Warme rijhandschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnn

Warme rijhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:22

Ik rijd nu al een tijdje met mijn skihandschoenen omdat mijn handen bevriezen in mijn normale rijhandschoentjes. Ik heb echter niet super veel grip op de teugels met deze handschoenen en contact maken met de mond gaat wat minder goed, omdat ik niet zoveel gevoel in mijn vingers omdat de handschoenen zo dik zijn.

Kent iemand een merk paardrijhandschoenen die wél heel warm zijn, maar waarmee je niet de grip of het contact met de mond verliest?

nelly_555

Re: Warme rijhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:59

D'r zijn genoeg soorten handschoentjes te koop, ik zou gewoon eens rondneuzen in een ruiterwinkel en vooral even goed passen van te voren!
Heb tijdje terug gewone handschoentjes gekocht, maar moest kiezen tussen leuke of saaie handschoentjes Tong uitsteken maar die saaie zaten me toch echt beter, en daar gaat het uiteindelijk om!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:30

ik zit precies met het zelfde probleem! (wou net een topic gaan openen Knipoog )

Ik heb dehttp://www.fionasruitersport.nl/webwi ... 15597940ze handschoentjes besteld :

Dat neopreen leek me fijn de wint weg houden wat het vooral zou koud maakt.

Iemand ervaring met deze handschoentjes? Ik heb ze namelijk nog niet, dus wet er nog niets van

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:33

Ik heb van die fleece handschoenen gehad (kwijtgeraakt). Die waren echt super warm. En zonder er hinder van te hebben tijdens het rijden, gelukkig. Heb ze toen der tijd bij Obelink gekocht in winterswijk. Was er toevallig met mams, vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:20

ik had ook echt een paar superwarme handschoenen van roeckl.. zat ook echt lekker, alleen de binnenvoering was wel snel kapot..

Ik weet het model niet meer precies, ik dacht martin schaudt Bloos .. Roeckl zijn de enige handschoenen die ik lekker vind zitten moet ik zeggen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:25

nelly_555 schreef:
D'r zijn genoeg soorten handschoentjes te koop...

Mensen wiens handen bevriezen in gewone handschoentjes hebben vaak wat extra eisen, ik spreek helaas uit ervaring. Knipoog

Ik heb voor de winter handschoenen van Horka, dubbellaags fleece. Ze hebben een versteviging voor de teugels op de plekken waar het nodig is. Of ze nog verkocht worden weet ik niet, het ene paar heb ik al vier winters en toen ik twee winters geleden tegen een ander paar op liep in een uitverkoopbak heb ik die ook gekocht.

Voor de net-niet-winterse dagen heb ik neopreen handschoenen van Kitt. Heel handig als het zo tussen de 5 en 10 graden is. Onder de 5 graden of bij koude wind vind ik die net wat te fris, dan worden mijn vingers alsnog koud.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:58

Ik heb fleece handschoenen. Zag ze gisteren ergens in de aanbieding voor 3,95 (maar ik weet niet meer waar Bloos).

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:34

zijn die fleece dingen niet heel glad?
Ik heb ook een paar, van die hele dikke. Wel met van die lederen (of iets iig) stukjes tussen pink en ringvinger en midden in de hand voor extra grip. Maar vind ze nogsteeds uberglad, kan er nix mee. Vind het echte rotdingen Nagelbijten / Gniffelen

Kwam gister nog een paar handschoenen tegen bij een ruitershop die ook erg goed klonken. Weet alleen niet meer waar precies.. zal ze is even opzoeken.
Iets met een 2 lagen systeem. Bovenste laag zou water doorlaten en het vast houden. door je eigen hand warmte zou je dan dat water verwarmen en zo een warme isolerende handschoen reëren.

edit : Gevonden! : http://www.thehorseshop.nl/rijhandschoe ... ts_id/3231

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:45

Ik vind de gladheid van fleece wel meevallen, maar ik rijd met teugels met rubber noppen, dus van glijdende teugels heb ik sowieso geen last. Mijn handschoenen hebben idd van die stukjes bij de duim en pink, dus dat is dubbelop.

Die handschoenen klinken als het neopreen materiaal van Kitt, dat ook werkt als een surfpak (en waar ik ook lange chaps van heb).

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:58

Ik heb handschoenen gevonden waar ik zelfs geen koude vingers in krijg, maar dat kost dan ook wel wat. Ze zijn van Roeckl en bevatten Gore-tex. Prijs is alleen rond de 70 euro Bloos

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:03

Ik heb net een paar van HH gekocht. Neopreen bovenop en een stroeve onderkant. Tijdens t passen had ik al zweethanden, dus warm moeten ze wel zijn Haha!. Ik heb er nog niet mee gereden. Ze waren ook niet duur, 15.00.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:56

Scum schreef:
Ik heb fleece handschoenen. Zag ze gisteren ergens in de aanbieding voor 3,95 (maar ik weet niet meer waar Bloos).

bij agradi Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:07

Siersma schreef:
Ik heb net een paar van HH gekocht. Neopreen bovenop en een stroeve onderkant. Tijdens t passen had ik al zweethanden, dus warm moeten ze wel zijn Haha!. Ik heb er nog niet mee gereden. Ze waren ook niet duur, 15.00.

heb jij ze al gebruikt? Houden ze mooi de wind tegen?

Heb de mijna pas sinds vandaag en nog niet kunnen gebruiken. Ben wel heel benieuwd!! Haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:09

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:49

Ik heb neoprene handschoenen. Ze zijn afschuwelijk paars en gaan al jaren mee. Nooit koude handen, wind en water dicht.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:15

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:22

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:26

Van Roeckl, en dan de winterversie... Kost wat, maar ze zijn heel goed Ja

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:37

Ik heb van CSO ofzoiets,
iig soort van suede achtig, maar nu nog heerlijk warm!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:00

Woeliej, die heb ik dus. Mss ga ik ze vandaag uitproberen, als t niet heel erg koud is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:16

Ik heb hier dus ook erg veel last van. Als het 4 graden boven nul is of kouder. Ken ik bijna niets meer met mijn handen. Ze worden koud, stijf, wit om vervolgens heel erg te gaan prikken. Dat doet zo'n zeer.
Ik hoorde vorig jaar ook al van de neoprene kit handschoen. En die zouden echt ideaal zijn voor de grote kou-kleunen onder ons. Ik ben dan ook erg benieuwd waar ik ze kan bestellen. EN had begrepen dat je twee soorten hebt de echte rijhandschoenen en eentje met terug klap vingers. Welke zijn het warmst? En zijn ze ook waterdicht?
EN waar kan ik ze bestellen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:30

Verkoopadressen van KITT staan op www.bluebalance.nl.

Onder de 5 graden en zeker onder het vriespunt vind ik handschoenen van neopreen te koud, dan gebruik ik liever dubbellaags fleece.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:14

@ Karin dankjewel voor de link.
Heb jij als het echt koud is 2 paar fleece handschoenen aan? Of is dat een handschoen?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:17

Waar koop je die fleece dan en zijn die heel duur? Ik heb idd hetzelfde probleem... Bloos

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:20

En die van neoprene ofzo? Knipoog