensen die kunnen ook wel flink (onbewust) trekken en sommige mensen geven het misschien ook wel toe van zichzelf dat ze dat doen dus ja, kan het altijd vragen Vork.

Die swarovski vind ik niet mooi en ook te duur dus ga toch voor die light en grip winteruitvoering denk ik, als die niet té dik zijn.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:01

ik heb ook handschoenen van roeckl.
mijn vorige paar daarvan heb ik maar liefst 3 jaar mee gereden! rij elke dag.
dus echt wel lang! heb net een maand geleden nieuwen gekocht, bij de oude ging de bovenkant ietwat kapot.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:35

Voor mij nooit meer Roeckl.

Heb vorig jaar een paar gekocht. Sowieso flink prijzig, maar ik wilde ook eens goede handschoenen, dus maar een keer gedaan.
Na een dag begonnen ze al te scheuren.
Dus ik terug naar de winkel en ik kreeg een nieuw paar, maar ook die gingen stuk na een dag.
Ik vind het dus erg slechte kwaliteit.

Nee, voor mij geen Roeckl meer.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:54

Ik wil niets anders meer! Vind het heerlijke handschoenen. Gebruik ze intensief en dan gaan ze bij mij ongeveer een jaartje mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:59

Henrieke schreef:
Aangezien ik eerder nooit met handschoenen reed maar nu eigenlijk altijd wil ik toch eens goede rijhandschoenen aanschaffen.
Ik denk dat ik voor de roeckl ga, maar wil even zeker weten of deze dus ook echt lang mee gaan naar regelmatig (zeg maar elke dag) gebruik.
Hoelang kunnen jullie er gemiddeld mee als je ze ook zo vaak gebruikt?

De mijne gaan nu, met dagelijks gebruik, al 7 jaar mee Lachen. Ik heb wel roeckl handschoenen die helemaal van leer zijn, ik denk dat hanschoenen met gaatjes en andere materialen misschien wat sneller stuk gaan Lachen Ze waren wel duur maar ze waren het absoluut waard!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:05

Ik ben persoonlijk erg fan van roeckl, heb ze nu al iets van 3 jaar (ook een hele tijd niet veel gebruikt hoor) maar ze zien er nog prima uit, ik ben zeer te spreken over de kwaliteit.

Ik had vroeger altijd 10 euro handschoenen van divoza, daar deed ik ongeveer een maand mee, dagelijks gebruik. Mijn roeckl's waren een stuk duurder maar ze zijn het ook zeker waard!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:07

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:13

Mijne lijken meer hierop:

Afbeelding

maar dan zonder flapje aan de onderkant. Gewoon met elastiek Lachen

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:19

Hoi hoi...ik heb ook Roeckl, de light grip geloof ik. Ik vind ze bijzonder fijn, maar denk dat ze het niet fijn vinden als je ze voor stalwerk gebruikt (kruiwagens enzo Knipoog), sindsdien slijten ze veel harder. Met alleen rijden ging het best. Ik denk inderdaad dat de teugels met stops voor meer slijtage zullen zorgen...die van mij zijn ook kaal maar niet stuk. Het verbaasd me echt dat ze bij sommigen zo snel stuk zijn gegaan..ik heb ze ook al vaak gewassen (laat ze dan in mijn jasszak zitten met de rits dicht, hopelijk gaan ze dan langer mee) en merk er niets van....behalve dat ze weer fris ruiken Knipoog

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:33

Ik gebruik voor uitmesten enzo altijd werkhandschoenen, zonde van mijn rijhandschoenen, en die beschermen daar ook niet genoeg voor. Ik krijg altijd snel blaren, kan ook echt niet zonder handschoentjes rijden..