Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marrlinde schreef:ik denk dat je gewoon in de B mag starten weer hoor, al zou bijv je paard waar je in de Z mee rijd, dood gaan, en je hebt een jong nieuw paard waarmee je opnieuw moet beginnen en je mag niet in de B starten, dat zou nogal lastig zijn want je kan dan toch niet in de Z beginnen?... volgens mij is het meer aan je paard gebonden dan aan jou..
Krissie0 schreef:marrlinde schreef:ik denk dat je gewoon in de B mag starten weer hoor, al zou bijv je paard waar je in de Z mee rijd, dood gaan, en je hebt een jong nieuw paard waarmee je opnieuw moet beginnen en je mag niet in de B starten, dat zou nogal lastig zijn want je kan dan toch niet in de Z beginnen?... volgens mij is het meer aan je paard gebonden dan aan jou..
Duik jij nog maar even de boeken in want ze mag pas vanaf de L starten... Als je Z hebt gereden mag je niet meer bij de B starten maar vanaf de L1
En om antwoord te geven op de vraag je mag in de jonge paarden starten.
TS mag geen B meer starten omdat ze met meerdere paarden Z heeft gereden, met een jong paard mag je dan geen B meer. 
asjemenou schreef:Maar je moet toch ook startgerechtigd zijn voor de klasse waar de jonge paarden proeven in worden gestart.
Stel je hebt een 5-jarige, dan zijn de jonge paarden proeven dus op M ninveau. Maar als je zelf nog nooit de B bent uitgekomen, en je paard ook niet, dan mag je er niet starten.
oversized schreef:asjemenou schreef:Maar je moet toch ook startgerechtigd zijn voor de klasse waar de jonge paarden proeven in worden gestart.
Stel je hebt een 5-jarige, dan zijn de jonge paarden proeven dus op M ninveau. Maar als je zelf nog nooit de B bent uitgekomen, en je paard ook niet, dan mag je er niet starten.
vlgs mij zegt Kev dat ze geen B meer mag starten dus dat lijkt me geen probleem!
bokjes schreef:Volgens mij mag je tegenwoordig met een 4-jarige weer gewoon B starten ook al ben je minimaal 2x Z. Dit geld niet voor oudere dieren!
Kev schreef:bokjes schreef:Volgens mij mag je tegenwoordig met een 4-jarige weer gewoon B starten ook al ben je minimaal 2x Z. Dit geld niet voor oudere dieren!
Voor zover mij bekend staat in de reglementen nog dat ik geen B meer mag starten. Ik heb ze begin dit jaar moeten leren en ben er geen wijziging meer op tegengekomen. Ook heb ik van de zomer de KNHS gemaild en zij vertelde mij dat ik pas vanaf april 09 L mag gaan starten, wel vanaf sept 08 in de B hors concours.
2_Lundy schreef:Als je de KNHS belt geven ze je de goede informatie. Maar ik geloof dat het wel mag.
ponyparadijs schreef:een 3 jarige mag in oktober van het jaar dat hij 3 is geworden in de B uitkomen. Het jaar daarop (dus als 4 jarige) in april mogen ze pas in de L uitkomen.
Wat dus zou betekenen dat je als je 2x Z bent geweest (en dus niet meer B mag starten) je pas in april van het jaar dat ze 4 zijn geworden officieel mag starten. Daarvoor zou je dus inderdaad HC mogen starten.