Voor het eerst in anderhalf jaar wilde men paard me schoppen
Ik ben hoogzwanger dus kan niet rijden. Mijn vaste bijrijdster is een maand op vakantie en mijn reserve verzorgster lag met de griep op bed. Haar dochter die ook wel eens helpt was door haar rug gegaan en ik stond er dus anderhalve week alleen voor...
Mijn intructeur heeft hem gelukkig nog 2 keer gereden maar voor een paard van 4 is dit natuurlijk veels te weinig.
Longeren is heel moeilijk met hem omdat hij niet voorwaards is (ander verhaal) en losgooien heeft na een uur geen nut meer want meneer gaat alleen maar bij het hek stil staan.
Mijn paard is een draakje, hij hapt wel eens, hij bokt wel eens (eigenlijk gewoon een paard van 4 die lekker eigenwijs is) in de winter is dit dubbel zo erg. Er is op sommige dagen geen beginnen aan.
Vandaag zou een meid van stal hem rijden voor me. Met poetsen wilde hij niet stil staan, draaide hij zijn kont naar me toe en toen heb ik een zweepje gepakt, meestal als ik hem in me hand heb weet hij dat hij redelijk netjes moet blijven staan en dat gaat dan ook altijd goed. Hij stond geen sec. stil en wilde me zelfs schoppen. Uiteraard kreeg hij een jetser, want ik ben daar niet van gediend. Inmiddels kwam me vriend met het zadel aan en hij wilde niet stilstaan. Het zadel lag op zijn rug (wat nogmaal geen probleem is) en hij begon te schoppen enz net zo lang dat het zadel op de grond lag en hij er op ging staan.
Zadel zwaar beschadigd, paard en wij in de stress... heb hem de paddock ingegooid en hem een uur genegeerd. Na een uur wilde ik hem pakken, meneer kwam helemaal slijmen en wist wel dat hij fout zat. Ik heb hem op stal gegooid, eten gegeven en ben weggegaan.
Snap dat hij energie teveel heeft, en hij in de winter drukker is, maar vandaag was echt een ramp.... Had niet verwacht dat hij me echt gericht zou schoppen.
Ik wil bevallen en weer normaal op mijn paard kunnen rijden. Heb hier zo de balen van...
Heb in een week tijd een totaal ander paard gekregen...
]

. Van een jonge 4-jarige die zoveel op stal staat, kun je niet verwachten dat 'ie braaf 'ja en amen' zegt. Zo'n paard hoort lekker op het land, in elk geval overdag. Is ook veel beter voor zijn fysieke gesteldheid, naast dat je zult gaan merken dat hij mentaal ook veel beter in zijn velletje zit.
, waar ik stiekem ook wel van hou juist. Beetje pit, beetje eigen initiatief, niets mis mee
). Wordt een paard chagerijnig, dan doe je iets niet goed.....