). We willen ooit een eigen paardje kopen en dan wil ik voor mijzelf een bodyprotector aanschaffen. Ik zoek dan wel het braafste beest uit wat te vinden is
(kinderen moeten er ook op kunnen) maar toch gewoon uit veiligheid wil ik dan zo'n ding aan. Heb toch de verantwoording over mijn 2 kinderen.MAAR wat doe ik met mijn kids op dit moment:
Mijn beide kids (3 en 6) rijden nu op een shet. Kleine shet, 80 cm hoog, braaf en lief beest vooral als mijn kinderen erop zitten.
Jongste rijdt dus nog niet los (daar heeft ze de kracht niet voor om aan te drijven (voeten komen niet eens tegen de buik aan hihi) of in te houden als er wel wat gebeurd.) Zij is laatst in stap eraf gevallen omdat shet even een hupje opzij maakte toen er wat duiven opvlogen naast de bak en zij er zonder zadel op zat. Blauwe plek op bil. (En meteen weer erop gezet door moeders natuurlijk). Zij is 99 cm groot overigens en stapt en draaft aan longe of halstertouw (mag mammie mee rennen
... ach er moeten toch kilo's af! )Oudste is 1,21 groot, heeft wat motorische problemen maar zit als een huis. Rijdt zowel aan longe als los. Los stapt hij veel maar begint nu ook (uit zichzelf) de pony tot draf aan te sporen en laatst ging de shet dus spontaan 3 passen in galop. Dan valt meneer nog voorover natuurlijk. En dan gaat de shet accuut in stap. Het is een heerlijk beest!
Maar toch... het blijft een vluchtdier. Wat als... speelt altijd bij mij mee. Ze rijden allebei met cap op, goed passend, strak aangesnoerd noem maar op. Rijbroek, laarzen, in dit weer een stevige jas. Zomers een bodywarmer. Maar toch. Als de shet er nou wel eens van tussen gaat?
Mijn vraag is dus: vanaf wanneer is het aan te raden een kind een bodyprotector aan te doen?
Ik heb trouwens wel eens gekeken naar die dingen. Voor mijn jongste zijn ze er nog niet voor zover ik heb kunnen ontdekken. Voor oudste wel. daarbij weten wij neit in hoeverre onze oudste juist zou verstijven als hij zo''n ding aan krijg vanwege het gevoel. Wat is jullie ervaring?
.
, die probeer ik maar zoveel mogelijk te beperken...