Wat vinden jullie van paardenslachterij??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:40

denk ook an:

koeien
varkens
e.d.

Brainless

Re: Wat vinden jullie van paardenslachterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:42

Zou toch wat zijn, als die er niet waren...
Zou ik zelf een varken in mijn tuin moeten slachten.
(denk niet dat de buren blij zouden zijn)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:44

tja zolang er mensen zijn die vlees willen eten zijn slagerijen echt noodzakelijk,
en om alle dieren die niet meer behandelt kunnen worden te in te laten slapen vind ik ook niet echt correct

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:46

gelukkig dat die er zijn,we hebben wel zelf onze koeien,maar ik lust ook graag varken ,kip,konijn,fazant enzz

zolang de transporten niet te ver zijn en in regel,en het slachthuis slacht volgens de meest humane methode per diersoort slacht is alles toch ok?
Anders heb je zoals in amerika,daar voeren ze de dieren levend uit naar verre landen omdat daar niet geslacht wordt(paarden)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:55

Ja het is goed dat ze er zijn, ivm controles, als het goed is,

Dan heeft men er opleiding voor gevolgd en heeft ervaring, zodat het snel en vakkundig gedaan wordt, dat is humaner tegenover dieren.

Anders gaan men er dieren zelf slachten in de schuren, badkamer, tuin en of erf, bah al die bloed en slachtafval, kan nooit goed zijn, al die ongedierte.

En omdat als men het zelf gaat doen, dan is er onnodig erg erg en erg veel dierenleed, doordat men wel vlees wil eten maar niet goed weten hoe snel te moeten doden.

Kijk maar op YouTube, in landen waar men het zelf doet, arme beesten, paarden (ja zelfs paarden worden gewoon gekeeld), koeien, varkens, geiten, schapen en pluimvee worden er op een wrede manier behandeld en gedood, altijd inhumaan, vind ik wel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:57

Sorry vergeten bij te zetten: specifiek als het gaat om paardenslagerijen, het is goed, dat het er is, dan zijn er paarden die vechters zijn, snel bam boem dood. daarover zijn er genoeg op de andere topics te lezen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:05

Tja van mij mogen ze alle slachterijen afschaften.
Vlees eten vindt ik zowiezo niet meer kunnen eigenlijk.

Eigenlijk zou iedereen die zo nodig een stukje vlees wil eten verplicht moeten worden eens een dagje in een slachterij mee te draaien, of zelf zijn dier uitzoeken en er bij blijven als het geslacht word.

Als mensen vlees moeten eten moeten zij dat natuurlijk zelf weten, maar we hebben allemaal zo de mond vol over dierenleed en vervolgens zitten we allemaal savonds aan tafel een stukje vlees weg te kauwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:08

berpie schreef:

Eigenlijk zou iedereen die zo nodig een stukje vlees wil eten verplicht moeten worden eens een dagje in een slachterij mee te draaien, of zelf zijn dier uitzoeken en er bij blijven als het geslacht word.

Als mensen vlees moeten eten moeten zij dat natuurlijk zelf weten, maar we hebben allemaal zo de mond vol over dierenleed en vervolgens zitten we allemaal savonds aan tafel een stukje vlees weg te kauwen.

wat heeft vlees eten persee met dierenleed te maken
ten eerste heb je biologisch vlees, en in NL word normaal geslacht, kogel door hoofd en weg.
ik heb het nu niet over buitenlandse slagerijen en transport

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:08

Er zijn 3 boktexcursies geweest naar paardenslachterij in nijkerk, zoek daar maar eens op, dan kom je veel interessante info tegen Knipoog

Verder heb ik zelf op een varkensslachterij gewerkt, bij een recent topic over dierenwelzijn vertel ik daar wat meer over.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:09

ik vind het slachten zelf niet eens het ergste, maar vooral hoe de dieren vaak gehouden worden.
daarom ben ik niet tegen slachten maar tegen hoe de dieren gehouden worden,
dit is natuurlijk bij iedereen zo, spreek ik uit eigen ervaring

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:10

ik vind het goed...........

ik vind de handel erger

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:11

KiWiKo schreef:
ik vind het goed...........

ik vind de handel erger

Afgod

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:11

ja, heel goed. Zo'n schaap in je badkamer geeft zo'n rommel en mijn paard krijg ik de trap niet eens op

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:13

berpie schreef:

Veel veganisten en vegetariers kijken niet verder dan hun opgedrongen beeld van dierenleed,spijtig,ik heb niets tegen vegetarires,maar ga een vleeseter als mij niets opleggen,ik doe dat ook niet voor een vegetarier.

Slachten is niet slecht,we zouden snel met een teveel aan vee en paarden zitten!!
rendac zou 100 keer zo duur worden,je zou bijna zoveel betalen om van je dood paard af te moeten komen,dan dat je aan een nieuwe betaald

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:17

ehhh ik reageer nog ff, ik ben vegetarier, en ben absoluut niet tegen slachten!
moest ik even rechtzetten Bloos
zou er niet aan moeten denken dat alle dieren met ook maar wat mee zouden moeten met de rendac.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:25

Wel eens in het slachthuis geweest?
En ik bedoel dat niet sarcastisch hoor echt niet.

De dieren ruiken daar de angst van de andere, je merkt de stress en de angst.
Wel eens veulentjes gezien die op de dood staan te wachten?
Of kippen die onthoofd worden, konijnen die geslacht worden?
Kalfjes van nog geen half jaar oud, vetgemest en nog nooit daglicht gezien.
Varkens die meschien dood wel beter af zijn als toen ze nog levend waren?

nou als je dat geen dierenleed meer wilt noemen dan weet ik het neit meer.
Biologisch vlees is een oplossing maar helaas zijn maar weinig mensen bereid om meer te betalen voor een biologisch stukje vlees.

Enig idee hoeveel ruimte we nodig hebben om al deze dieren te voeren, ruimte die gebruikt kan worden om voedsel voor mensen te verbouwen ipv voedsel voor dieren die een ellendig bestaan hebben en uiteindelijk geslacht worden.

Ondertussen eten we werkelijk alles omdat het in de mode is, alligator, struisvogel, we gooien kreeften in kokend heet water enz.

En dan denken we dat we als nederlanders zo beschaafd zijn.
oke in veel landen is het nog beroerder maar raar maar waar, vaak waren de leefomstandigheden van de dieren wel beter, hier sluiten we alles op want alles moet zo rendabel mogenlijk zijn, het vlees zo goedkoop mogelijk, dat er dan stoffen ingespoten worden die niet in vlees thuishoren zoals smaakstoffen, kleurstoffen enz dat nemen we maar voor lief, ach zolang het maar lekker en goedkoop is.
Ik geniet altijd ieder voorjaar van die lammetjes in de wei, voor mij het symbool van de aankomende zomer, het is alleen zo jammer dat de meeste 4 maanden later al weer geslacht zijn.

Ook ritueel slachten gebeurd veel in Nederland en omdat het aanbod veel groter is dan de vraag ernaar gebeurdt het dat jij als niet moslim een ritueel stukje geslacht vlees op je bord krijgt.
foute boel lijkt me, tenzij je het weet en er geen moeite mee hebt, ik wel want als je de tkst over het ritueel slachten letterlijk vertaalt staat er dat het dier moet lijden omdat het dan rein is, nou dankjewel maar niet voor mij.

Affijn ik ben ondertussen veganist, dat wil zeggen dat ik geen enkel dierlijk produkt gebruik, ook geen eieren met uitzondering van karnemelk, dat is iets waar ik niet buiten kan maar wel van de biologische geitenboerderij hier verderop.

Mijn kinderen eten wel vlees, ik ga niet mijn keuze aan hun opdringen en vertel ze ook echt niet aan het leed wat er aan vooraf gaat, het is al moeilijk genoeg om in deze tijd kind te zijn.
Bij mmijn kinderen hoef ik echt niet aan te komen met stukje kip of vis, ze eten het wel maar er wordt gesproken over stukje vlees, is minder persoonlijk denk ik.
en uiteraard biologisch vlees en niet uit de supermarkt maar hier in de buurt van de boerderij af en zeker niet iedere dag.

Ik oordeel echt niet over mensen die vlees eten, ieder het zijne maar denk er eens over na en realiseer je hoeveel dierenleed er aan een stukje vlees vooraf gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:31

Ik ben niet tegen slachten en bovendien, als er geen dieren werden geslacht kregen we een soort van overbevolking. Verder aten onze voorouders die nog los in het wild liepen ook al vlees.
Oh sorry, het ging in eerste instantie over paarden slachten. Ja, daar ben ik voor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:33

Nee het ging over slachthuizen en neit alleen over paarden maar ook koeien enz.

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:36

Nou het verschil tussen gewoon en halal slachten proef je wel, hier in huis alleen halal geslacht vlees. Ben er niet op tegen zolang ik het niet hoeft te zien

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:37

heb 7 jaar in een slagerij gewerkt.
werd niet geslacht bij ons maar baas bracht wel beestje naar het slacht.
onze beesten gingen ze persoonlijk uitzoeken. stonden in grote ruime stallen met goed veel stro erin. stonden ook gewoon buiten op weilanden. werden met respect vervoerd naar het slacht. en keurig geslacht.
dit vind ik dan goed. er wordt met respect omgegaan met de beesten en ze hebben echt een goed leven gehad.

worden ze nou opgesloten in kleine koude hokken. met veel te veel in een vrachtwagen geladen en lang moeten wachten op het slachten tja dan ben ik er wel tegen.

bij ons kwamen de beestjes op het slachthuis aan en werden meteen van de trailer afgehaald en geschoten.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 17:49

paarden worden ook wel geslacht alleen omdat ze en slecht gedrag hebben, dat is toch niet normaal??
Laatst bijgewerkt door anais96 op 15-11-08 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:50

Anais, weet je wel hoe gevaarlijk een paard is met een kronkel in de kop? Wat wou je daar dan mee doen?

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 17:51

ik zou hem laten inslapen, maarja verdien je niks aan..
daarom deze topic XD

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:51

Slachten geen problemen mee.
Het transport en de duistere wereld achter de slagerijen daar heb ik wel een groot probleem mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:53

Wel eens bij stil gestaan wat een gestoord paard kan doen die met een spuitje om het leven wordt gebracht? Ieks, daar wil ik niet bij staan, ik ga liever gewoon dood. Schieten is in de meeste gevallen de snelste manier en het paard merkt er niks van.