QHP Nieuwe leren kinderrijlaarzen, ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_Lover

QHP Nieuwe leren kinderrijlaarzen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:34

Omdat ik vandaag op een hele stomme manier mijn oude, rubberen rijlaarzen verpest heb ben ik opzoek naar nieuwe. Ik ga me nu ook maar wagen aan de leren, simpelweg omdat ik toch 4 á 5 x in de week rijd, het mooier vind en toch niet meer groei.

Nou heb ik maatje 35, dus ik pas de standaardmaten van de 'volwassenen' sowieso niet. Dat wordt maatwerk en behoorlijk duur waarschijnlijk Knipoog.

Maar ik kreeg van iemand de tip om eens naar leren kinderlaarzen te kijken. Ik vond er eigenlijk twee, de Derby kinderrijlaars, en de QHP kinderrijlaars. Omdat de QHP véél goedkoper is dan de Derby gaat mijn voorkeur toch daarnaar uit Knipoog. Maar nu natuurlijk de vraag..... heeft iemand hier al ervaring mee?? Wil natuurlijk wel iets goeds kopen.

Andere tips voor laarzen zijn ook altijd welkom1

Anoniem

Re: QHP Nieuwe leren kinderrijlaarzen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:36

kijk eens bij lipica die doen heel je voet aanmeten. En ze zijn bijna nooit duurder dan 255 euro dus ook nog een redelijk aantrekkelijke prijs !

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:38

Hi! Heb hier leren rijlaarzen (maat 35) van mijn dochter, ze is er min of meer uitgegroeid. Misschioen wil je ze overnemen?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:39

Ben sowieso geinteresseerd Embe! Heb je meer informatie?

Lipica ga ik ook eens even rondneuzen op internet!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:43

Ze zien er nog keurig uit, ze heeft ze alleen voor wedstrijden en les gebruikt. Kan helaas nu geen maten schagt e.d. (m'n dochter heeft vrij dunne pootjes) geven want ze staan in de zadelkamer. Zal morgen even meten en morgenavond foto maken.

edit: ben zelf dus ook nog op zoek naar leren rijlaarzen voor mijn dochter (maat 36/37) smalle schagt. Ook ik wil niet de wereld uitgeven daar ze er weer uit zal groeiten... Wie heeft tips?
Laatst bijgewerkt door Embe op 22-11-08 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:45

http://www.lipica.nl/ de site van lipica ze maken overgends meer engelse rijlaarzen dan western geloof ik want het stond daar voor met engelse laarzen. zelf heb ik daar vandaag ook mijn rijlaarzen besteld !

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:48

Ik heb laatst (synthetisch) leren rijlaarzen gekocht voor mijn dochter, ik meende van het merk HKM voor euro 35,- Haha! Haha! Haha!
(ze waren voor de helft van de prijs)
Dit is zo'n 2 a 3 weken geleden en dat was bij het Tweespan in Boornbergum, er waren 2 paar en de maat 35 is overgebleven. Weet niet of ze ze nu nog hebben en of zij ze evt. op willen sturen, maar vragen is vrij toch ?? Clown

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:54

@liesje_lover: wat kosten de QHP laarzen eigenlijk? En waar kan ik die vinden?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:07

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:33

Embe, heb jij al iets van een foto ofzo voor mij?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:02

@liesje-lover: sorry, gisteren zo'n takkenweer hier Gestoord ; paarden aan de molen gezet, uitgemest en snel weer naar huis. Ben niet in de buurt van de laarzen geweest... vanavond ook goed?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:16

ik heb het zelfde probleem nl ook maat 35 maar een kinderlaars kan ik niet aan want de kuitmaat komt meestal niet overeen,en ik heb geen dikke benen ,mijn dochter heeft petries maat 36 en ook daar kom ik niet in.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:29

Ik heb de rijlaars van QHP en hij bevalt erg goed en ziet er ook nog eens heel mooi uit. Hij sluit mooi aan om mijn benen en er zit ook een elastiekje in wat denk ik tot zo'n 1 cm meerekt. Ik ben niet echt zuinig op m'n spullen maar ze zien er nog steeds als nieuw uit. Daarnaast ken ik ook een meisje die ze al iets langer heeft en er elke week mee op wedstrijd gaat, die zien er ook nog steeds als nieuw uit.

Heb je hem toevallig al gepast? Of heb je alleen nog maar gekeken op internet?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:34

Ik ga als het goed is zaterdag passen Lachen.

Klinkt goed als de kwaliteit inderdaad zo is xxsweet! Vind jij ze lekker zitten enzo?

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:13

Ik was toevallig ook op zoek naar leren kinderrijlaarzen en kwam ook bij QHP uit, ik kan alleen nergens de prijs ervan vinden en vraag me toch ook af waar jij die laarzen gaat passen Liesje_lover..?? Op de site staat namelijk ook dat er niet aan particulieren worden verkocht en verder kan ik ze eigenlijk nergens vinden...

Heb trouwens schoenmaat 38, maar hele smalle kuiten, vandaar dat ik bij kindermaat aan het zoeken ben...
Laatst bijgewerkt door filou op 30-11-08 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:21

Ik heb schoenmaat 34 en ik heb gewoon standaarmaat Derby laarzen in de maat 35 gekocht. (2 jaar geleden) , deze hebben een kuitmaat van 38 cm. Ook heb ik een paar wedstrijd laarzen van het merk Petrie en deze hebben ook voetmaat 35, en een kuitmaat 37. Pas heb ik mijn Lipica laarzen opgehaald, en deze zijn wel echt maatje 34. Helemaal op maat gemaakt.
Dus ze hebben echt wel standaard dames maten die kleiner zijn dan maat 36. Gewoon goed informeren.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 17:21

Ik heb inmiddels bij een winkel waar ze heel veel laarzen hebben geinformeerd. Daar zeiden ze idd ook dat er ook standaard laarzen zijn in maat 35, dus ik ga binnenkort even langs om te passen/meten en kopen!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:25

Ik ben ook opzoek naar leren rijlaarzen, hoe duur zijn de QHP? weten jullie dat, kon het niet vinden op de site (tenzij ik er overheen gelezen heb Vork).

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:48

Cavallo heeft ook kinderlaarzen!
Die hebben een smallere kuit dan normaal maar wel met elastiek. En ze zijn ook niet heel erg duur.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:30

Ik heb de cavallo kinderijlaars die meegroeit. Zo zeggen ze dat in de beschrijving.

Heb ze nu bijna een jaar, en zien er nog als nieuw uit!
Er zit aan de binnekant van je been elastiek, zodat ie wat mee ken rekken ivm groeien. En kan je er een zooltje inleggen waardoor de voetmaat aan maat kleiner word! Lachen

Aardbei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:43

Liesje_Lover heb je misschien ook een link naar de leren derby laarzen? Aangezien ik ook maatje 34 hebt maar nergens leren laarzen kan vinden.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:04

ik heb maatje 34-35 en heb laarzen van konings...
wel helemaal maatwerk, maar dat schijnt bij konings altijd zo te zijn..

heb ook laarzen van petrie gehad,maatje 36 (half maatwerk, dus schoenmaat standaard) en daar schoof ik echt uit!

bij kindermaat zit je wel vaak dat de laars te kort is voor je been...

cavallo junior laarzen heeft dochtertje van stal ook, leuke laarzen!

voor de prijs zou ik dan kijken naar lipica: maatwerk en niet duur

ander vraagje: waar kopen jullie normale schoenen? laarzen gaat 36 wel, maar open schoenen is echt altijd een ramp!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:51

ik heb ze een uur geleden gekocht ze zitten als gegoten! en lopen ook erg lekker. een echte aanrader

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:50

chelletju schreef:
ik heb ze een uur geleden gekocht ze zitten als gegoten! en lopen ook erg lekker. een echte aanrader

en welke maat heb jij?
Ik heb namelijk wel een "normale" schoenmaat, 38/39, maar heb ininmini beentjes zegmaar, dus geen enkele laarzen passen mij..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:54

ik trek mijn reactie toch in ik heb ze ruim een week en miss. 3x in de week mee gereden ik heb normaal gezien petrie's maar deze zijn te klein geworden en heb nu opnieuw aan laten meten en hier gaat enige tijd overeen vandaar deze goedkope oplossing ik heb met mijn petrie's 2 jaar gedaan en de QHP zijn nu al kaal aan de binnenkant:O