Ik weet er wel een paar zoals de join-up enz...
Maar als iemand er nog een paar weet.
Laat het dan weten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Succes!

) en als ze iets eng vond, gewoon rustig laten kijken, steeds een stapje verder tot ze het niet meer (zo) eng vond en belonen en lachen. Toen ik met mijn 3-jarige een stapje verder kon, ging ik bijv. met een afgevallen tak met blaadjes gaan zwieren, ineens een huppelsprongetje maken (inmiddels schrikt ze daar echt niet meer van), soms vind ik iets langs de kant van de weg, laatst bijv. een lint, die over de weg leggen en met haar aan de hand eroverheen en in de bak met een paraplu spelen of een balkje op de grond, volgende plan van mij is een zeil in de bak te leggen en met haar daar overheen te lopen.. Zie er soms als een debielletje uit, maar het is super leuk om de reactie te zien en hoe het vertrouwen keer op keer groeit en ze vindt het ook onwijs leuk om te doen, oortjes naar voren en ze kan niet wachten tot ik haar uit de wei haal en ze de straat op mag. Een tip die ik kreeg, als je zelf twijfelt op een bepaald moment, denk bijv. aan een enge situatie, in mijn geval een trekker, ga dan zingen
(en alweer zie ik er als een idioot uit, maar vooruit). Alles is leuk en niet alleen goed voor het vertrouwen van je paardje in jou, maar ook voor mijn eigen vertrouwen mbt hoe zij nu reageert op dingen!
aerdenhout1 schreef:Begin maar eens om je paard te poetsen en eens te wandelen.
Weet jij eigenlijk wel wat een J.U is??
Dat is n.l heel iets anders dan spelen met je paard.
Elianna...dat is een hele mooie!!!!
KiWiKo schreef:vertrouwen krijg je alleen door het te hebben
Evaaxspe schreef:aerdenhout1 schreef:Begin maar eens om je paard te poetsen en eens te wandelen.
Weet jij eigenlijk wel wat een J.U is??
Dat is n.l heel iets anders dan spelen met je paard.
Elianna...dat is een hele mooie!!!!OOO...zie dat KiWiKo je voor was.
Tegen wie heb je het eigenlijk
als je zegt Weet jij eigenlijk wel wat een J.U is??