Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Omdat het heel paardonvriedelijk is/overkomt. Omdat het niet door trekken leek te komen zou ik dit niet doen maar anders zeker.
Eea comform de happy horse gedachte bijscholing.
Achter loodlijn zou ik in B/L ook wat soepeler mee omgaan maar met kin op de borst denk ik niet.
jury schreef:nee als je het op basis van paardonvriendelijkheid doet dan is het diskwalifiseren en mag er dus geen 2e proef gestart worden.
Maar het is dus de discussie of dit voldoende erg is hoor maar in de laatste bijscholing werd er zelf over gesproken dat een paard met striemen aangesproken moest worden (de ruiter dan uiteraard)
jury schreef:nee als je het op basis van paardonvriendelijkheid doet dan is het diskwalifiseren en mag er dus geen 2e proef gestart worden.
Maar het is dus de discussie of dit voldoende erg is hoor maar in de laatste bijscholing werd er zelf over gesproken dat een paard met striemen aangesproken moest worden (de ruiter dan uiteraard)
Bayazo schreef:Maar wat ik me als B/L jurylid dan meteen afvraag is : Hoe is dit in de M terecht gekomen !?!
Daar hebben dan ook al wat mensen liggen slapen !
daffodil schreef:Laag jureren ja dat is logisch een paard hoort ook in de B niet met zijn kin op de borst te lopen, echter in de B en de L ga je daar nog iets soepeler mee om. Maar in de L2 hoor je dit dus al echt niet meer te zien dus als een paard dat laat zien in de M1, kom je denk ik wel snel aan verlies.
rhijnauwen schreef:Ik zou het zeker laag jureren en -als de mogelijkheid er is- de ruiter/amazone aanspreken