Trailers... Wat voor welke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Trailers... Wat voor welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:25

We zijn stilaan aan het uitkijken voor een eigen trailer. Aangezien ik met mijn paard niet echt verder kan zonder vervoer, gaan we dus proberen om zelf voor vervoer te zorgen. Ik heb al veel gezocht op Bokt en andere sites, maar nergens krijg ik eigenlijk een goed beeld van de kosten van het ding zelf (dus buiten verzekering en dergelijke).
Voor welke prijs heb je een standaard 1.5-paardstrailer? Dat is mijn belangrijkste vraag. Het moet een veilig en degelijk ding zijn, maar ook betaalbaar. Budget zal ongeveer max. 4000-4500 euro zijn. Heb ik daar iets fatsoenlijk en vooral veilig voor? Ik las al veel over het merk Weijer, dat die degelijk maar ook betaalbaar zijn, maar kan iemand daar een bedrag opplakken? En op welke dingen moet je vooral letten bij de aanschaf van een trailer? Eerst dachten we aan een tweedehands, maar aangezien ik echt een leek ben op trailervlak en ik niemand ken die er echt verstand van heeft, speel ik liever op "safer" dan een tweedehands te kopen, al weet ik ook dat er bij de nieuwe trailers rommel zit...
Onze auto mag en kan het ding trekken en er is ook iemand aanwezig die ermee mag rijden, dus dat is geen probleem.

MSophie

Re: Trailers... Wat voor welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:29

Nou voor dat geld heb je zelfs een 2 paards hihi Knipoog
zou gewoon naar goede winkel gaan of een rondneuzen op marktplaats ! er staat super goede 2e hands trailers op.. Maar ook veel rommel neem desnoods als je ergens gaat kijken iemand mee die verstand heeft van trailers ze zelf maakt of verkoop..
Ik heb zelf een 1,5 paards gekocht voor 250 euro Haha! maar hier moest dan veel aan gebeuren maar dat vinden wij leuk:)

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:33

Ik heb een Heja trailer, super kwaliteit en service voor een betaalbare prijs.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:34

Nieuw vind ik fijner want dan weet je dat het gewoon goed moet zijn.
Bodem is makkelijk te camufleren en kan toch voor grote problemen zorgen.
Qua prijs kan je heel goed'n nieuwe 1,5paards kopen.
Ik heb die van mij bij van hooff weg en dat is'n nairobi saris met alles erop en eraan en bevalt prima.
Wel proberen om een beurtje etc bij de verkoop in te pingelen Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:35

Een tweepaards zou leuk zijn, maar als daar dan ooit een tweede paard in moet, moeten we een andere auto hebben, denk ik Haha! Daarom maar een 1.5paards, kunnen en mogen we 100% zeker trekken.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:36

Ik kan met 1,5 paards zat uit.. Ik weet niet of je een divoza in de buurt hebt.. maar hier bij ons zit er 1 die verkoopt ook trailer voor een redelijke prijs

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:38

Bij een 2paard's trailer moet je ong een auto hebben die 2000kilo mag trekken (en die zijn er niet zo heel gauw,heb je al snel'n dikke bak voor nodig)

Op http://www.vanhooff.nl (zoiets,anders ff googlen) vind je trailers met hun gewicht erbij.
Open deze site dan ook http://www.rdw.nl en typ je kenteken van je auto in,op de 2pagina staat wat die geremd en ongeremd mag trekken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:44

Een divoza heb ik niet in de buurt, ben Belgische en woon ook in België Haha! Net zoals met dat kenteken... Maar die andere site ga ik bekijken! Bedankt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:48

wij hebben een 15 jaar oude 1,5paards trailer (Henra) gekocht voor 900,-. daar hebben we wel nieuwe banden onder laten zetten, en het helemaal goed na laten kijken. De bodem, bedrading en verlichting etc was allemaal nog goed. dus uiteindelijk waren we ongeveer 1300 kwijt.. voor een goede tweedehandse

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:51

Citaat:
Bij een 2paard's trailer moet je ong een auto hebben die 2000kilo mag trekken (en die zijn er niet zo heel gauw,heb je al snel'n dikke bak voor nodig)
als je m vollaad wel ja, niet als je een auto hebt die bijv 1400 kg mag trekken en je stopt er maar 1 paard in.

Ik had ooit ook de keuze tussen een 1,5 en een 2 paards (auto mocht 1400 kg trekken en ik heb E) en heb voor de 2 paards gekozen, omdat het qua gewicht en aanschaf niet zoveel scheelde maar qua ruimte des te meer! lekker in de regen je paard kunnen opzadelen in de trailer, altijd genoeg plek om bijv een fiets mee te nemen of een baal hooi/stro.
En het voordeel dat als je een keer met iemand anders mee wil je alleen hoeft te zorgen voor een zwaardere auto.
Inmiddels heb ik dan wel een zwaardere auto en heb ik er nog geen dag spijt van gehad dat het een 2 paards is geworden!

Maar je kunt toch gewoon een dealer bellen en eens rondvragen naar prijzen? Het loont zich om te shoppen, er zijn er zat te vinden.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:53

cissy schreef:
Citaat:
als je m vollaad wel ja, niet als je een auto hebt die bijv 1400 kg mag trekken en je stopt er maar 1 paard in.

Volgens mij zit je dan nog steeds met de papieren...
Max volgooien is dan idd 2000kilo,wat de auto moet trekken en ook al stop je er maar 1 paard in,je auto moet --volgens mij--toch die 2000kilo kunnen hebben,ook al heb je dat er niet in staan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:59

ik heb dit jaar een hotra salinero gekocht voor 4300 incl extra's. (overschrijven, een goed slot en trapbescherming)
ik vond het toen een nette prijs voor een erg goede trailer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:06

Citaat:
Volgens mij zit je dan nog steeds met de papieren...
Max volgooien is dan idd 2000kilo,wat de auto moet trekken en ook al stop je er maar 1 paard in,je auto moet --volgens mij--toch die 2000kilo kunnen hebben,ook al heb je dat er niet in staan.

en waar kan jij dat dan terugvinden in de wet?
dat willen ze wel gaan doen in de toekomst maar zover is het nog lang niet.
heb je de FAQ al eens gelezen? Maya @ [TAO] FAQ TAO
dat zijn tot op heden de enige juiste regels die voorlopig nog gelden

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:07

Daarom had ik er al staan ''volgens mij'' dus ik weet het niet zeker.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:10

wees niet bang, Knipoog je bent niet de enige die het niet snapt of juist weet Ach gut het zij je vergeven, maar wees voorzichtig met dit soort regels op bokt gooien als je het niet zeker weet, er is al zoveel verwarring over en het wordt er dan niet duidelijker op
Zoals de FAQ zijn de juiste regels, en anders heb je hier nog meer leesvoer [TAO] Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:15

cissy schreef:
Citaat:

Ik had ooit ook de keuze tussen een 1,5 en een 2 paards (auto mocht 1400 kg trekken en ik heb E) en heb voor de 2 paards gekozen, omdat het qua gewicht en aanschaf niet zoveel scheelde maar qua ruimte des te meer! lekker in de regen je paard kunnen opzadelen in de trailer, altijd genoeg plek om bijv een fiets mee te nemen of een baal hooi/stro.
En het voordeel dat als je een keer met iemand anders mee wil je alleen hoeft te zorgen voor een zwaardere auto.
Inmiddels heb ik dan wel een zwaardere auto en heb ik er nog geen dag spijt van gehad dat het een 2 paards is geworden!

Maar je kunt toch gewoon een dealer bellen en eens rondvragen naar prijzen? Het loont zich om te shoppen, er zijn er zat te vinden.

Dat is dus niet waar, het maakt niet uit of je 1, 2 of geen paard in een 2-paards trailer hebt staan, een auto van 1400 kg mag zo'n trailer dus niet trekken. Op de trekhaak zit een plaatje waarop staat wat het maximaal gewicht is dat getrokken kan worden.
Even als voorbeeld: wij kochten een 2-paards Weijer trailer en reden een Opel Zafira (1200 kg trekkracht). Deze mocht dat dus niet trekken (ook niet leeg!) en omdat veiligheid voor alles gaat hebben we een oude Nissan Patrol gekocht die 3600 kg mag trekken.
Stel je voor dat je aangehouden wordt met een 2-paards trailer, met 1 paard erin en een auto ervoor die eigenlijk een 2-paards niet mag trekken. Oom agent moet dan eerst een weegschaal regelen waar de trailer op moet om te wegen of je trailer niet aan het maximale gewicht komt. Ships.... je paard 2 kg te zwaar, had je hem nou vanochtend maar geen eten gegeven Haha! .................. Dat werkt dus niet.
Als je af en toe eens rondkijkt op het gemiddelde Nederlandse concoursterrein, dan is het werkelijk ongeloofelijk hoe mensen met een trailer de weg op durven gaan, werkelijk onverantwoord.

On topic: wij hebben dus een Weijer Traveller gekocht met ingebouwde zadelkast, trailerslot en overschrijven, rechtstreeks bij Weijer in Deurne, kosten 5300 euro incl. BTW. We hebben hem nu anderhalf jaar en ik zou echt geen andere meer willen. Hij ligt als een huis op de weg, mooie lage instap en je merkt haast niet dat hij achter de auto hangt. Echt een aanrader!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:17

Als je je E hebt, dan gaan ze uit van het daadwerkelijke gewicht, heb je alleen je B dan gaan ze uit van de maximum massa.

Ik heb zelf een 2 paards, maar als ik straks maar 1 paard heb, dan komt er dus echt een 1,5 paards.
Ik vind 2 paards juist lastig als er maar 1tje op staat. Door het schot heb je helemaal geen ruimte, ja, je kunt het schot schuin zetten, maar dan nog kun je aan de voorkant bijna niet langst je paard af. En al helemaal niet met een zadel.

Edit: Noppert, met wat voor rijbewijs reden jullie?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:22

asjemenou schreef:
Als je je E hebt, dan gaan ze uit van het daadwerkelijke gewicht, heb je alleen je B dan gaan ze uit van de maximum massa.

Ik heb zelf een 2 paards, maar als ik straks maar 1 paard heb, dan komt er dus echt een 1,5 paards.
Ik vind 2 paards juist lastig als er maar 1tje op staat. Door het schot heb je helemaal geen ruimte, ja, je kunt het schot schuin zetten, maar dan nog kun je aan de voorkant bijna niet langst je paard af. En al helemaal niet met een zadel.

daarom heb ik 2 enkele stangen laten maken. Knipoog
heb ik meer ruimte nodig gaat het schot eruit,de enkele stangen er in en whalla,een ruime 1 paards trailer. Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:23

asjemenou schreef:

BE rijbewijs

Ik vind een 1,5 paard dus niet fijn omdat ze daar niet strak in staan, wat vooral op de vele rotonde's die ik onderweg tegenkom, heel vervelend is.
Onze trailer heeft dus een ingebouwde zadelkast en zelfs dan kan ik er nog voor langs. Opzadelen doe ik pas op de plek waar ik ga rijden Haha!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:28

Ik heb nu een Henra Amazone van 4 jaar oud, 2 paards met zadelkamer, 1/2 jaar geleden gekocht voor 3000,00 euro.

Ik wilde absoluut een zadelkamer omdat je anders elke keer je auto kunt schoonmaken nadat je op pad bent geweest.
Als je een groter paard hebt houdt dan ook de hoogte goed in de gaten. De nieuwe zijn allemaal wel > 2.25 binnenmaat maar de wat oudere niet en dan wordt het bukken voor je paard.

Heja vind ik ook een erg fijn merk, goede prijs/kwaliteitverhouding. Fijne verkoop.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:31

Ik kan wel aan de voorkant bij mijn paard langst, maar ik kan bijna niet via de voorkant tussen mijn paard en het schot in komen. Snap je wat ik bedoel?
En dat is toch wel makkelijk met opzadelen.
Ik zadel ook pas op op de plek waar ik wil gaan rijden, maar ik ga vaak alleen dus niemand die mijn paard vast kan houden.

Heb ook twee enkele buizen erbij, maar dat vind ik niks, dan staan ze weer veel te breed.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar wel iets om over na te denken voor TS.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:31

Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken Knipoog

Misschien een beetje offtopic:

Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden Bloos
Zijn wij dan strafbaar?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:35

2 paard trailer weegt 7 a 800 kg. 1,5 paard meestal 100/150 kg minder.
Paard weegt 6/700 kg.
Als je E rijbewijs hebt zou je dit dus makkelijk kunen trekken.
Als je alleen B hebt hangt het af van het gewicht van het trekkende voertuig en dan moet je trailer ook desnoods laten terugkeuren. Bij B is nl. het laadvermogen van belang en niet het gewicht wat je daadwerkelijk geladen hebt.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:36

Javelin schreef:
Ga deze topic even volgen. Gaan volgend jaar ook voor een nieuwe trailer kijken Knipoog

Misschien een beetje offtopic:

Weegt een 2-paardstrailer met 1 paard erin 2000 kg?
Wij gaan met een auto de weg op die 1800 kg trekken. Vervoeren 1 paard met een 2-paardstrailer en zijn nog nooit aangehouden Bloos
Zijn wij dan strafbaar?

Dat hangt er vanaf wat er op het zilverkleurige plaatje staat dat voorop de dissel zit (bouwjaar/type en max. gewicht) Staat er 1800 kg op heb je geen probleem, staat er 2000 kg dan mag je de trailer officieel niet trekken met die auto.
Overigens zijn wij de afgelopen 25 jaar ook nog nooit aangehouden............ Knipoog

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:38

Overigens mag je met een B-rijbewijs alleen 1-assige aanhangers tot een gewicht van 750 kg trekken, dus iedereen die met een B-rijbewijs en een trailer de weg opgaat is eigenlijk strafbaar Bloos