Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silence schreef:Dan zou ik niet gaan scheren en je paardje lekker zonder deken laten staan.
Dat de haren opkrullen is juist goed, op die manier is je paard zijn eigen temperatuur aan het regelen.
Iets wat ie niet meer kan als jij hem nu gaat scheren.

alja schreef:het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe vaak je rijd maar scheren zou ik alleen doen als je elke dag rijd...
Silence schreef:Waaruit leid jij dan af dat je paard er last van heeft?

Silence schreef:Nee klopt, dat komt door zijn vacht.
Maar jouw paardje kan alles prima zelf regelen, hij heeft er geen last van, want hij zet zijn haren omhoog.
Daardoor regelt hij alles zelf. En dat zou ik niet gaan verpesten met scheren en dekens.
Dan weet je nooit meer of je paardje het te koud, te warm of precies goed heeft.
lovey_ou schreef:dat damp komt gewoon omdat de lucht kouder word. En als je hem scheert hoeft ie toch niet helemaal geschoren te worden? Laat hem in een model scheren misschien is dat een idee?

Silence schreef:Daar heb je zweetdekens voor.
En ja, ik doe het liever op die manier, omdat je met scheren het hele natuurlijke meganisme in verwarring gaat brengen.

Sodeletuut schreef:Ik ben het met Silence eens
Mijn paard staat ook gewoon lekker buiten zonder deken, mét wintervacht.
Ja, ze zweet veel met hard werken in de winter, maar dan moet je maar wat meer geduld hebben.
Reken maar dat een paard het niet fijn vind om kaal geschoren te worden dan daarna als een knakworst ingepakt te worden.
Dan maar wat langer uitstappen.
En als je na 2 minuten alweer een andere zweetdeken op kan leggen, is er wat mis met je zweetdeken
, maar vind het wel handig om eea te verduidelijken:
. Met deze race-streep kan hij z´n warmte goed kwijt en heeft toch geen deken nodig
. Doordat de streep behoorlijk onderaan z´n zij (richting buik) geschoren is, loopt evtl. regen-/sneeuwwater er gewoon af, zonder op z´n blote velletje te komen.
, maar ik merk hoe prettig mijn ruin zich voelt en dat is voor mij reden genoeg.
.
!
.)