Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk??!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annne

Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:39

Aghhrrr Vork ik moet even mn ei kwijt.

Ik ben dus opzoek naar een 2e hands bruin dressuurzadel, maar nu loop ik telkens tegen het feit aan dat mensen hun zadel niet willen/durven mee te geven om te passen. Of dat ze daar vet moeilijk over doen.
Ik ben bereid om aan te batelen, eventueel rijbewijs ofzo als onderpand achter te laten.. wat wil je nog meer?
We zijn toch volwassen mensen?

je kan er toch niet vanuit gaan dat iemand een zadel koopt zonder eerst te passen?? Sjesus... echt irritant!

dipstaartje

Re: Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:40

je gaat geen zadel kopen wat je niet kan passen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:42

ik heb destijds mijn zadel aan een bokker verkocht. Die heeft het opgehaald, betaald, en ik heb afgesproken dat als het niet pastte het in dezelfde staat terug gebracht mocht worden.
Op die manier dus geen probleem.
Maar ik zou mijn zadel ook niet zonder betaling, zelfs niet met een aanbetaling mee geven.
Rijbewijs als onderpand... Dan geef je aan dat je je rijbewijs kwijt bent en haal je voor 35 euro ofzo een nieuwe. Zou ik dus ook niet mee accoord gaan

superwoman

Vind het niet gek.
Als je een x dat zadel laat vallen, kan de boom al stuk zijn....
Soms kan je al snel zien of het zadel niet kan passen, toch erop leggen en rijden, kan ook zeer slecht zijn voor het zadel....
Zelf zou ik het zadel brengen en tegen een kleine vergoeding om te passen als ze wat verder weg wonen. Lijkt mij de slimste manier voor beide.

RoosIris

Tja, mensen worden steeds wantrouwender helaas. Inderdaad een onderpand geven zoals je rijbewijs...

Zo heeft mijn moeder mij een keer achtergelaten als onderpand, dat was dan wel bij de tandarts maar goed, ze deden niet moeilijk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:45

Ik heb een keer een contract op gemaakt samen met een bokker, haar het bedrag gewoon betaald en het zadel gepast, paste helaas niet en het zadel weer netjes terug gebracht en mijn geld terug gekregen!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:45

Nouja, dat is wel erg raar. Hoewel ik het op het moment ook nogal raar heb lopen. Ik had een zadel te koop, mocht gerust gepast worden en iemand heeft het meegenomen (voor de prijs die ik ervoor vroeg) we hadden alleen geen uiterlijke datum voor het terug brengen. Nu is het bijna een half jaar geleden, en het zadel wat niet past, is nogsteeds niet terug. Erg lastig, maar ik zie het inmiddels gewoon als verkocht.

Ik zou dus gewoon het complete bedrag betalen, met de voorwaarde dat het in dezelfde staat terug gebracht wordt (en ik zou er toch wel een uiterlijke datum op zetten Knipoog)
Maar wat zou het probleem dan zijn voor de verkoper? Hij hoeft dan geen kapot of beschadigd zadel terug te nemen en hij heeft gewoon het geld als jij het niet terug brengt..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:46

stef schreef:
ik heb destijds mijn zadel aan een bokker verkocht. Die heeft het opgehaald, betaald, en ik heb afgesproken dat als het niet pastte het in dezelfde staat terug gebracht mocht worden.
Op die manier dus geen probleem.
Maar ik zou mijn zadel ook niet zonder betaling, zelfs niet met een aanbetaling mee geven.
Rijbewijs als onderpand... Dan geef je aan dat je je rijbewijs kwijt bent en haal je voor 35 euro ofzo een nieuwe. Zou ik dus ook niet mee accoord gaan

Nou vergeet dat maar rustig. Mijn moe haar portomonee was gejat. Rijbewijs en id kaart zat er allemaal in. Had aangifte gedaan, maar moest voor beide dingen dubbel betalen.

Als iemand mij zijn rijbewijs achterlaat om een zadel te passen. En ze komt niet terug. Print ik het schrijven heen en weer uit. en neem het samen met het rijbewijs mee naar de politie...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:47

feit blijft dat een nieuw rijbewijs aanvragen goedkoper is dan de meeste zadels

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:49

stef schreef:

Dat wel. maar als jij toch zwart op wit(pb,mail) hebt staan dat het zadel gepast mag worden, met het rijbewijs als onderpand. En diegene komt niet terug. Dan is het voor politie ook wel een duidelijk zaak. Als je met het spul aan komt zetten.

Zou wel altijd om adresgegeven enz vragen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:50

stef schreef:

je krijgt een flnke boete hoor als je een nieuw rijbewijs aanvraagt zonder je oude in te leveren

je moet aangifte doen bij de politie van vermissing en dat moet je weer overleggen aan het gemeente huis

dus het is een hoop papier werk denk dat mensen zich wel 2 keer bedenken voor ze zo'n geintje uithalen

Annne

Re: Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:52

ja, maar ik heb aangeboden bijvoorbeeld 500,- aanbetaling (voor een 900) én rijbewijs.. dat is toch niet heel raar ofzo?

en idd, als ik het zadel mol of beschadig, dan neemt ze hem toch niet terug? wat is in vredesnaam het nut/ de lol voor mij of het zadel in andere staat terug te brengen?? niks toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:52

maar zit jij daarop te wachten? Aangifte doen en alles want je hebt wel een rijbewijs, maar je zadel is met de noorderzon vertrokken.
nee hoor, gewoon volledig bedrag betalen, en als het niet past kan je m terug brengen en geld terug

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:54

Ik heb ook eens een zadel meegegeven om te passen, ze hadden vooraf betaald, maar het paste niet dus volgens afspraak hebben ze het terug gebracht en heb ik het geld terug gegeven.

De volgende dag zag ik bij daglicht 2 grote krassen op het zweetblad staan. Ik weet zeker dat die er nog niet op zaten, maar deze mensen hielden vol dat het niet door hun kwam...

Dus ik ben er ook niet zo happig meer op, of je moet vooraf van alle kanten duidelijke foto`s maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:54

stef schreef:
maar zit jij daarop te wachten? Aangifte doen en alles want je hebt wel een rijbewijs, maar je zadel is met de noorderzon vertrokken.
nee hoor, gewoon volledig bedrag betalen, en als het niet past kan je m terug brengen en geld terug

idd!
Zelf zou ik 'm nog steeds brengen Rolleyes Alleen aan bekenden zou ik een zadel toe durven vertrouwen.. Bloos

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:56

je moet al je je rijbewijs kwijt bent aangifte doen van vermissing anders krijg je geen nieuw rijbewijs

dus als je zo'n geintje uithaald ben je toch stom bezig

ik zou het zadel ook brengen en erbij blijven om te passen

Annne

Re: Passen 2e hands zadel, waarom doet iedereen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:57

maar als je het hele zadel aanbetaald, dan heb je als koper weer de kans dat ze hem niet terugnemen indien die niet past..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:00

Daar kun je toch een contractje voor opstellen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:35

Tja, ik geef een zadel wel mee om te passen, maar alleen tegen volledige betaling. Ook zet ik het op schrift. O.a. dat het zadel in dezelfde staat retour moet komen binnen de afgesproken termijn. Heb best wel vaak meegemaakt dat mensen een zadel ophalen en pas na dagen reageren of het wel/niet past, terwijl er duidelijk afgesproken was dat ze dezelfde dag of erna zouden passen en dan meteen bericht zouden doen. Heb ook al eens een zadel na 3 weken pas terug gehad, deze was in de tussentijd flink gebruikt. Daar pas ik dus voor.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:36

stef schreef:

nuh geen moeite mee hoor. Als ik verne.ukt word wil ik best een middag bij de politie zitten. Doe ik niet zo moeilijk over..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:55

smokey17 schreef:
stef schreef:

nuh geen moeite mee hoor. Als ik verne.ukt word wil ik best een middag bij de politie zitten. Doe ik niet zo moeilijk over..

Beter zorgen dat je niet verne.ukt wordt Pling

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:18

Als ik een zadel zou verkopen zou ik absoluut mee willen om het zadel te passen. Ze moeten het zadel toch op komen halen en dus kunnen ze mij ook gelijk meenemen of ik wil desnoods zelf nog wel rijden ook. Ik wil weten wat er gebeurd Ja, er kan zoveel gebeuren dat je aan de buitenkant niet ziet!

Je kan wel makkelijk stellen dat het zadel in dezelfde staat terug gebracht dient te worden... maar als er iets in het zadel gebeurd zie je dat niet aan de buitenkant \! Maar je zit wel mooi met de gebakken peren!

Aan de andere kant als ik een zadel wil kopen zou ik ook de eigenaar meevragen, juist om dit soort dingen te voorkomen. Dus ik zou desnoods de eigenaar meenemen (moet toch het zadel ophalen) of tegen een vergoeding de eigenaar laten komen zoals superwoman al aangeeft. Ik ben veelstebang dat ik kan fluiten naar mijn geld (welke reden dan ook) en op te zitten gescheept met een zadel dat niet past!

Opsturen daarentegen zou ik ook nooit doen. Zouden de eigenaren dat willen, dan is het ook verkocht. Met opsturen kan zoveel misgaan, dat wil ik al helemaal niet riskeren Lachen

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:20

ik sprak af het totale bedrag betalen als borg en de volgende dag terug brengen als het niet past.......dit is altijd goed verlopen bij mij.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:04

na volledige betaling van een zadel mag je bij mij mag 3 dagen de tijd nemen voor passen van het zadel of controle bij eigen zadelmaker bijv.binnen 3 dagen retour is geld terug.

voor zadels voor mijzelf en mijn ''winkeltje'' ver weg :vraag ik veel fotos en info en laat ze versturen maar dan dus geen pasmogenlijkheid.dat doe ik zelf ook niet.

voor dichtbij maak ik een kijk en of pas afspraak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:03

superwoman schreef:
smokey17 schreef:

Beter zorgen dat je niet verne.ukt wordt Pling

Idd, voorkomen is beter (en makkelijker) dan genezen